logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۲
[ شناسه خبر : ۲۴۵۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان شد

علیرضا-فیروزفر-شهردار-زنجان-شد
جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان امروز با دستور کار انتخاب شهردار زنجان برگزار شد و سرانجام علیرضا فیروزفر با رای قاطع هر 9 عضو شورا به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد.

به گزارش موج رسا; جلسه امروز شورا با حضور 8 نفر از اعضا برگزار شد و یک نفر از اعضا (حجت‌الاسلام اسحاق اسماعیلی) در ماموریت کاری در مشهد مقدس حضور داشت که وی نیز رای خود را به‌صورت تلفنی و در حضور خبرنگاران اعلام کرد و بدین‌ترتیب و با 9 رای اعضای شورا، علیرضا فیروزفر به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد.

در فراخوانی که اعضای دور ششم شورای اسلامی شهر زنجان برای انتخاب شهردار، منتشر کرده بودند 55 نفر رزومه خود را ارائه داده بودند که در نهایت 8 نفر از گزینه‌ها واجد شرایط بودند که یکی از آن‌ها در همان روزهای ابتدای آغاز به کار شورا انصراف خود را اعلام کرد و از بین 7 گزینه باقیمانده، عباس راشاد به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد که صلاحیت وی توسط وزارت کشور به تایید نرسید.

سرانجام پس از اینکه اعضای شورا در بین سایر افراد باقیمانده نیز به اجماع و توافق نظر نرسیدند در نهایت، گزینه‌هایی خارج از 6 گزینه باقیمانده از فراخوان توسط اعضای شورا بررسی و امروز علیرضا فیروزفر با 9 رای به عنوان شهردار زنجان انتخاب شد.

فیروزفر هم‌اکنون رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان است. وی 2 دوره ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته و سوابقی مانند مدیرکل دفتر فنی استانداری، رئیس آموزشکده فنی زنجان سما، رئیس هیات‌امنای حسینیه اعظم زنجان و رئیس هیات کُشتی استان زنجان در کارنامه وی مشاهده می‌شود.

*‌ شهردار منتخب باید جهادی و شبانه‌روز به مردم خدمت کند

منصور مرادلو، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان در جلسه علنی امروز شورا با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: افتخار می‌کنیم که در مکتبی تریبت‌یافته‌ایم که الگوهایی در این مکتب وجود دارند که تمام سختی‌ها را در راه دین و خدا تحمل کردند و درس استقامت را از خداوند و قرآن کریم، الهام گرفتند.

وی با بیان اینکه بزرگان دین باعث تربیت انسان‌های شایسته‌ای شدند که الگوی ما بودند، اظهار داشت: پیامبر(ص) همواره برای پیمودن این مسیر از تمام خانواده خود کمک می‌گرفت و یگانه دختری که خداوند به عنوان کوثر به ایشان عطیه بخشیده قطعاً برای هدایت مسلمانان تاثیرگذار بوده‌اند.

مرادلو در خصوص انتخاب شهردار زنجان با بیان اینکه تمام تلاش اعضای شورا بر این بوده که فردی را انتخاب کنند که بتواند به مردم خدمت کرده و خادم خوبی برای مردم باشد، خاطرنشان کرد: مشکلاتی در شهر زنجان شاهدیم و قطعاً اعضای دور ششم شورای اسلامی شهر زنجان با همتی که کرده و شناختی که از مشکلات شهر و شهروندان دارند، تلاش می‌کنند که در 4 سال آینده به نقطه‌ای برسیم که موجب جلب رضایت شهروندان شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: لذا تلاش بر این بوده که فردی به عنوان شهردار انتخاب شود که به‌صورت جهادی تلاش کند و انتظار داریم فردی که انتخاب می‌شود با تلاش شبانه‌روزی خود سبب رفع و حل مشکلاتی شود که از سال‌های قبل باقی مانده است.

وی تصریح کرد: پشت سر شهردار می‌ایستیم چرا که منتخب ماست و شرایط را فراهم خواهیم کرد که فرد منتخب، صادقانه به مردم خدمت کرده و از تمام ظرفیت‌ها شورا و شهرداری استفاده کند.

مرادلو با بیان اینکه گام‌به‌گام برای رسیدن به نقطه مطلوب حرکت می‌کنیم و اهداف میان مدت و بلندمدت داریم، گفت: انتظار شورا این است که فرد منتخب به عنوان شهردار زنجان نیز اهداف میان مدت و بلندمدت در نظر گیرد.

وی ضمن قدردانی از زحمات چندین ماهه منصور سلطانی‌محمدی(سرپرست فعلی شهرداری زنجان) اظهار داشت: سرپرست شهرداری از بدنه شهرداری بودند و زحمات و تلاش‌های خوبی طی این مدت داشتند و صادقانه و شبانه‌روزی در سایه حمایت شورا به مردم خدمت کردند.

مرادلو با بیان اینکه قول ما صادق است و تلاش می‌کنیم صادقانه به مردم خدمت کنیم و پیگیر و مطالبه‌گر مشکلات شهر باشیم و رضایت عموم مردم را جلب کنیم، خاطرنشان کرد: برای انتخاب شهردار زنجان تلاش شد که به یک وفاق برسیم تا شهردار منتخب از پشتوانه خوبی برخوردار باشد که مردم، پشتوانه اصلی هستند و مسئولان نیز پشتیبان خواهند بود.

وی تاکید کرد: هیچ عضو شورا در انتخاب شهردار زنجان هیچ منفعت شخصی نخواهد داشت و الگوی ما شهدا و بزرگوارانی هستند که خود را فدای دین، مکتب، وطن و مردم کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با افرادی خارج از گزینه‌های موجود برای نامزدی شهرداری زنجان صحبت کردیم و انتظاراتی که عموم مردم به دنبال آن هستند را بیان کردیم تا بتوانیم به یک گزینه واحد برسیم.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلان را شورا مشخص می‌کند و برنامه عملیاتی را شهردار ارائه می‌دهد، افزود: شهردار منتخب باید هماهنگ با اعضای شورا باشد، از ظرفیت مسئولان استفاده کند، برای جذب سرمایه‌گذار و ایجاد درآمد پایدار شهری تلاش کند.

مرادلو با بیان اینکه محورهایی برای شهردار منتخب تعیین کردیم که از ایشان مطالبه خواهیم کرد، خاطرنشان کرد: ایجاد شهرداری الکترونیک، شفاف‌سازی قوانین و مقررات برای عموم مردم، دارا بودن پیوست فرهنگی و اجتماعی برای تمام پروژه‌ها، اصلاح بودجه با توجه به محله‌محور بودن، تسهیل در ساخت‌وساز، تلاش در جهت رفع مشکلات سکونتگاه‌های غیررسمی، استفاده از تکنولوژی‌های نوین در اجرای پروژه‌های عمرانی، احیای هویت تاریخی محلات قدیمی زنجان، استفاده از ظرفیت نیروهای توانمند، جوان و متعهد و باانگیزه، ایجاد انضباط مالی در شهرداری، توجه به اصل صرفه‌جویی و ارتقای جایگاه شهرداری از جمله این محورها است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه با 6 نفر خارج از گزینه‌های قبلی صحبت‌هایی شد که با شور و مشورت در بین اعضا تلاش کردیم به یک وفاق برسیم و جمع‌بندی کنیم، گفت: 3 نفر از این گزینه‌ها علیرضا فیروزفر، سعید امیدی و حمید ارجمندفر بودند و اسامی 3 گزینه دیگر به دلیل اینکه هم‌اکنون دارای پُست‌های مهم مدیریتی هستند را اعلام نمی‌کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر