logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۴۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون بازرگانی اداره کل غله استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا؛

مشکلی در تامین گندم مورد نیاز استان زنجان نداریم/ سال آینده نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت

مشکلی-در-تامین-گندم-مورد-نیاز-استان-زنجان-نداریم-سال-آینده-نیازی-به-واردات-گندم-نخواهیم-داشت
معاون بازرگانی اداره کل غله استان زنجان با اشاره به پیش‌بینی‌های انجام شده برای تامین گندم مورد نیاز استان زنجان گفت: نیازی به واردات گندم در سال آینده نداریم.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه هر ساله از اول تیرماه خرید گندم توسط اداره غله استان زنجان انجام می‌شود، اظهار کرد: امسال با توجه به شرایط و میزان کشت گندم در استان و میزان بارش ها و وضعیت جوی و سامانه های بارشی که توسط هواشناسی اعلام شده است خوشبختانه نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه خرید گندم استان زنجان مانند سال های گذشته خواهد بود، ابراز کرد: استان زنجان 150 هزار تن گندم را ذخیره و بقیه گندم های خریداری شده را به استان های دیگر ارسال خواهد کرد.

معاون بازرگانی اداره کل غله استان زنجان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با توجه به پیش‌بینی هواشناسی و جهاد کشواورزی ما نیاز به واردات گندم در سال آینده نخواهیم داشت، عنوان کرد: امسال در استان زنجان 300 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان با این پیش‌بینی‌ها از نظر کمبود گندم مشکلی نخواهیم داشت، تصریح کرد: سیاست اداره غله وارادات گندم است و واردات گندم انجام می‌شود.

رحمنی با بیان اینکه واردات گندم خارجی جهت اختلاط و ارتقاع کیفیت گندم انجام می‌شود، افزود: به طور میانگین سالانه بین 2 تا 3 هزار تن گندم خارجی جهت اختلاط وارد می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر