logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۴۳۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در پویش ناکوک مطرح شد؛

فیلم کوتاه ابزار مناسبی برای آگاه سازی والدین از آسیب‌های اجتماعی است

فیلم-کوتاه-ابزار-مناسبی-برای-آگاه-سازی-والدین-از-آسیب‌های-اجتماعی-است
در جلسه نقد و بررسی پویانمایی سیب سرخ مطرح شد که با یک فیلم کوتاه نمی‌توان آسیب های اجتماعی را کنترل کرد و همچنین تاکید شد که فیلم کوتاه یکی از ابزار آگاه سازی والدین از آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش موج رسا; شامگاه امروز در حوزه هنری استان زنجان فیلم های کوتاه و پویانمایی در حوزه آسیب های اجتماعی در قالب پویش ناکوک اکران شد.

در این پویش فیلم سیب سرخ توسط یک جامعه شناس و کارگردان فیلم مورد نقد و بررسی گرفت.

میثم سیفی در پویش ناکوک و اکران فیلم های کوتاه حوزه هنری استان زنجان اظهار کرد: پویش ناکوک برای اکران فیلم ها و پویانمایی کوتاه ۱۰۰ ثانیه ای در زنجان آغاز شد.

مسئول واحد تصویری حوزه هنری استان زنجان با بیان اینکه حوزه هنری استان زنجان ۵ فیلم کوتاه و پویا نمایی در حوزه آسیب های اجتماعی تولید کرده است، خاطر نشان کرد: در پویش ناکوک و در فضای مجازی، فیلم های کوتاه برای علاقه مندان اکران می‌شود.

وریا نیک منش با بیان اینکه یکی از معضلات اجتماعی که در اجتماع شایع است کودک آزاری است، تصریح کرد: موارد زیادی از کودک آزاری در جامعه اتفاق افتاده است که این پویا نمایی را با الهام گرفتن از این آسیب های اجتماعی ساخته‌اند.

وی با بیان اینکه سعی کرده ایم در این پویا نمایی از نماد ها استفاده کنیم، عنوان کرد: در این پویا نمایی از رنگ سیاه و سفید استفاده شده است و سیب سرخ در این پویا نمایی به عنوان نماد گناه و جلب توجه به تصویر کشیده شده است.

کارگردان فیلم سیب سرخ با بیان اینکه در این پویانمایی کادر به اندازه قد کودک است و تمامی افراد خارج از کادر هستند حتی مادر کودک، ادامه داد: زمانی که مادر کودک مشکلات کودک را درک کرد وارد کادر می‌شود.

نیک‌منش با بیان اینکه اکثر نهاد های دخیل در حوزه فرهنگ و فیلم‌سازی حمایت های لازم را ندارند، تاکید کرد: حمایت حوزه هنری از هنرمندان و فیلم سازان خوب است و من سال ها قبل برای ارائه کارهایم به صدا و سیما مراجعه کردم اما صدا و سیما حمایتی از من نکرد.

وی با بیان اینکه  نیاز به توجه و تولید به فیلم کوتاه در جامعه وجود دارد، ابراز کرد: با یک فیلم نمی‌توان معضلات و آسیب های اجتماعی را کنترل کرد و کاهش داد.

دوستی با بیان اینکه یکی از رسالت های رسانه های جمعی ترویج فرهنگ مقابله با آسیب های اجتماعی است با این سبک است، خاطر نشان کرد: باید از طریق رسانه های جمعی به خانواده ها فهماند که باید مراقب کودکان باشند.

وی با بیان اینکه نباید خیلی هم مراقب کودک بود ادامه داد: مراقبت بیش از حد از کودک موجب استرس می‌شود و باید تعادل را در رفتار رعایت کرد.

این جامعه شناس با بیان اینکه در سال های گذشته در صفحه حوادث روزنامه ها بحث سرقت و قتل مطرح بود، ابراز کرد: این روز ها در بحث کودک آزاری در جامعه خبر های تکان دهنده ای مطرح شد.

وی با بیان اینکه در خصوص کودک آزاری هیچ تعریفی در جامعه وجود ندارد، تصریح کرد: این پویا نمایی محرکی برای من شد تا در خصوص کودک آزاری مقالاتی بنویسم.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر