logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۴۳۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان خبرداد

عرضه هندوانه شب یلدا از 20 آذر ماه/ ثبات نسبی در بازار میوه حاکم است

عرضه-هندوانه-شب-یلدا-از-20-آذر-ماه-ثبات-نسبی-در-بازار-میوه-حاکم-است
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان گفت: هندوانه شب یلدا از 20 آذر ماه در میادین میوه و تره‌بار برای شب یلدا عرضه می‌شود.

سید مرتضی هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در حال حاضر قیمت میوه در ثبات نسبی در میدان میوه و تره بار بوده و نوسانات قیمت ناشی از فروش از طرق مختلف است.

وی با بیان اینکه قیمت میوه در میدان به صورت عمده است، افزود: برخی از افراد به صورت مستقیم از باغدار خرید می‌کنند که این امر در کاهش قیمت میوه موثر است اما وجود واسطه‌ها موجب افزایش قیمت میوه می‌شود.

این مسئول بیان داشت: لوکس‌ترین میوه‌ها در میدان تره و بار مغازه‌ها ارائه شده و دستفروشان ترجیع می‌دهند میوه ضعیف‌تر و درجه چندمی برای فروش استفاده کنند.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان با اشاره به فرا رسیدن شب یلدا، گفت: در حال حاضر قیمت میوه تغییر چندانی ندارد و در میدان میوه و تره‌بار قیمت هر کیلو انار بین 7 تا 15 هزار تومان بوده، پرتغال جنوب بین 20 تا 22 تومان و پرتقال شمال به قیمت 7 تا 12 هزار تومان به فروش می‌رسد.

هاشمی قیمت هر کیلو نارنگی را 7 تا 14 هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت سیب سفید از 8 تا 16 هزار تومان متغییر بوده و سیب قرمز نیز به قیمت 7 تا 13 هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی یادآور شد: گوجه فرنگی به قیمت 8 تا 10 هزار تومان، خیار گلخانه به قیمت 5 تا 8 هزار تومان و خیار معمولی به قیمت 3 تا 5 هزار تومان در میدان میوه و تره بار زنجان به فروش می‌رسد.

این مسئول گفت: در حال حاضر قیمت پیاز نیز 3 تا 5 هزار تومان، قیمت سیب زمینی 6 تا 8 هزار تومان و لیمو شیرین 10 تا 15 هزار تومان است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار زنجان تصریح کرد: هندوانه شب یلدا از 20 آذر به میدان می‌آید اما به نظر می‌رسد قیمت آن تا 5 و یا 6 هزار تومان افزایش یابد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر