logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۴۲۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

تدوین سند جامع آموزش اتباع خارجی در کشور

تدوین-سند-جامع-آموزش-اتباع-خارجی-در-کشور
سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از تدوین قریب‌الوقوع سند جامع آموزش اتباع خارجی خبر داد و گفت: با تدوین این سند چشم‌انداز روشنی برای این دانش‌آموزان رقم خواهد خورد.

به گزارش موج رسا; میترا تیموری ظهر امروز در جلسه شورای معاونان آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: ارتباط تنگاتنگ سایر دستگاه‌های حمایت‌کننده پناهندگان ازجمله بافیا، نوسازی و تجهیز مدارس و ... می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات در حوزه اتباع خارجی باشد و موانع را برطرف سازد.

وی از تدوین قریب‌الوقوع سند جامع آموزش اتباع خارجی خبر داد و افزود: با تدوین این سند و تقویت نیروی انسانی، قطعاً آینده و چشم‌انداز روشنی برای دانش‌آموزان اتباع خارجی رقم خواهد خورد.

سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سند جامع آموزش دانش‌آموزان اتباع خارجی و پناهنده در راستای ساماندهی و مدیریت کیفی امور تحصیلی و تربیتی به‌عنوان یک ضرورت مطرح است و خروجی مطالعات تطبیقی و ادبیات علمی تولید شده در زمینه این موضوع در مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این جلسه ضمن قدردانی از همکاری تمام مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی حمایت‌کننده از دانش‌آموزان اتباع خارجی، به انتظارات و چالش‌های پیش روی تحصیل این دانش‌آموزان اشاره کرد.

محمد دستورانی بیان کرد: در حال حاضر استان سمنان میزبان ۹ هزار و ۳۵ دانش‌آموز افغانستانی و دیگر اتباع خارجی در بیش از ۴۲۳ آموزشگاه است.

وی افزود: با وجود تمام موانع و مشکلات، همچون مشکلات سامانه سیدا، کمبود شدید فضاهای آموزشی در شهرستان‌های مجاز به اقامت اتباع خارجی، رشد روزافزون دانش‌آموزان اتباع خارجی و افزایش تراکم کلاسی و کمبود نیروی انسانی که از دغدغه‌های اساسی اداره کل آموزش و پرورش است، تلاش می‌کنیم تا حد توان خدمات مناسب و قابل قبولی را ارائه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان عنوان کرد: توجه ویژه دستگاه‌های بین‌المللی و فراسازمانی در حمایت همه‌جانبه از آموزش و پرورش، می‌تواند داروی التیام‌بخش بر مشکلات این حوزه باشد.

بازدید از واحدهای آموزشی مرکز مهمان‌شهر سمنان از دیگر برنامه‌های سفر یک‌روزه سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور به استان سمنان بود که با حضور و همراهی مدیران کل آموزش و پرورش، نوسازی مدارس و دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری سمنان انجام شد.

در این راستا از امکانات و فضاهای آموزشی موجود در این شهرک به‌ویژه فضاهای غیراستاندارد آموزشی (کانکس) بازدید و پس از تبادل‌نظر دستگاه‌های اجرایی و قول مساعد سرپرست مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور مقرر شد تا با کمک اداره کل نوسازی مدارس و سایر نهادهای متولی، ساخت فضاهای آموزشی استاندارد و پایدار در مهمان‌شهر پیگیری شود تا همه دانش‌آموزان مستقر در آنجا بتوانند بدون دغدغه و با امنیت کامل از نعمت سواد، تربیت و آموزش بهره‌مند شوند./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر