logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۴۲۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت داشته باشند/ ‌مردم از دولتمردان انتظار کنترل تورم و گرانی را دارند

نمایندگان-مجلس-نباید-در-عزل-و-نصب‌ها-دخالت-داشته-باشند-‌مردم-از-دولتمردان-انتظار-کنترل-تورم-و-گرانی-را-دارند
امام جمعه شهرستان ماهنشان، آسیب نمایندگان کنونی را دخالت در عزل و نصب‌ها دانست و گفت: وظیفه اصلی نماینده، تصویب قانون سودمند و نظارت بر اجرای قوانین و استفاده از ظرفیت‌های ملی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سوق دادن این امکانات به شهرستان‌ها است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان ضمن گرامیداشت 5 آذر، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام(ره) اظهار داشت: بسیج، فراتر از یک نهاد بوده و یک تفکر است و عطر جان‌فزای این تفکر در هر محیطی که باشد، آنجا را معطربه عطرگل بهاری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تفکر بسیجی، منحصر در جنسیت، شخص، زمان و مکان نبوده و یک مفهوم عمیق قرآنی است و اقتدار و موفقیت‌های نظام، مرهون تفکر بسیجی است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با بیان اینکه هر کجا به دشمن سیلی زده‌ایم با تفکر بسیجی بوده است، افزود: ولایتمداری، اخلاق، ایمان، اخلاص، ساده‌زیستی و خدمت بی‌منت به مردم، پایه اصلی تفکر بسیجی است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به 7 آذر، اولین سالروز شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان گفت: شهید فخری‌زاده، دانشمند عزیزی بود که جان عزیز و گرانبهای خویش را به خاطر تلاش علمی بزرگ و ماندگار در راه خدا و کشور، نثار کرد و مجاهدت علمی، ولایتمداری و فضائل اخلاقی بالا از خصوصیات این دانشمند و شهید والامقام است.

وی با اشاره به 10 آذر، روز مجلس اظهار داشت: این روز مصادف با شهادت شهید مدرس است که 5 دوره نمایندگی مجلس شورای ملی، عرصه‌های نوینی را در سیاستمداری و سیاستگذاری ایران، خلق کرد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: خدمات شهید مدرس برگرفته از شخصیت خودساخته بود و از هر جهت می‌تواند الگو، اسوه و نمونه برای سیاستمداران امروز باشد.

وی افزود: مردم‌داری، دشمن‌شناسی، دشمن‌ستیزی ،اتکا به توانایی داخلی، استبدادستیزی، ایستادگی در مقابل تهدید و تطمیع، ساده‌زیستی و استقلال شخصی و عدم وابستگی به جریان‌های قدرت و ثروت از خصوصیات آن شهید بزرگوار است.

خطیب جمعه ماهنشان، با اشاره به وظایف نمایندگان در مجلس شورای اسلامي گفت: وظیفه اصلی نماینده، تصویب قانون سودمند و نظارت بر اجرای قوانین و استفاده از ظرفیت‌های ملی در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سوق دادن این امکانات به شهرستان‌ها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پدیده زشت و ناپسند حقوق‌های نجومی که باعث هجمه به ارزش‌ها بوده و فسادزا است و اعتماد عمومی را از بین می‌برد، اظهار کرد: اکنون که قوای سه‌گانه با همفکری و هم‌آوایی، منادی مقابله با فساد هستند باید گام مهم و اولی را در مقابله با این زیاده‌خواهی‌های زشت بردارند.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری خاطرنشان کرد: این توقع و انتظار مهم عموم مردم از دولت انقلابی، مجلس انقلابی و قوه قضاییه انقلابی است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه گرانی به مردم فشار می‌آورد و مردم را آزار می‌دهد، افزود: از دولت مردمی و انقلابی انتظار می‌رود تا هر چه سریعتر با این معضل، مبارزه کند.

وی تاکید کرد: امام جمعه در عزل و نصب‌ها دخالت نمی‌کند اما خواهان استقرار مدیرانی از روی تخصص، تعهد، انقلابی، مردمی و معتقد به نظام و ولایت است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر