logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۴۲۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

بیش از ۲۲ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند

بیش-از-۲۲-هزار-نفر-تحت-پوشش-بهزیستی-استان-زنجان-هستند
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان رتبه نخست پیگیری مناسب سازی را در کشور کسب کرده است، گفت: بیش از ۲۲ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه در جامعه مردم بهزیستی را با دو رویکرد پیشگیری و توانمندسازی می‌شناسند، اظهار کرد: وظیفه بهزیستی پیشگیری از ایجاد معلولیت است.

وی با اشاره به مراکز مشاوره ژنتیکی در استان زنجان توسط بهزیستی، ابراز کرد: ۵۰ درصد از معلولیت ها ناشی از اختلالات ژنتیکی است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه به زوج ها قبل از ازدواج مشاوره های ژنتیکی داده می‌شود، تصریح کرد: برای پیشگیری از ناشنوایی در نوزادان ۱ تا ۱۰ روزه غربالگری انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه زبان آموزی در کودکان تا ۷ سالگی است، عنوان کرد: کاشت حلزون گوش توسط بهزیستی انجام می‌شود و تا به امروز هیچ کودک زیر ۷ سال که نیازمند کاشت حلزون گوش باشد در استان نداریم.
محمدی با بیان اینکه هر ساله غربالگری تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ سال انجام می‌شود افزود: تنبلی چشم علت شایع کم بینایی و نابینایی است.
وی با بیان اینکه در اثر بی کیفیتی جاده ها و خودرو ها و تصادفاتی که رخ می‌دهد چهار برابر تلفات ایجاد شده معلولیت برای مردم حاصل می‌شود، ادامه داد: ۲۲ هزار و ۳۲۶ معلول در استان تحت پوشش بهزیستی استان زنجان هستند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان بیان کرد: ۹ هزار و ۴۴۸ معلول جسمی و حرکتی، ۲ هزار و ۸۱۲ معلول بینایی، ۲ هزار و ۹۸۶ معلول شنوایی، ۴ هزار و ۳۷۰ معلول ذهنی و ۳ هزار و ۱۷۱ بیمار روانی مزمن ور استان تحت پوشش بهزیستی است.
وی با بیان اینکه در استان زنجان ۳ هزار و ۳۵۷ معلول دارای معلولیت خیلی شدید و ۹ هزار و ۲۳۰ معلول دارای معلولیت شدید در استان تحت پوشش بهزیستی استان هستند، ابراز کرد: ۱۱ هزار و ۱۴۳ نفر از مستمری های حوزه توانبخشی بهزیستی استان استفاده می‌کنند.
محمدی با بیان اینکه توانبخشی در حوزه روستایی حدود ۱۰ سال است که شروع شده است، تصریح کرد: ۱۰۰ درصد معلولان حوزه روستایی شناسایی شده است که ۸ هزار و ۲۰۸ معلول روستایی تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی با بیان اینکه ورزش یکی از موثر ترین کار ها در حوزه توانمند سازی است، عنوان کرد: ۶۵۰ ورزشکار دارای معلولیت در استان وجود دارد.
وی بیان کرد: امسال به ۷۵ نفر کمک هزینه مسکن به مبلغ بیش از ۲۲ میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بازنشستگی پیش از موعد و معافیت خدمت از خدمات است که توسط بهزیستی به افراد تحت پوشش بهزیستی داده می شود، تاکید کرد: در سال قبل ۸۶ نفر از خانواده افراد تحت پوشش بهزیستی معافیت از خدمت سربازی گرفتند.
وی با بیان اینکه استان زنجان مقام اول در پیگیری مناسب سازی در کشور را دارد، ابراز کرد: به تمامی اداره و نهادهای دخیل در این امر ورود داشته ایم.
محمدی با بیان اینکه ما مرکز محوری را جایگزین خانه محوری می کنیم، ادامه داد: یک معلول در خانه راحت تر است تا مرکز نگهداری و از نظر روانی برای معلول بهتر است و مرکز محوری الان به صرفه نیست.
وی با بیان اینکه بهزیستی استان زنجان به دنبال ایجاد اشتغال برای جامعه هدف خود است، خاطر نشان کرد: فقط در سال گذشته ۷۰۰ شغل توسط بهزیستی برای جامعه هدف خود ایجاد کرد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر