logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۴
[ شناسه خبر : ۲۴۵۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان:

حدود ۲۳ درصد ساختمان ها در زنجان مطابق پروانه ساختمانی احداث می شود/لزوم استفاده از مصالح با خاصیت عایق حرارتی و صوتی برای پروژه های مسکن

حدود-۲۳-درصد-ساختمان-ها-در-زنجان-مطابق-پروانه-ساختمانی-احداث-می-شود-لزوم-استفاده-از-مصالح-با-خاصیت-عایق-حرارتی-و-صوتی-برای-پروژه-های-مسکن
رئیس اداره نظام مهندسی راه و شهرسازی استان زنجان گفت: طبق بازدیدها و بازرسی های انجام گرفته در استان زنجان حدود ۲۳ درصد ساختمان ها مطابق پروانه ساختمانی احداث می شود و ۷۷ درصد مغایر با پروانه ساختمانی است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی؛ احسان ذبیحیان با بیان اینکه پروانه اشتغال، زمینه فعالیت مهندسین را فراهم می کند،گفت: فعالیت مهندسین به ساخت و سازهایی که در شهر اتفاق می افتد وابسته است و هر چه قدر ساخت و سازها بیشتر شود مهندسین بیشتری مشغول به فعالیت خواهند شد.

وی با بیان اینکه با تمهیدات راه و شهرسازی استان زنجان از مهندسینی که پروانه اشتغال دارند برای اجرای پروژه های مسکن استفاده می شود، اظهار داشت: مهندسین زیادی در اجرای ساخت واحدهای مسکونی جهش تولید مسکن مشغول به کار هستند.

رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره راه و شهرسازی زنجان از وجود ۱۳ شرکت طراح و ناظر حقوقی در استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از مهندسان استان در حوزه ساخت و ساز مسکن در طرح اقدام ملی که با نهضت ملی مسکن  ادغام شده مشغول هستند و ظرفیت خوبی برای اشتغال مهندسین می باشند.

ذبیحیان با اشاره به این مطلب که یکی از سه ضلع ساخت و سازها طراحی و نظارت اسـت، بیان داشت: طبق بازدیدها و بازرسی هایی که از ساخت و سازهای مسکن در استان انجام شده تنها ۲۳ درصد ساختمان ها مطابق پروانه ساختمانی احداث می شود و ۷۷ درصد مغایر با پروانه ساختمانی است.

وی درخصوص میزان رعایت ضوابط و مقررات  در طراحی نقشه های ساختمانی ابراز داشت: حدود ۹۰ درصد ضوابط مقررات ملی ساختمان در طراحی نقشه ها لحاظ می شود و لیکن جزئیات نقشه های مصوب به دلایل مختلف ازجمله دخالت اشخاص غیر ذی صلاح، به طور کامل اجرا نمی‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی، مقررات ملی و کنترل ساختمان اداره راه و شهرسازی زنجان تصریح کرد: اگر ضوابط مقررات ملی ساختمان رعایت شود، افزایش کیفیت ساخت  و طول عمر ساختمان و کیفیت بهره برداری  از ساختمان را در پی خواهد داشت.

ذبیحیان در خصوص ضرورت رعایت مفاد مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان گفت: برخی از ساختمان های ساخته شده اتلاف انرژی زیادی دارند و مقررات ملی ساختمان ضوابط خاصی را  با توجه به شرایط جوی منطقه مشخص کرده  است از جمله  ضخامت وجنس دیوار پیرامونی و نما و جنس پوشش سقف ساختمان، که در صورت رعایت اتلاف انرژی کمتر شده و هزینه های تامین سرمایش و گرمایشی ساختمان ها کاهش می یابد.

وی  گفت: با بازیدهایی که از تعدادی از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در حال ساخت در استان انجام گرفته از مصالح عایق صوتی و حرارتی برای دیوارهای ساختمان استفاده می شود و با این که هزینه اجرا را مقداری افزایش داده ولی راه و شهرسازی استان برای اجرای پروژه های مسکن از مصالح با خاصیت عایق حرارتی و صوتی استفاده می کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر