logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۷
[ شناسه خبر : ۲۴۲۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

همت والا، عقلانیت و مشکل‌گشایی محورهای کلیدی پیام رهبر انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج بود

همت-والا،-عقلانیت-و-مشکل‌گشایی-محورهای-کلیدی-پیام-رهبر-انقلاب-به-مناسبت-سالروز-تشکیل-بسیج-بود
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج گفت: رویش‌های تازه بسیج، بالا بردن همت‌ها، عقلانیت در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و همچنین اثربخشی و مشکل‌گشایی مسئولین در مسائل عمومی و مشکلات کشور، محورهای کلیدی این پیام بودند.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان اظهار داشت: شرایط خاص جامعه، وظایف خاصی را نیز برای ما معین می‌کند و اکنون نیز در فصل سرما و شرایط دشوار اقتصادی قرار داریم و باید ببینیم که بزرگان دین چه توصیه‌ها و دستورات اخلاقی برای ما صادر کرده‌اند.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) برای ما الگوی بسیار بزرگی است، خاطرنشان کرد: ایشان در فرازهای 101 به بعد نامه 53 نهج‌البلاغه که مربوط به مدیریت عالی یک جامعه دینی و اخلاقی است، چند قشر از افراد جامعه را معرفی می‌کند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بخشی از این اقشار شامل فقرا، بیماران و محتاجان هستند که شرایط اجتماعی، اقتصادی، بیماری و حوادث و خسارت‌های غیرقابل پیش‌بینی سبب این موضوع شده است، افزود: امام علی(ع) می‌فرماید این‌ها مسکین‌ها (یعنی هیچ چیزی ندارند)، محتاجان (یعنی افرادی که حسب شرایطی مانند شیوع کرونا به لحاظ شغلی و اقتصادی آسیب دیده‌اند) و زمین‌گیرها (افرادی که به دلیل پیری، ناتوانی و معلولیت قادر به انجام کار نیستند) هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تاکید حضرت علی(ع) بر توجه به این اقشار است، گفت: ایشان می‌فرمایند سهمی از بیت‌المال باید برای این اقشار در نظر گرفته شود و اگر از این اقشار غفلت شود، جوابی در قیامت ندارید.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مواسات و کمک مومنانه اظهار داشت: نمی‌توان نسبت به برادران و خواهران مسلمان بی‌تفاوت بود لذا کمک مومنانه با حفظ احترام و آبروی آسیب‌دیدگان باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین افرادی که آبرومندانه زندگی می‌کنند و نیاز خود را ابراز و اظهار نمی‌کنند نیز باید شناسایی شوند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: حضرت علی(ع) در ادامه می‌فرمایند اگر خودت هم نمی‌توانی به این قشرها برسی، افرادی را مامور این کار کن که 2 ویژگی داشته باشند.

وی افزود: این ماموران باید متواضع و خداترس باشند که خوشبختانه امروز در جامعه ما این موضوع رعایت می‌شود و با وجود دستگاه‌های حمایتی و همچنین خیرانی که بدون اینکه نامی از آن‌ها در میان باشد، ایتام جامعه را سرپرستی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 5 آذر 1358، سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره) گفت: 5 آذر، یکی از روزهای برجسته، ماندگار و فراموش‌نشدنی و اثرگذار در تاریخ انقلاب است که با نفس قدسی معمار کبیر انقلاب اسلامی، فرمان تشکیل بسیج مستعفین صادر شد.

وی اظهار داشت: هر چه زمان سپری می‌شود، معلوم می‌شود که این فرمان، فکر الهی، ارزشمند، ضروری و لازم برای جامعه است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر کس دل در گرو انقلاب دارد، بسیجی است که بعضی‌ها به‌صورت منظم، منسجم، تشکیلاتی و دارای آموزش در ابعاد مختلف بوده و در تمام اقشار حضور دارند و عده‌ای هم شاید منظم و منسجم نباشند اما به تمام معنا انقلابی، علاقه‌مند و دلسوز به انقلاب و خادم به نظام هستند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، قله رفیع جلوه بسیج بود، افزود: آن زمانی که تمامیت ارضی ما مورد هجوم دشمن بود هر کس از هر قشر و صنفی که احساس مسئولیت می‌کرد برای دفاع از وطن آمد و نام درخشانی از خود در تاریخ دفاع مقدس به یادگار گذاشتند.

وی با بیان اینکه حضور بسیج فقط منحصر به دوران دفاع مقدس نبود، گفت: بسیج بعد از دفاع مقدس نیز در ریشه‌کنی فلج اطفال، حوادث مختلف مانند سیل و زلزله، محرومیت‌زدایی و مبارزه با ویروس منحوس کرونا و سایر عرصه‌ها با تمام توان وارد میدان شد و کاری کرد کارستان و قدم‌های ارزشمندی برداشته است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به 7 آذر، سالروز شهادت دانشمند هسته‌ای، شهید دکتر فخری‌زاده، اظهار داشت: دانشمندان هسته‌ای زیادی در کشور داریم اما دو نفر از آن‌ها یعنی شهید دکتر مجید شهریاری و شهید دکتر محسن فخری‌زاده، برجسته‌ترین دانشمندان هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به 8 آذر، روز جهانی فلسطین خاطرنشان کرد: این روز، روز همبستگی با مظلوم‌ترین قشر تاریخ جامعه‌ای است که سرزمین آن‌ها قبله اول مسلمانان بود و با توطئه استکبار شرق و غرب از سرزمین خود بیرون شده‌اند و استکبار آن‌ها را آواره کرده است.

وی افزود: 8 آذر، روز مجلس و سالروز شهادت شهید آیت‌الله مدرس مدرس، عالم عالی‌قدر، مجاهد، انقلابی و اثرگذار است که پس از چندین بار ترور ناموفق سرانجام در تبعید و بر اثر شکنجه‌های متعدد به شهادت رسید.

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالروز تشکیل بسیج ابراز کرد: رویش‌های تازه بسیج، بالا بردن همت‌ها، عقلانیت در پرتو خردمندی و درست‌اندیشی و همچنین اثربخشی و مشکل‌گشایی مسئولین در مسائل عمومی و مشکلات کشور، محورهای کلیدی این پیام بودند.// آ

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر