logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۴۲۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبرداد

بهره‌مندی بیش از 2 هزار خانوار از تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان زنجان

بهره‌مندی-بیش-از-2-هزار-خانوار-از-تسهیلات-بهسازی-و-مقاوم‌سازی-مسکن-روستایی-در-استان-زنجان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به بهره‌مندی بیش از 2 هزار خانوار از تسهلیلات 100 میلیون تومانی بهشازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در سال جاری گفت: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی، گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، رضا خواجه‌ای اظهار کرد: در سال جاری بیش از 2 هزار خانوار از تسهیلات  100 میلیون تومانی طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این استان بهره‌مند شدند.

خواجه‌ای افزود: از مجموع 4230 فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی از محل اعتبارت سال جاری، قرارداد 2 هزار فقره تسهیلات یعنی معادل 47 درصد در بانک‌ها منعقد شده است.

وی تاکید کرد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی با کارمزد 5 درصد تا سقف100 میلیون تومان به واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه این نهاد در ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی در روستاها نقش تاثیرگذار و مهمی بر عهده دارد، گفت: نظارت مستمر بنیاد مسکن در ساخت مسکن روستایی، گامی مثبت در کاهش بروز خسارت‌های زمان بحران و سوانح طبیعی است.

خواجه‌ای تصریح کرد: 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی در سطح استان زنجان شناسایی و تا به امروز 51 هزار واحد مسکونی روستایی برابر با 55 درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم‌سازی شده که با ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی ساخت‌وسازها در مناطق روستایی این میزان افزایش می‌یابد.

وی اظهار کرد: زنجان از حیث مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی، جزء استان‌های پیشرو در کشور محسوب می‌شود به طوری که در این زمینه از متوسط کشوری بالاتر است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر