logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۴۴۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس ستاد اقامه نماز کشور:

اقامه طولانی نماز در ادارات نباید موجب کم کاری در رسیدگی به کار ارباب رجوع شود

اقامه-طولانی-نماز-در-ادارات-نباید-موجب-کم-کاری-در-رسیدگی-به-کار-ارباب-رجوع-شود-
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در ادارات به بهانه نماز طولانی، رسیدگی به کار ارباب رجوع را عقب نیاندازید.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محسن قرائتی، امروز در اجلاسیه استانی نماز در حسینیه اعظم زنجان، اظهار داشت: خداوند متعال تمام نیازهای یک نوزاد را از طریق شیر مادر به گونه‌ای تامین کرده است که اگر همه متخصصان دور هم جمع شوند، نمی‌توانند چنین غذایی آماده کنند.

وی نماز را تامین‌کننده همه نیازهای انسان عنوان کرد و گفت: در صورتی که انسان نمازهای خود را به طور کامل به جا آورد همه نیازهایش برآورده می‌شود.

این مفسر قرآن کریم‌ بیان داشت: نماز دارای اقسامی است که نماز شکر به معنای شکرگذاری و ادای بندگی اقامه می‌شود که باید نسبت به شکرگذاری انسان توجه جدی نماید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر ضرورت توجه به راه‌های دعوت فرزندان به نماز تاکید کرد و افزود: یکی از این راه‌ها برشمردن نعمت‌های خداوند متعال است به طوری که اگر کسی هدیه کوچکی به شما بدهد و یا لطفی در حق شما انجام دهد بارها از او تشکر می‌کنید، در حالی که با وجود تمام نعمت‌هایی که خداوند به ما ارزانی کرده است، چرا نباید شکرگذار او باشیم.

حجت‌الاسلام قرائتی یادآورشد: گاهی انسان‌ها از شکرگزاری به درگاه خداوند متعال به دلیل فراوانی نعمات غافل هستند در حالی که این نعمت‌ها جای شکر گذاری بسیاری دارد.

وی دومین نوع نماز را نماز انس برای یاد خداوند متعال عنوان کرد و گفت: نماز بهترین راه نزدیکی به خداوند از راه سجده به درگاه خداوند متعال است.

وی یادآورشد: نماز رشد هم یکی دیگر از اقسام نماز است چرا که نماز انسان را همواره به سوی رشد و تعالی رهنمون می‌کند.

این مفسر قرآن کریم نماز را مانع آلوده شدن انسان به گناه دانست و گفت: نماز تنها به دوران اسلام مربوط نمی‌شود و قبل از اسلام نیز در زمان پیامبران وجود داشته است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در ادامه سخنان خود بیان داشت: علم قدرتی در دست بشر است که موجب پیشرفت‌های انسان شده و هر ابداع و اختراعی که دشمن را عصبانی کند خداوند را خشنود می‌کند‌.

حجت‌الاسلام قرائتی ادامه داد: مردم زنجان به شکرانه کمرنگ بودن اختلافات سیاسی و وضعیت جوی مناسب باید فرصت زیادی را برای مطالعه اختصاص دهند.

وی برضرورت اقامه نماز  به جماعت تاکید کرد و گفت: در ادارات به بهانه نماز طولانی، رسیدگی به کار ارباب رجوع را عقب نیاندازید.

این مفسر قرآن تصریح کرد: از مدیران مدرسه برای اقامه نماز در مدارس قدردانی کرده و در استانی که پایتخت شور و شعور حسینی است باید به نماز توجه بیشتری شود.

در پایان این اجلاسیه از مدیران دستگاه های اجرایی برتر استان زنجان در اقامه نماز تجلیل شدند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر