logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۴۴۱۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون شهرک‌های صنعتی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

راهکار حل مشکل تامین مواد اولیه صنایع پلاستیکی استان زنجان، تشکیل شرکت تعاونی است

راهکار-حل-مشکل-تامین-مواد-اولیه-صنایع-پلاستیکی-استان-زنجان،-تشکیل-شرکت-تعاونی-است
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه راهکار حل مشکل تامین مواد اولیه واحدهای پلاستیکی، تشکیل شرکت تعاونی است، گفت: تشکیل شرکت تعاونی منجر به کاهش هزینه‌ها و حذف واسطه‌ها شده و در کاهش هزینه حمل مواد اولیه و نهایتاً کاهش قیمت تمام‌شده می‌تواند نقش موثری ایفا کند.

افشین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: تامین مواد اولیه، یکی از مسائل و مشکلات واحدهایی است که مواد اولیه خود را از پتروشیمی تامین می‌کنند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه از طریق بورس کالا و به‌واسطه کارگزاری‌ها تامین می‌شود، خاطرنشان کرد: واحدهای صنعتی برای تامین مواد اولیه مورد نیاز، ابتدا باید مبلغی بابت حجم فعالیت خود داشته باشند چرا که اگر مواد اولیه تامین نشود سبب تعطیلی واحد می‌شود.

جعفری افزود: بنابراین واحد مربوطه باید از وجود مواد اولیه خود حداقل به مدت یک هفته مطمئن باشد تا محصول خود را که تولید و به بازار عرضه کرد، دوباره بتواند مواد اولیه را تزریق کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با بیان اینکه هم‌اکنون مواد اولیه مانند خرید و فروش سهام به‌صورت مستقیم از طریق کارگزار تامین می‌شود، گفت: دولت در این زمینه ورود کرده و می‌گوید در صورتی که واحدها در هر استان برای تامین مواد اولیه خود، یک شرکت تعاونی و بازرگانی تشکیل دهند، شرکت مذکور به‌صورت مستقیم می‌تواند مواد اولیه واحدهای زیرمجموعه خود را از طریق پتروشیمی تامین کند.

وی با بیان اینکه عدم پرداخت کارمزد به کارگزاری، یکی از مهمترین مزایای این کار است، خاطرنشان کرد: مزیت دوم این است که واحدهای مربوطه جهت تامین مواد اولیه خود در نوبت انتظار قرار نمی‌گیرند و به محض درخواست می‌توانند مواد اولیه خود را تامین کنند و به عبارت دیگر، انتظار نوبت در خرید مستقیم نسبت به خرید از سیستم کارگزاری بسیار کمتر است.

جعفری افزود: مزیت سوم، قیمت مواد اولیه است چرا که گاهی ماده اولیه به هر طریقی توسط برخی‌ها تامین شده و منجر به ایجاد سیستم دلالی می‌شود و مواد اولیه با قیمت تمام‌شده بالاتری به دست واحد صنعتی می‌رسد.

وی با بیان اینکه مزیت بعدی در تشکیل تعاونی، هزینه حمل است که کاهش می‌یابد، گفت: هزینه حمل مواد اولیه در صورتی که یک واحد به تنهایی حمل کند بیشتر از حالتی است که چند واحد، مواد اولیه خود را از طریق شرکت تعاونی خریداری کرده و یکجا حمل کنند.

جعفری با بیان اینکه با توجه به مزایای مذکور، پیشنهاد ما تشکیل شرکت تعاونی است، گفت: ذینفعان تعاونی، خود واحدها هستند که در صورت تشکیل به‌صورت مستقیم جهت خرید مواد اولیه معرفی می‌شوند و خود تعاونی با خرید به‌صورت مستقیم و با حجم انبوه می‌تواند مواد اولیه را در بین اعضا توزیع کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان تصریح کرد: بنابراین راهکار حل مشکل واحدهای تولید محصولات پلاستیکی که مواد اولیه خود را از پتروشیمی تامین می‌کنند، تشکیل شرکت تعاونی است که شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در این رابطه، آماده هرگونه مشارکت است که امیدواریم با همدلی در بین واحدهای مربوطه این امکان فراهم شود.

وی افزود: تشکیل شرکت تعاونی تامین مواد اولیه منجر به کاهش هزینه‌ها و حذف واسطه‌ها شده و در کاهش هزینه حمل مواد اولیه و نهایتاً کاهش قیمت تمام‌شده می‌تواند نقش موثری ایفا کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر