logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۴۵۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه دیدار خبرگان و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی با استاندار مطرح شد;

استفاده از تکنولوژی‌های نوین به منظور افزایش بهره‌وری تولید در بخش کشاورزی استان زنجان

استفاده-از-تکنولوژی‌های-نوین-به-منظور-افزایش-بهره‌وری-تولید-در-بخش-کشاورزی-استان-زنجان
استفاده از تکنولوژی‌های نوین در بخش کشاوری به منظور کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری از مواردی بود که در دیدار جمعی از خبرگان و نمایندگان تشکل‌های مختلف کشاورزی با استاندار زنجان مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی، استاندار زنجان عصر امروز در دیدار جمعی از خبرگان و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی استان گفت: در دوره مدیریتی بنده اقتصاد دیجیتال، اقتصاد دانش‌بنیان و کشاورزی و یا به عبارت دیگر، اقتصاد دانش‌بنیان کشاورزی باید به حرکت درآمده و رونق گیرد.

وی تاکید کرد: با استفاده از تکنولوژی‌های نوین باید بتوانیم به بهره‌وری در بخش کشاورزی برسیم.

افشارچی با اشاره به وضعیت کم‌آبی و خشکسالی و مشکلات موجود در وضعیت آب اظهار داشت: تولید ثروت و سهم کشاورزی به دلیل کم‌آبی در تولید ناخالص داخلی، قابل توجه نخواهد بود لذا باید به سمت بهره‌وری حرکت کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر مصرف آب در بخش کشاورزی را درصدی بتوانیم کاهش دهیم، کار بزرگی است، خاطرنشان کرد: در ارتباط با باغداری و سایر بخش‌های کشوارزی نیز باید به سمت استفاده از تکنیک‌های نوین کشاورزی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بازوهای توانمند با چشمان باز و دغدغه‌مند در حوزه کشاورزی در سطح استان داریم، گفت: با وجود این ظرفیت‌ها امیدواریم حرکت ها در بخش کشاورزی، مثبت باشد.

افشارچی با بیان اینکه روزبه‌روز احساس می‌شود که کارهای زیادی در این زمینه می‌توان انجام داد، ابراز کرد: امیدوارم نتایج اقدامات در سال‌های آینده بیشتر و بهتر لمس شود.

به گزارش موج رسا؛ در ابتدای این دیدار نیز تعدادی از خبرگان، فعالان و نمایندگان تشکل‌های کشاورزی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در این حوزه پرداختند که از جمله آن می‌توان به استفاده از ظرفیت تشکل‌های کشاورزی در تصمیم‌گیری‌های استانی و شهرستانی، کم‌آبی و خشکسالی، عدم امهال تسهیلات بخش کشاورزی توسط بانک‌های عامل به‌ویژه بانک کشاورزی، پیگیری حفر چاه های غیرمجاز، حمایت بخش دولتی از بخش خصوصی و عدم نگاه دولت به بخش خصوصی به عنوان رقیب، کاهش مصرف آب، افزایش تولیدات و بهره‌وری، خطرات زیست‌محیطی که خاک را تهدید می‌کند، افزایش چندبرابری قیمت تجهیزات در برابر افزایش بسیار پایین قیمت محصولات کشاورزی، گرانی اقلام کشاورزی و نبود کارگر برای کار کشاورزی در برخی شهرستان‌ها اشاره کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر