logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۴۲۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه تجلیل از نخبگان و پایشگران بسیج مهندسین صنعت استان زنجان مطرح شد؛

استفاده از ظرفیت اقشار مختلف بسیج برای مانع‌زدایی از تولید

استفاده-از-ظرفیت-اقشار-مختلف-بسیج-برای-مانع‌زدایی-از-تولید
جلسه تجلیل از نخبگان و پایشگران بسیجی و زحمتکشان حوزه صنعت در بسیج مهندسین عصر امروز (شنبه 6 آذر) با حضور فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان برگزار شد.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی، فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان عصر امروز در جلسه تجلیل از نخبگان و پایشگران بسیجی و زحمتکشان حوزه صنعت بسیج مهندسین استان زنجان با اشاره به پیام تبریک رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز تاسیس بسیج گفت: ایشان پیام کوتاه اما بسیار مهمی ابلاغ کرده و فرمودند که بسیجیان می‌توانند برای حل مشکلات موفق باشند.

وی با بیان اینکه نامگذاری سال‌ها و فرمایشات ایشان در طول سال، نشانگر حساسیت معظم له به تولید و مراکز تولیدی و اقتصادی است، اظهار کرد: تاکیدات رهبر معظم انقلاب در حوزه تولید و اشتغال بیانگر این است که مطالبات ایشان باقی مانده و آنطور که باید نتوانسته‌ایم در این مسیر حرکت کنیم.

سردار کرمی با بیان اینکه بسیج در تمام صحنه‌ها حاضر است، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند که کار بسیج، صرفاً آموزش، جنگ و درگیری نیست بلکه بسیج یعنی همه مردم که پیشتاران، پیشگامان و پیشمرگان بوده و در هر زمینه‌ای که لازم باشد، نقش خود را ایفا می‌کنند و هر جا که حضور داشته باشند، موفق می‌شوند.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه مردم، دست‌اندرکاران و تولیدکنندگان در عرصه پایش و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی به بسیج، اعتماد می‌کنند، گفت: پایش و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی، گام بسیار مهم و خوبی است و اینکه تلاشگران این عرضه در قالب نهاد مقدسی به نام بسیج در کنار یکدیگر جمع می‌شوند، تبدیل به یک مجموعه توانمند شده و می‌توانند مشکلات بزرگی را حل کنند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات بزرگ بر سر راه تولید، مانع‌زدایی بود، ابراز کرد: با وضعیت جدید کشور که هم قوه قضائیه در سال‌های اخیر، ورود بسیار خوبی به مساله تولید کرده و گام‌های اساسی برداشته و هم دولت انقلابی و مجلس شورای اسلامی کار بسیار خوبی را شروع کرده و در کنار هم هستند، جای امیدواری است.

کرمی با بیان اینکه بسیج، جایگاه خاص خود را دارد و قوای سه‌گانه نیز به شدت از بسیج حمایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در گذشته، مخالفت‌هایی با بسیج می‌شد اما اکنون اینگونه نیست و امید مردم و رهبر انقلاب به حل مشکلات کشور است.

وی با بیان اینکه 18 قشر بسیج در استان زنجان فعال است، افزود: پایش و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی، اقدام بسیار خوبی است که در سطوح مختلف باید جمع‌بندی، تجزیه، تحلیل و مطالبه‌گری داشته باشد که می‌توان پیگیری کرد.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با تاکید بر استفاده از ظرفیت تمام دستگاه‌ها و به‌ویژه دانشگاه‌ها در پایش و عارضه‌یابی واحدهای تولیدی گفت: اساتید بزرگی در زمینه‌های مختلف در دانشگاه‌ها حضور دارند که می‌توانند با حضور خود در این رابطه کمک کرده و راهکار برای حل مشکلات ارائه دهند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی خرد و کوچک را کم‌اهمیت تلقی نکنید، اظهار کرد: افراد زیادی در این کارگاه‌ها مشغول بوده و معیشت خانواده را تامین می‌کنند و در صورت حل مشکلات این واحدها، اشتغال زیادی ایجاد می‌شود.

کرمی با بیان اینکه بسیج و سپاه با راه‌اندازی قرارگاه‌های مختلف در مسائل مهم کشور به دولت کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: فضا برای کار کردن فراهم است و در این راستا از ظرفیت‌های مختلف از جمله بسیج حقوقدانان، بسیج اساتید و قشارهای مختلف بسیج، بهره‌مند شوید.

*‌ پایش صنایع خرد و کوچک و متوسط در دستور کار امسال قرار دارد

محمد وثوق، رئیس سازمان بسیج مهندسی صنعت استان زنجان نیز در ابتدای این جلسه با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی و همچنین فرمایشات گذشته ایشان در حوزه تولید گفت: حل مشکل واحدهای تولیدی در 2 بخش پایش و عارضه‌یابی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از 350 واحد ابلاغی در سال جاری تمام واحدها در شهرک صنعتی اشراق (شماره یک زنجان) با مراجعه حضوری به تک‌تک واحدها و بررسی مسائل در جلسات تخصصی، پایش شده‌اند، اظهار داشت: مشخصات این واحدها در سامانه مربوطه ثبت شده و مشکلات آن‌ها نیز با پیگیری از دستگاه‌های مختلف، مرتفع می‌شود.

وثوق با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: امسال به دنبال پایش صنایع در 2 بخش خُرد و کوچک و متوسط بودیم که 19 جلسه تخصصی در کلینیک صنعت بسیج در شهرک صنعتی اشراق زنجان برگزار شده و به 108 واحد نیز مشاوره ارائه شده است.

در ادامه این جلسه، تعدادی از اعضای هیات اندیشه‌ورز کلینیک تخصصی صنعتی بسیج مهندسین به بیان نظرات، پیشنهادات و راهکاری خود پرداختند.

در پایان این جلسه از نخبگان و پایشگران بسیج مهندسین صنعت استان زنجان تجلیل شد.// آ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر