logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۴۲۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

بسیج، نقش مهمی در تقویت مولفه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران دارد

بسیج،-نقش-مهمی-در-تقویت-مولفه‌های-نظام-جمهوری-اسلامی-ایران-دارد
جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه بسیج با فکر بکر و الهی امام راحل در 5 آذر سال 1358 برای تثبیت نظام و مکتب و بازدارندگی همه‌جانبه در گام اول انقلاب، تشکیل شد، گفت: بسیج، نقش مهمی در تقویت مولفه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل طهماسبی امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار داشت: بسیج قبل از جنگ تحمیلی به دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد که مشخص می‌کند بسیج برای تمام زمان‌ها است چرا که اگر قرار بود فقط برای دفاع رزمی و جنگ در میدان باشد، طبیعتاً باید بعد از شروع جنگ تحمیلی، تشکیل می‌شد.

وی با بیان اینکه بسیج با فکر بکر و الهی امام راحل در 5 آذر سال 1358 برای تثبیت نظام و مکتب و بازدارندگی همه‌جانبه در گام اول انقلاب، تشکیل شد، خاطرنشان کرد: بسیج، نقش مهمی در تقویت مولفه‌های نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه ایجاد و تثبیت مکتب انقلاب و بازدارندگی همه‌جانبه برخاسته از منابع عمیق معرفتی و برگرفته از نهضت عاشورا و مکتب امام، اولین مولفه بسیج است، گفت: بسیج در دوران دفاع مقدس، بهترین تاثیرگذاری در دفاع از انقلاب و آرایش نظامی در مقابل تمام استکبار حضور داشت و در کنار سپاه و ارتش قهرمان به عنوان یک نیروی مردمی با دست خالی توانست در مقابل تمام دنیا که در واقع جنگ جهانی سوم بود، بایستد که نتیجه آن اطاعت از ولی فقیه است.

وی با بیان اینکه الهام‌بخشی بسیج و صدور انقلاب، الگویی برای دیگر آزادی‌خواهان جهان است، اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی به تمام جهان صادر شده و بسیج به عنوان الگو برای کشورهای دیگر بوده و تشکیل حشدالشعبی در عراق، حشدالوطن در سوریه، حزب‌الله در لبنان و انصارالله در یمن، درس‌گرفته و الگوگرفته از مکتب بسیج و تفکر والای امام راحل است که حزب‌الله در جنگ‌های متعدد توانست در برابر استکبار و رژیم صهیونیستی ایستادگی کند.

طهماسبی، پشتوانه بودن برای تمام دولت‌ها را ویژگی و مولفه بعدی بسیج بیان کرد و خاطرنشان کرد: بسیج در تمام دولت‌ها با هر گرایشی به عنوان پشتوانه مردمی در تمام دوران‌ها حضور داشته که نمونه آن در ریشه‌کنی فلج اطفال، حلقه‌های تربیتی صالحین، تربیت اسلامی طبق بیانیه گام دوم انقلاب، بحران‌های مختلف طبیعی، کمک‌های مومنانه و مدیریت بیماری کرونا در طرح شهید سلیمانی است که بسیج از جمله اولین نهادهایی بوده که در میدان حاضر است.

جانشین با بیان اینکه خلق سرمایه‌های اجتماعی مبتنی بر امید و عقلانیت برای نظام، مولفه دیگر بسیج است، گفت: مهمترین نکته رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم، امیدآفرینی بود چرا که دشمن در صدد ایجاد یاس و ناامیدی است که حکومت اسلامی را ناکارآمد و عدم پاسخگو به نیازهای مردم، جلوه دهد.

وی افزود: با توجه به تشکیل دولت جدید، نقش بسیج در امیدآفرینی و حل مشکلات باید بیشتر شود.

طهماسبی با بیان اینکه یکی از وظایف بسیج، اقدامات تبیینی و بصیرتی برای تشریح وضع موجود و ریشه‌یابی مشکلات است، اظهار کرد: گفتمان‌سازی، یکی از اصول بسیج است که توسط بسیج دانشجویان، طلبه و اساتید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف بسیج، تبیین نحوه مساله‌یابی و قرائت تحلیل‌های مختلف و ارائه راهکارهای برون‌رفت از مشکلات است، خاطرنشان کرد: در سطح استان تاکنون بیش از 80 واحد صنعتی توسط سازمان بسیج مهندسین صنعتی، عارضه‌یابی شده تا با این کار، تهدید دشمن را به فرصت تبدیل کرده و به رونق صنعت کمک کند.

طهماسبی افزود: بسیج جامعه پزشکی نیز در حوزه‌های مختلف در روستاها بهترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهد و همچنین اقدامات دیگری در حوزه محرومیت‌زدایی و تامین آب شرب روستاها صورت گرفته است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: مقابله با جنگ اقتصادی، تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، پاسداری از جهاد کبیر نظام در مقابل جهان سلطه، مطالبه‌گری در حوزه عدالت، کمک به مبارزه با فساد، جلوگیری از احتکار و قاچاق کالا، پاسداری از آزادی و استقلال ملی، بیزاری از یزید و یزیدیان زمانه، جوانگرایی و جوان‌پروری و ارائه الگوی مطلوب و روزآمد از سبک زندگی اسلامی، بخشی از مهمترین کارکردهای بسیج است.

وی با بیان اینکه بسیج می‌خواهد در شاخصه‌های مختلف نقش ایفا کند، اظهار کرد: ولایتپذیری، ولایتمداری، عمل صالح، پرهیزگاری، ایثار و مقاومت، آگاه بودن، بصیر بودن، زمان‌شناس بودن، آرمانگرایی و واقع‌بینی از جمله این شاخص‌ها هستند.

طهماسبی با بیان اینکه بسیج هم پیش‌رونده و هم پیش‌برنده است، خاطرنشان کرد: بسیج، مردمی است و مردمی خواهد ماند و هر جایی که لازم باشد، قوی‌تر از گذشته و با سازماندهی حضور پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیج، تکلیف‌گرای نتیجه‌محور است، تصریح کرد: بسیج در کنار انجام تکلیف خود به نتیجه نیز توجه دارد که حاصل شود و تکفر نجات‌بخش، فرصت‌ساز و مصونیت‌آفرین است.

طهماسبی بیان کرد: در کنار تمام پیشرفت‌ها و دستاوردهای غیرقابل شمارش بسیج، یکی از دستاوردهای معنوی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی که کمتر به آن اشاره می‌شود، تربیت انسان‌های بسیجی است.// آ  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر