logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۴۵۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

بهسازی 10 روستای هدف گردشگری استان زنجان در دستور کار قرار گرفت

بهسازی-10-روستای-هدف-گردشگری-استان-زنجان-در-دستور-کار-قرار-گرفت
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این نهاد، توجه ویژه‌ای به اجرای طرح‌های هادی روستاها با رویکرد گردشگری دارد، گفت: تهیه طرح و بهسازی 10 روستای هدف گردشگری استان در برنامه‌های بنیاد مسکن زنجان قرار دارد.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای اظهار داشت: ایجاد و گسترش مشاغل پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر از مزایای گردشگری روستایی است.

وی با اشاره به تهیه طرح و بهسازی 10 روستای هدف گردشگری استان خاطرنشان کرد: 4 روستای درسجین، گلابر، خوئین و ویر، تهیه طرح شده و 4 روستای شیت، ولیدر، عَلَم‌کَندی و حاج‌سیران نیز در سال جاری در دست تهیه هستند و روستاهای چپ‌دره و ماری نیز مصوب دفتر مرکزی است.

خواجه‌ای با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغالزایی از اولویت‌های این نهاد است، افزود: به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم‌گردی در این مناطق، تسهیلات لازم پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تفاهم‌نامه‌هایی را با استانداری و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به امضا رسانده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این نهاد همواره به اجرای طرح‌های هادی روستاها با رویکرد گردشگری توجه ویژه‌ای دارد که آن‌ها را با توجه به موقعیت گردش‌پذیری روستا با هدف ایجاد جذابیت برای گردشگران اجرا می‌کند.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه آنچه پس از اجرای طرح‌های گردشگری در روستاها مهم است، بهره‌برداری درست و کامل از ظرفیت‌های ایجاد‌شده است، تصریح کرد: تنوع‌بخشی به معیشت روستاییان و ارتقای کمّی و کیفی اقتصاد روستایی بر اساس توسعه فعالیت‌های مرتبط با گردشگری، تلاش در راستای خلق محیط شایسته جهت حفظ و ارتقای هویت فرهنگی - اجتماعی روستا و بهره‌‏گیری از آن به منظور افزایش تعاملات مثبت روستاییان با گردشگران، فراهم ساختن بستر لازم برای صدور سند مالکیت املاک واقع در بافت مسکونی روستا به منظور ترویج صنعت گردشگری و بسترسازی جهت تبلور و ارتقای فرهنگ بومی اعم از ابعاد مادی یا معنوی از اهداف مهم روستاهای هدف گردشگری است.

وی، توزیع عادلانه ثروت، ایجاد و گسترش مشاغل پایدار، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر، حفظ زادبوم روستاها و منابع طبیعی را از دیگر مزایای گردشگری روستایی دانست و اظهار داشت: گردشگری به‌عنوان یک صنعت سالم و پاک، نقش موثری در توسعه اقتصادی کشور دارد که روستاهای هدف گردشگری استان زنجان در این زمینه از ظرفیت‌های زیادی برخوردارند و با داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و مذهبی می‌توانند در توسعه اقتصادی منطقه، نقش مهمی ایفا کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: فرهنگ‌سازی در زمینه پذیرش گردشگر، یکی از اقدامات لازم برای توسعه این صنعت در روستاها است و روستاییان باید بپذیرند که ورود گردشگر موجب درآمدافزایی و رونق هرچه بیشتر روستاها می‌شود و عمران، آبادانی، هموار کردن راه‌های دسترسی، بهسازی معابر، ارتقای کمّی و کیفی امکانات موجود در روستاها از جمله زیرساخت‌های توسعه گردشگری روستایی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر