logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۳
[ شناسه خبر : ۲۴۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
تجمع مینی بوس رانان مقابل استانداری زنجان

خالی شدن مینی بوس مشکلات مقابل استانداری زنجان/ مینی‌ بوس رانان: مسئولان تکیلف ما را مشخص کنند

خالی-شدن-مینی-بوس-مشکلات-مقابل-استانداری-زنجان-مینی‌-بوس-رانان:-مسئولان-تکیلف-ما-را-مشخص-کنند

جمعی از مینی بوس رانان مقابل استانداری زنجان تجمع کردند.

به گزارش موج رسا، جمعی از مینی بوس رانان امروز مقابل استانداری زنجان تجمع کرده‌اند و خواستار  رسیدگی به مشکلات شان هستند، این رانندگان از اینکه بین خواسته‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی  سرگردان مانده‌اند، شکایت خود را به استاندار زنجان آورده‌اند. 

یکی از رانندگان مینی بوس با گلایه از وضعیت پیش آمده برای این قشر به موج رسا گفت: مشکل ما این است که در این شهر هر کسی زود از خواب بیدار شد، رئیس ما می‌شود، روزی اداره راهداری صورت حساب سال را می‌خواهد و روز دیگر نیز اتوبوس رانی از ما مدارک می‌خواهد و روز دیگر نیز باید پاسخگوی تاکسیرانی باشیم. 

تجمع مینی بوس ها

تجمع مینی بوس ها

وی افزود: ارگان مشخصی وجود ندارد که به ما بگوید شما زیر نظر این سازمان هستید، اتوبوسرانی ابتدای سال از همه ما مدارک و 70 هزار تومان گرفت و برای ما کارت تردد صادر کرد اما چند روزی است که تاکسیرانی از طرف دیگر برای همه رانندگان پیامک ارسال کرده و از رانندگان می‌خواهد 200 هزار تومان را به حساب تاکسیرانی پرداخت کنند در غیر اینصورت کارت سوخت باطل خواهد شد. 

این راننده عنوان کرد: سوال ما این است که مینی بوس چه سنخیتی با تاکسیرانی دارد که اینگونه تهدید آمیز از ما طلب 200 هزار تومان را دارند از طرفی سفته‌ای به مبلع 15 میلیون نیز درخواست شده است. 

یکی دیگر از رانندگان با بیان ایکه ما اکنون سرویسی برای کار نداریم، ابراز کرد: متاسفانه کسی پاسخگوی مشکلات ما نیست، وضعیت کاسبی این روزها خوب نیست، شاید باورتان نشود اما در حال حاضر هزار تومان در جیبم پول نیست.

تجمع مینی بوس ها

تجمع مینی بوس ها

تجمع مینی بوس ها

وی با بیان اینکه هر سال 400 هزار تومان به خاطر مدارک پرداخت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: زنجان به اندازه ابهر هم نیست، رانندگان مینی بوس ابهر در خطوط مشخصی فعالیت دارند، ما این را هم نداریم. 

این راننده معترض اظهار داشت: برای چه ما باید به خاطر کارت سوخت باید 200 هزار تومان به تاکسیرانی پرداخت کنیم در هیچ یک از استانها اخذ چنین مبلغی از طرف تاکسرانی وجود ندارد، سوال ما این است اگر این موضوع سراسری است چرا اخبار آن را اعلام نکرده است.

یکی دیگر از رانندگان مینی بوس خاطرنشان کرد: اکنون بحث ناوگان درون شهری و برون شهری مطرح است، ما باید تمام مبلغ مدارک درون شهری و برون شهری را پرداخت کنیم اما در مورد کار کسی پاسخگو نیست و کار ما را تضمین نمی‌کند.  

وی اضافه کرد: بیشتر رانندگان اکنون بیکار هستند و از طرف سازمانهای تاکسیرانی و اتوبوس رانی می‌گویند اگر خواسته‌های ما تامین نشود از ابتدای ماه آینده سوخت قطع خواهد شد، یعنی برای اینکه خواسته آقایان تامین شود باید هم 200 هزار تومان پرداخت کرده و از طرفی یک سفته 15 میلیون تومانی نیز برای تضمین بدهیم.

تجمع مینی بوس ها

این راننده تصریح کرد: پاسخ ما این است که ما تضمین می‌دهیم اما سازمان مربوطه چه تضمینی می‌دهد که در داخل شهر کار ما را تامین کند، برخی از سازمانها به جای اینکه چرخه اقتصاد مملکت را بچرخانند چوب لای آن قرار می‌دهند، ما سالهاست که آرزو داریم ناوگان فرسوده تعویض شوند با هزاران مشکلات با مینی بوس های سال 49 صبر کرده‌ایم و برای ثبت نام نیز اقدام شده اما به جای تعویض این ناوگان و گرفتن دست رانندگان از پای ما می‌کشند. 

این راننده گفت: الان وقتی می‌خواهیم از پلیس راه را رد شویم از ما صورت حساب می‌خواهند، در جلسه که در پایانه حمل و نقل داشتیم تا 40 کیلومتر به ما اجازه فعالیت داده شده است، برای صورت حساب باید 60 هزار تومان پرداخت کنیم ما چقدر درآمد داریم که 60 هزار تومان به خاطر صورت حساب پرداخت کنیم.  

وی با بیان اینکه تکلیف ما نشخص نیست که زیر نظر تاکسیرانی هستیم یا اتوبوسرانی اظهار داشت: تمامی رانندگان مینی بوس از قشرهای پایین جامعه و بیشترشان مستاجر هستند چرا باید این چنین ظلمی در حق ما شود، تا به امروز برای این شهر و مردمش خدمات ارائه کرده‌ایم اما دیگر جان به لب رسیده است، این در کجای قانون آمده که به خاطر یک کارت تردد در داخل شهر 200 هزار تومان باید پرداخت کنیم در شرایطی که ما کارت تردد داریم.  

استانداری زنجان این روزها محلی برای گرفتن حق قشرهای مختلف تبدیل شده و هر کسی که مشکلی دارد به سراغ مدیریت ارشد استان می‌رود، این موضوع از یک جهت  قابل تامل است که چرا سازمانها قادر به حل مشکلات مردم نیستند که این چنین در بیشتر روزها شاهد تجمع مقابل استانداری هستیم.  

تجمع مینی بوس ها

 //س

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر