logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۴۵۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

استعلام‌های لازم برای شهردار منتخب زنجان اخذ شده است

استعلام‌های-لازم-برای-شهردار-منتخب-زنجان-اخذ-شده-است
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه استعلامات لازم در خصوص شهردار منتخب اخذ شده است، گفت: اعضای شورا برای انتخاب شهردار به هیچ وجه تحت فشار نبوده چرا که شورا پاسخگوی مردم است به مسئولان هم پاسخگو هستیم ولی مردم ما را انتخاب کرده‌اند و ما این انتخاب و اختیار را داریم که شهردار را انتخاب کنیم.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو امروز در حاشیه جلسه شورای اسلامی شهر زنجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاشمان بر این بود که شهردار زنجان از بین گزینه‌های فراخوان انتخاب شود که در این مورد به توافق نرسیدیم اما از همه کسانی که در فراخوان انتخاب شهردار شرکت کردند، سپاسگزاریم.

وی با بیان اینکه مومن هیچ وقت خود را در بن‌بست قرار نمیدهد لذا اعضای شورا در جمع بندی خود به گزینه‌های خارج از لیست فراخوان رسیدند، خاطرنشان کرد: به یک اتفاق مبارکی رسیدیم که از بین افراد واجد شرایط خارج از لیست، نفراتی را پیشنهاد دادند که در قامت تصدی شهرداری بودند و شرایط لازم را داشتندکه صحبت و رایزنی لازم با آن‌ها انجام شد.

مرادلو با بیان اینکه با تعدادی از 6 گزینه خارج از لیست فراخوان صحبت کردیم، افزود: در نهایت به این نتیجه و جمع بندی رسیدیم که علیرضا فیروزفر با این شورا بیشتر می‌تواند هماهنگ باشد و انتظاراتی که ما داریم و می‌تواند در مسیر سیاستگذاری و اهداف کلانی که شورای ششم دیده، حرکت کند.

وی با بیان اینکه عضو شورا، کارمند شهرداری نیست بلکه مطالبه‌گر و ناظر است، ادامه داد: به همین دلیل بعد از مشورت و جمع‌بندی‌ها صبح امروز به این نتیجه رسیدیم که نسبت به آقای فیروزفر به وفاق برسیم و با توجه به اینکه یک عضو شورا در زنجان نبودند اما در جریان مذاکرات قرار داشتند، رای ایشان را هم به‌صورت تلفنی دریافت کردیم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه 6 گزینه خارج از لیست فراخوان برای شهرداری زنجان بررسی شدند، گفت: 3 نفر از آن‌ها هم‌اکنون دارای پُست مدیریتی هستند و 3 گزینه دیگر شامل علیرضا فیروزفر، سعید امیدی و حمید ارجمندفر بودند.

وی با تاکید بر اینکه انتشار فراخوان انتخاب شهردار، کار اشتباهی نبود بلکه یک راه برای رسیدن به انتخاب شهردار بود و فرصتی بود که به عموم مردم داده شد، اظهار داشت: نتیجه فراخوان این بود که در مرحله اول، فردی را انتخاب کردیم که مورد تایید وزارت کشور نشد و در مرحله دوم در بین گزینه‌ها به توافق نرسیدیم و برای اینکه وفاق ایجاد شود از نفرات دیگری که در فراخوان شرکت نکرده بودند، بررسی و شهردار را انتخاب کردیم.

مرادلو خاطرنشان کرد: شورا اختیار دارد و منتخب مردم است و با استقلال، انتخاب کرده و این مسیر را با قوت پیش خواهیم برد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه استعلامات لازم در خصوص شهردار منتخب اخذ شده است، گفت: اعضای شورا برای انتخاب شهردار به هیچ وجه تحت فشار نبوده چرا که شورا پاسخگوی مردم است به مسئولان هم پاسخگو هستیم ولی مردم ما را انتخاب کرده‌اند و ما این انتخاب و اختیار را داریم که شهردار را انتخاب کنیم.

وی ابراز کرد: از مردم و شهروندان ممنونم که حامی ما بودند، در کنار ما بودند و در بازدید از محلات، حضور مردم را می‌بینیم  که ما را دعوت می‌کنند و به ما رای داده‌اند و مطالبه می‌کنند و مشکلات شهر را به ما می‌گویند.

مرادلو با بیان اینکه کار شهرداری صرفاً پروژه‌های عمرانی نیست، تصریح کرد: نگاه شورای ششم، نگاه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است و اینطور نیست که صرفاً پروژه‌های عمرانی و شهرسازی را ببینیم.

وی افزود: شهردار باید نگاه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی داشته باشد برای اینکه انقلاب ما به وجود آمده تا فرهنگ را تغییر دهد و شهردار هم یکی از ارکان نظام است و به همین دلیل فردی را انتخاب کرده‌ایم که از نگاه فرهنگی ایشان آشنا هستیم و می‌دانیم که با اعضا در این مسیر همراه خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه همسویی شورا با شهردار به هیچ وجه باعث عدم انجام وظیفه نظارتی نخواهد شد، گفت: ما با ایشان به صورت شفاف و صادقانه صحبت کردیم و به هیچ وجه بر سر عهدی که با مردم و خدا بسته‌ایم، هیچ معامله‌ای نخواهیم کرد چرا که ما نماینده مردم هستیم و کارمند شهرداری نیستیم لذا هیچ تعارفی با هیچ احدی حتی شهردار منتخب نخواهیم داشت اما وی را کمک و حمایت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به اینکه در صورت عدم تایید احتمالی فیروزفر، نتیجه چه می‌شود، اظهار کرد: ما استعالامات را انجام داده‌ایم و ایشان دارای شرایط علمی و سابقه مدیریتی خوبی هستند و سعی می‌کنیم امروز نتیجه جلسه شورا را به فرمانداری ارسال کرده و شنبه نیز 2 استعلام باقیمانده جسمی و روانی را از دانشگاه علوم پزشکی و عدم سوءپیشینه را از دادگستری دریافت و مدارک را تحویل وزارت کشور دهیم.

مرادلو تصریح کرد: آن چیزی که لازم بوده نسبت به استعلامات و پیگیری‌ها را انجام داده‌ایم و منتظر نتیجه می‌مانیم.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شورای ششم، سهم‌خواه نیستند، مشورت اشکالی ندارد اما نظر خود را تحمیل نمی‌کنیم و اجازه دخالت در امور اجرایی را نمی‌دهیم.

مرادلو افزود: شهردار در خصوص انتخاب مدیران می‌تواند رایزنی کند و از ما مشورت بگیرد اما حق انتخاب با خود شهردار است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: چک سفید به کسی نداده‌ایم لذا عملکرد شهردار را ارزیابی می‌کنیم و اگر موفق بود که ادامه می‌دهیم وگرنه طبق قانون عمل می‌کنیم اما با توجه به شناختی که از سوابق ایشان داریم، احتمال ادامه همکاری وجود دارد و پیگیر این هستیم که اتفاقات بزرگی در شهر بیفتد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر