logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۴۴۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

زنجان همچنان بدون شهردار/ انتخاب شهردار به روزهای آینده موکول شد

زنجان-همچنان-بدون-شهردار-انتخاب-شهردار-به-روزهای-آینده-موکول-شد
جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر زنجان امروز (یک‌شنبه 21 آذر) با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان برگزار شد اما باز هم شهردار زنجان انتخاب نشد و این فرآیند به روزهای آینده موکول شد.

به گزارش موج رسا; منصور مرادلو؛ رئیس شورای اسلامی شهر زنجان امروز در جلسه رسمی و علنی شورا ضمن قدردانی از زحمات اعضای شورا طی مدت بیش از 4 ماه از آغاز به کار گفت: تمام اعضا طی این مدت در تلاش بودند که اقدامات عمرانی در سطح شهر هم نظارت و هم پیگیری و اجرا شود و خواسته‌های به‌حق مردم در برنامه سالانه شهرداری زنجان عملیاتی شود و تمام اعضا با دغدغه کار و تلاش و روحیه جهادی و با شعار خدمت به مردم به شورا آمده و طی این مدت نشان دادند که پیگیر مطالبات به‌حق مردم هستند.

وی با بیان اینکه شورا وظایف متعددی دارد که یکی از آن‌ها نظارت جدی به انجام وظایف شهرداری است، اظهار کرد: شورا به دنبال این است که عدالت در جامعه برقرار شده و تمام نقاط شهر از خدمات یکسان برخوردار باشند و خدمت به مردم را وظیفه اصلی خود می‌دانیم و اصل برای ما این است که با وحدت و همدلی به خواسته‌های مردم برسیم.

مرادلو خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا دشمنانی که دندان تیز کرده‌اند که اختلاف در بین مسئولان را ببینند، ناکام بمانند و همانطور که قرآن کریم از ما خواسته که اعتصام داشته باشیم در طول 43 سال گذشته نیز هر کجا اعتصام داشته و از فرامین امامین انقلاب، تبعیت کرده‌ایم، پیروز بوده‌ایم و این را در جنگ تحمیلی نشان دادیم چرا که هم وحدت داشتیم و هم هدف مشخص بود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مردم، همراه و علاقه‌مند به انقلاب و نظام بوده و پشتیبان دولتمردانی هستند که خالصانه خدمت می‌کنند، گفت: هیچ ترس و اِبایی از دشمنان انقلاب و نظام نداریم و این را در جنگ تحمیلی نیز نشان دادیم و جوانان 12 و 13 ساله برای اینکه نشان دهند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به رای بیش از 98 درصدی مردم به نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی مستحکم است و دشمنان اگر فکر می‌کنند که ما اختلاف داریم، کور خوانده‌اند و اشتباه می‌کنند.

مرادلو با بیان اینکه تابع فرامین رهبر انقلاب هستیم و این را حتما با وحدت نشان خواهیم داد، تصریح کرد: با وحدت خود نشان می‌دهیم که مشکلات موجود در شهر را به دست دولتمردان، دلسوزان و کسانی که دوست دارند که شهر آباد شود به آن روز می‌رسانیم که رفاه برای عموم مردم ایجاد شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه مسئولان، مردمی هستند و در بین مردم حضور دارند، افزود: مسئولان با حضور در بین مردم نشان دادند که مردم را فراموش نخواهند کرد و تابع فرامین رهبر انقلاب هستند و در همین راستا طی بیش از 4 ماه گذشته با جلسات مستمر در بین اعضای شورا و زخمت‌کشان شهرداری سعی کردیم که لایحه‌های ارسالی در موعد مقرر در کمیسیون‌ها بررسی شده و پیگیر اجرای پروژه‌ها هستیم و وقفه در کارها را قبول نداریم.

وی با بیان اینکه فردی که وارد شورا شده، خود را نمی‌بیند بلکه خدا و مردم را می‌بیند و دغدغه مردم و شهر را دارد، گفت: تمام اعضای شورا، یاران انقلاب هستند و حتما از خود گذشتگی نشان خواهیم داد و می‌توانیم با وحدت، همدلی و صمیمیت به نقطه آرمانی برسیم.

*‌ برخی چالش‌ها در انتخاب شهردار، طبیعی و برخی هم غیرطبیعی بود

حجت‌الاسلام محمدکاظم مجتهدی، عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز در ادامه این جلسه گفت: در خصوص انتخاب شهردار، روندی را طی کردیم و چالش‌هایی پیش رو جود داشت که مقداری از آن‌ها طبیعی و مقداری هم غیرطبیعی بود.

وی افزود: امروز در این جلسه برای حفظ وحدت، اتحاد و همدلی که شهروندان و موکلین ما مصرانه و مستمرانه خواستار این وضعیت هستند به خواسته به‌حق شهروندان ارج، احترام و ارزش قائل می‌شویم.

حجت‌الاسلام مجتهدی اظهار داشت: برای رسیدن به اجماع کارساز در انتخاب شهردار از بیان برخی مسائل در این جلسه چشم‌پوشی می‌کنیم.

*‌ روند انتخاب شهردار، شهروندان را خسته و رنجور کرد

انسیه ابوبصیری، عضو دیگر شورای اسلامی شهر زنجان نیز با بیان اینکه مسیری هرچند اشتباه در انتخاب شهردار طی شد و به هر دلیلی از طی این مسیر، خسته و رنجور شدیم، گفت: مسیری که مسئولان و در واقع، سالار کاروان را خسته کرده باشد، کاروانی که پشت سر این سالار حرکت می‌کند را رنجورتر و خسته‌تر می‌کند.

وی ابراز کرد: از تک‌تک شهروندان که به عنوان یک کاروان در پشت سر سالار حرکت کرده بودند، عذرخواهی می‌کنیم و هم‌قرار و هم‌عهده شده‌ایم تا با انتخاب یک شهردار پرتوان و مقتدر، خستگی‌ها از تَن تمام شهروندان خارج شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر