logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۴۳۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان خرمدره:

بهترین راه تامین بودجه، عادلانه‌سازی مالیات بر درآمد است

بهترین-راه-تامین-بودجه،-عادلانه‌سازی-مالیات-بر-درآمد-است
امام جمعه خرمدره با انتقاد از تلاش برخی متولیان در تعریف الگوهای غیرمنطقی مصرف حامل‌‌های انرژی و افزایش قیمت حامل‌ها گفت: بهترین راه تأمین بودجه کشور، عادلانه‌سازی مالیات‌ بر درآمد و دریافت مالیات واقعی از اَبَرسرمایه‌داران است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره با اشاره به روز قانون اساسی و تبیین جایگاه قانون اظهار داشت: اصلی‌ترین راهکار حاکمیت عدالت، حاکمیت قانون است و اصلی‌ترین مأموریت دولت، حاکمیت قانون و مبارزه با قانون‌گریزان و قانون‌ستیزان است.

وی با اشاره به جایگاه مساجد و تأکید رهبر معظم انقلاب بر مردمی کردن تبلیغات و به‌کارگیری ابتکارات جوانان در حکم مدیر جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تأکید کرد: هیأت امنای مساجد باید نسبت به به‌روزرسانی ساختاری و محتوایی اقدام نموده و در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب تلاش نمایند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: مسئولان متولی مساجد باید نسبت به نظارت بر عملکرد مساجد اقدام نمایند.

امام جمعه شهرستان خرمدره با تبیین مذاکرات هسته‌ای برای رفع تحریم‌ها گفت: دولت سیزدهم با داشتن روحیه انقلابی و اتحاد مبارک با نیروهای میدان و با توجه به دیدگاه اکثریت مردم مبنی بر عدم اعتماد به آمریکا و کشورهای اروپایی می‌تواند مذاکرات را با هدف صحیح یعنی مذاکره با رفع تحریم، ریل گذاری کند.

وی با اشاره به اعتراضات آبی کشاورزان اصفهان اظهار کرد: مدیریت عادلانه و عالمانه آب، یک مطالبه به‌حق است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: دشمنان نظام در صدد هدایت اعتراضات به خواسته‌های شوم خود و تکرار حوادث آبان‌ماه بودند که با بصیرت مردم و مدیریت درست مسئولان به این هدف خود نرسیدند.

خطیب جمعه خرمدره در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به الگوهای غیر‌اقعی مبنی بر افزایش قیمت حامل‌های انرژی گفت: اقدامات تقلیدی و بدون توجه به واقعیت‌های اجتماعی و اقتصادی کشور در تعریف الگوی مصرف و تعیین قیمت حامل‌های انرژی، ضمن آن که تقلید رفتاری است، عدالت اجتماعی را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی با انتقاد از تلاش برخی متولیان در تعریف الگوهای غیرمنطقی مصرف حامل‌‌های انرژی و افزایش قیمت حامل‌ها اظهار کرد: بهترین راه تأمین بودجه کشور، عادلانه‌سازی مالیات‌ بر درآمد و دریافت مالیات واقعی از اَبَرسرمایه‌داران است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تقدیر از برخی تصمیمات مبنی بر تغییر وضعیت کارمندان و کارگران شرکتی خاطرنشان کرد: وضع موجود کارمندان و کارگران شرکتی موجب ترویج و تبیین رانت‌خواری سیستمی بوده و ظلم به شرکتی‌هاست.

وی افزود: از دولت و مجلس انتظار می‌رود در سریعترین زمان ممکن نسبت به تغییر وضع موجود اقدام نمایند.

امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: نگهداری حیوان به‌ویژه حیوانات نجس مانند سگ در خانه، نوعی انحطاط و حرکت قهقرایی فرهنگی و دینی بوده و طرح مجلس در مبارزه با هنجارشکنان، حرکتی لازم و قابل تقدیر است.

وی افزود: با گسترش نگهداری حیوان در خانه، ضمن سلب آسایش جسمی و روحی مردم، پیامدهای ضد فرهنگی آن نیز گسترش خواهد یافت.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تأکید بر لزوم ترویج و احیای فرهنگ دینی اظهار کرد: نمونه‌هایی از اعدام‌ها که اخیراً اتفاق افتاد، نشان از تضعیف فرهنگ دینی و گسترش ابتذال و آزادی و بی‌بند و باری غربی در خانواده‌هاست که باید مورد توجه مسئولان فرهنگی و خانواده‌ها باشد.

وی با انتقاد از حقوق‌های نجومی خاطرنشان کرد: دریافت و پرداخت حقوق نجومی، اقدامی ظالمانه است که موجب گسترش فساد سیستمی و پیامدهای منفی اجتماعی مانند کاست و طبقه فرادست و فرودست خواهد شد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر