logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۶
[ شناسه خبر : ۲۴۴۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان خبرداد

پذیرش بدون آزمون دانشجو در 7 مرکز علمی کاربردی استان زنجان

پذیرش-بدون-آزمون-دانشجو-در-7-مرکز-علمی-کاربردی-استان-زنجان
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون این دانشگاه بیش از 2860 دانشجو دارد، گفت: روند جذب دانشجو در سال گذشته، صعودی بود و حدود 40 درصد افزایش پذیرش داشتیم و امسال هم پیش‌بینی ادامه این روند را داریم.

به گزارش موج رسا; مرتضی واحدپور امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: پذیرش دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی برای بهمن‌ماه سال جاری در مراکز علمی کاربردی استان زنجان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پذیرش مقطع کاردانی از 18 تا 24 آذر و مقطع کارشناسی از 16 تا 22 آذر ادامه دارد، خاطرنشان کرد: پذیرش بهمن‌ماه دانشجویان در 66 رشته کاردانی و 45 رشته کارشناسی بوده و برخی رشته‌ها در مهرماه نیز وجود داشت اما برخی از رشته‌ها جدید هستند که از بهمن‌ماه پذیرش دارند.

واحدپور با بیان اینکه تشکیل کلاس در رشته‌های مختلف بستگی به میزان استقبال متقاضیان دارد، افزود: ممکن است همان رشته‌های قبلی باشند و ممکن است دانشجویان در رشته‌های جدید نیز ثبت‌نام کرده و متقاضی تحصیل در این دوره‌ها باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با اشاره به فعالیت 8 مرکز علمی کاربردی در سطح استان گفت: 7 مرکز در مقطع کاردانی و 6 مرکز در مقطع کارشناسی برای نیمسال دوم سال تحصیلی 1401- 1400 پذیرش دارند.

وی اظهار داشت: به داوطلبان توصیه می‌شود که ثبت‌نام خود را زودتر انجام داده و به روزهای آخر موکول نکنند چرا که ممکن است به دلیل کمبود زمان با مشکلات جزئی مواجه شده و نتوانند ثبت‌نام کنند.

واحدپور با بیان اینکه داوطلبان به هر دلیلی در هر مرحله از ثبت‌نام اینترنتی دچار مشکل شدند، آماده پاسخگویی و رفع مشکل هستیم، خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی کامل در فضای مجازی انجام شده و مراکزی که پذیرش دارند نیز آماده پاسخگویی به مشکلات و ابهامات احتمالی هستند ضمن اینکه در واحد استانی نیز هم به‌صورت مجازی، هم تلفنی و هم حضوری، آماده پاسخگویی خواهیم بود.

این مسئول ابراز کرد: رشته‌هایی مانند کارشناسی حسابداری، مهندسی فناوری اطلاعات، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت بحران در نیروی انتظامی و مدیریت تجاری‌سازی، رشته‌هایی هستند که در مهرماه پذیرش نداشتیم و در بهمن‌ماه برای اولین بار پذیرش داریم ضمن اینکه برخی رشته‌ها نیز در مهرماه حذف شده بودند که با نظر مساعد سازمان مرکزی توانستیم در بهمن‌ماه برگردانیم و الان جزء رشته‌های دارای پذیرش خواهند بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان در خصوص حذف کنکور گفت: دانشگاه‌های سنتی حدود 20 سال قبل به‌صورت قیف وارونه بودند و ورود به دانشگاه بسیار سخت بود اما هر کس که وارد می‌شد به هر طریقی می‌توانست خارج شود در حالی که اصول این است که هر کسی که می‌خواهد بتواند وارد دانشگاه شده و با توجه به توانایی خود از دانشگاه خارج شود اما فعلا به این مرحله نرسیده‌ایم.

وی افزود: پذیرش دانشجو بدون آزمون، قدمی است که دانشگاه جامع علمی کاربردی در این راستا برداشته و امیدواریم به روزی برسیم که ورود به دانشگاه آسان و خروج از آن سخت باشد.

واحدپور در خصوص پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه جامع علی کاربردی اظهار داشت: اهداف و برنامه‌هایی که توسط تیم قبلی دانشگاه تعریف شده بود ماموریت دانشگاه، تربیت کاردان فنی و در نهایت کارشناسی بود که جزء برنامه‌ها و اولویت‌های کلان دانشگاه است و به همین دلیل دانشگاه بیشتر تمایل داشت که در این مقاطع اقدام به جذب دانشجو کند.

وی با بیان اینکه زمانی تخطی شد و در مقطع کارشناسی ارشد نیز اقدام به پذیرش دانشجو کرده بودند، خاطرنشان کرد: این روند دوباره به حالت قبلی و روال صحیح خود برگشت.

واحدپور با بیان اینکه هم‌اکنون این دانشگاه بیش از 2860 دانشجو دارد، بیان کرد: روند جذب دانشجو در سال گذشته، رشدی و صعودی بود و حدود 40 درصد افزایش پذیرش داشتیم و امسال هم پیش‌بینی ادامه این روند را داریم اما روند جذب دانشجو در سال‌های قبل به‌صورت کاهشی بود و به حدود 2500 دانشجو رسیده بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون 2 مرکز در استان دانشجو ندارند، گفت: با این حال، تعداد دانشجویان رشد داشته و جای امیدواری است که امسال هم این روند ادامه داشته باشد.

وی در خصوص تعطیلی برخی مراکز علمی کاربردی در استان ابراز کرد: بخشنامه سراسری مبنی بر تعطیلی تمام مراکز دولتی بود که در این راستا تمام مراکز علمی کاربردی دولتی و مراکز علمی کاربردی دادگستری نیز در تمام استان‌ها تعطیل شدند اما در ادامه، اصلاحیه‌ای برای این بخشنامه آمد که جند مرکز مانند دادگستری و هلال احمر می‌توانند باقی مانده و به فعالیت خود ادامه دهند اما فعالیت آن‌ها به نظر رئیس آن سازمان بستگی دارد.

واحدپور با بیان اینکه مراکز علمی کاربردی سازمان همیاری شهرداری‌ها و هلال احمر در زنجان فعال هستند، اظهار کرد: در خصوص مرکز علمی کاربردی داگستری، رئیس کل دادگستری استان زنجان معتقد بود که آموزش، وظیفه دادگستری نیست و این دستگاه وظیفه دیگری دارد لذا تعطیلی مراکز علمی کاربردی زنجان و چند استان دیگر ادامه پیدا کرد.

وی در خصوص وضعیت صدور مدرک دانشجویان شاهد مرکز علمی کاربردی دادگستری خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلی این مرکز می‌خواستند طلب‌ها را وصول و بدهی‌ها را پرداخت و سپس مدارک را صادر کنند لذا مقداری فشار به بنیاد شهید آوردند تا کار دانشجویان را راه بیندازند.

واحدپور افزود: شخصاً وارد این موضوع شدم و مسئولیت طلب‌ها را بر عهده گرفتم تا کار دانشجویان را راه بیندازند که خوشبختانه هم کار دانشجویان را راه انداختند و هم طلب‌هایشان وصول شد و این مشکل نیز مرتفع شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه تمام پرونده‌های دانشجویان مرکز علمی کاربردی دادگستری به جهاد دانشگاهی منتقل شده است، گفت: برخی مشکلات به‌صورت عمومی و کلی است که با این روش حل می‌شود و برخی مشکلات نیز فردی است که در صورت انتقال به ما می‌توانیم رسیدگی کنیم.

وی افزود: در زمینه صدور مدارک دانشگاهی، نظارت عمومی به مراکز داریم و هیچ مشکلی در صدور مدارک دانشجویان وجود ندارد.

واحدپور در خصوص نحوه تشکیل کلاس‌های این دانشگاه اظهار کرد: کلاس‌های دانشگاه را از 15 آبان به‌صورت حضوری برگزار می‌کنیم اما اصرار زیادی به حضور دانشجویان نداشتیم ولی از اول بهمن‌ماه کاملاً به‌صورت حضوری خواهد بود که البته در این رابطه با ستاد کرونا هماهنگ هستیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر