logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۴۵۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان خبرداد

اجرا طرح هوشمند سازی نظارت‌ها در استان زنجان

اجرا-طرح-هوشمند-سازی-نظارت‌ها-در-استان-زنجان
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان با اشاره به نظارت‌های سازمان صمت به بازار، گفت: طرح هوشمند سازی نظارت‌ها در استان زنجان اجرا می‌شود.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در بحث نظارت نمی‌توانستیم رضایتمندی مردم را کسب کنیم، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای هوشمند سازی نظارت‌ها اقدامات خوبی را آغاز کرده است.

وی با اشاره به نظارت‌های هوشمند سازمان صمت بر بازار، ابراز کرد: یکی از این نظارت‌ها ایجاد و پیگیری سامانه جامع تجارت است که در سطح کلان کالا‌هایی که تولید یا واردات می‌شود باید در این سامانه ثبت شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان با بیان اینکه باید تمامی زنجیره‌های تولید، توزیع، عمده فروشی و خرده فروشی در این سامانه ثبت شود، عنوان کرد: اخلالگران بازار با شفافیتی که این سامانه ایجاد می‌کند قابل شناسایی است.

وی با اشاره به مزیت این سامانه و ثبت اطلاعات فعالین اقتصادی در سامانه، ادامه داد: ثبت فعالیت، فعالین اقتصادی در بخش‌های تولید و توزیع، علاوه بر رصد زنجیره توزیع کالا، قیمت‌ها تحت کنترل در می‌آید.

مسلمی با اشاره به بررسی سود قانونی کالاها در تولید، توزیع و فروش، ابراز کرد: با این اقدام حقوق مصرف کنندگان رعایت می‌شود و فعالین اقتصادی اجازه ندارند بیشتر از سود قانونی کالایی را در بازار عرضه کنند.

وی با بیان اینکه در کنار این سامانه حضور و نظارت ناظران سازمان صمت را باید بیشتر مد نظر قرار دهیم، افزود: در این جهت معاون اول رئیس جمهور با رئیس بسیج اصناف تفاهم نامه ای را امضا کردند که طی روز های آتی از توان بسیج در نظارت‌ها استفاده خواهیم کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان زنجان بیان کرد: با همکاری بسیج در نظارت‌ها و تشکیل تعداد گشت‌ها؛ روند رسیدگی به شکایت‌ها سرعت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه باید فعالین اقتصادی در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند، تاکید کرد: مردم با تماس با سامانه 124 گزارشات خود را به ما ارسال کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر