logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۴۵۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

افزایش حقوق کارمندان در سال 1401 به بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود

افزایش-حقوق-کارمندان-در-سال-1401-به-بودجه-رتبه‌بندی-معلمان-اضافه-می‌شود
رئیس مجلس گفت: برای سال 1401 برای اجرای رتبه‌بندی معلمان 25 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و از آنجایی که افزایش حقوق برای همه کارکنان طبق قانون خدمات کشوری است آن درصد و رقم به اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود.

به گزارش موج رسا; سیدمحمد مولوی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه 24 آذر) در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان، اظهار داشت:  ۱۰ سال است که رتبه بندی معلمان بر اثر محاسبات غلط به بایگانی سپرده شده که با نگاهی به لایحه بودجه ۱۴۰۱ می توانید به این موضوع برسید.

وی گفت: در لایحه بودجه ۱۴۰۱ برای دولت هوشمند در آموزش و پرورش  ۱۱۱ میلیارد تومان، بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان برای سازمان برنامه و ۷۴ میلیارد تومان برای سازمان امور اداری و استخدامی در نظر گرفته شده است. حال اینکه ۱۵ میلیون دانش آموزش یک میلیون معلم و این همه سامانه داریم بعد چطور می‌خواهیم با این بودجه رتبه بندی اجرایی شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش تصریح کرد: قرار شده در سال جاری برای اجرای رتبه بندی معلمان، ۱۲۵۰۰ میلیارد تومان و در سال آینده ۲۵ هزارمیلیارد تومان اختصاص پیدا کند اما افزایش سنواتی تاثیر تطبیق و فوق العاده ها و در کنار حضور معلم‌های جدید از سال جدید را در این محاسبات فراموش کردید. سازمان برنامه و بودجه اصلا برنامه‌ای برای این وضعیت ندارد.

قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار داشت: برای سال 1400 وقتی اعلام می‌کنیم که 12 هزار و 500 میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان در نظر گرفته شده است به این دلیل است که احکام از 31 شهریور 1400 است و با همین حساب و کتاب رقم اعتبار لازم برای اجرای رتبه‌بندی معلمان نصف شده است. 

رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیح بیشتر اظهار داشت: برای سال 1401 برای اجرای رتبه‌بندی معلمان 25 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده و بار مالی این قانون پیش‌بینی شده است و از آنجایی که افزایش حقوق برای همه کارکنان طبق قانون خدمات کشوری است آن درصد و رقم به اعتبار و بودجه رتبه‌بندی معلمان اضافه می‌شود./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر