logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۴۳۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

روند مذاکرات وین به نفع ایران تغییر کرده است/ لغو تحریم ها پایه هرگونه توافق در مذاکرات هسته ای است

روند-مذاکرات-وین-به-نفع-ایران-تغییر-کرده-است-لغو-تحریم-ها-پایه-هرگونه-توافق-در-مذاکرات-هسته-ای-است
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میدان بازی در مذاکرات وین به نفع ایران تغییر کرده است و ما به دنبال امتیاز دادن در مذاکرات جدید نیستیم.

مصطفی طاهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار با اشاره به دوره اول مذاکرات لغو تحریم‌ها، داشت: ریز مذاکرات منتشر نشده است اما در قالب چارچوب اصلی مذاکرات، جمهوری اسلامی همچون گذشته به دنبال امتیاز دادن نیست.

وی با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی بر اساس انتفاع بوده و به صورت جد دنبال رفع تحریم‌ها است، یادآور شد: چارچوب‌های کلی نظام اسلامی در این دوره از مذاکرات به صورت متن آماده و به مذاکره کنندگان ارائه شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با ارائه متن مذاکرات توسط جمهوری اسلامی به مذاکره کنندگان، آنها باید در بازگشت به پایتخت‌های خود در خصوص آن تصمیم‌گیری کنند چرا که توپ در میدان آنها بوده و زمین بازی عوض شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تیم مذاکره کننده ایران با اقتدار و با درنظر گرفتن منافع مردم به صورت واقعی نه صوری و روی کاغذ در این دوره از مذاکرات حضور داشت، افزود: هر چه با اقتدارتر در جلسات مذاکره حضور یابیم می‌توانیم امتیازات بیشتری را کسب کرده و لغو تحریم‌های ظالمانه را ممکن کنیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی به دنبال لغو تحریم‌ها بوده و اگر تحریم‌های ظالمانه علیه نظام اسلامی لغو نشود قرار نیست امتیازی از سوی ایران در این مذاکرات داده شود.

طاهری گفت: اگر طرف مقابل برایش مهم است که این دوره از مذاکرات به نتیجه‌ای برسد باید امتیاز لغو تحریم را به ایران بدهد.

وی مسیر مذاکرات در دوره جدید را سخت عنوان کرد و گفت: تحریم جزو برنامه‌های قطعی مذاکره کنندگان است اما در صورت قاطعیت در مذاکرات امیتازی داده نمی‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر