logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۴۲۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه سلطانیه:

آمریکا و غرب جز پایان دادن به تحریم‌های ظالمانه راهی ندارند

آمریکا-و-غرب-جز-پایان-دادن-به-تحریم‌های-ظالمانه-راهی-ندارند-
امام جمعه سلطانیه گفت: آمریکا و غرب جز پایان تحریم‌های ظالمانه راهی ندارند و ملت انقلابی از مواضع اصولی دولت انقلابی در لغو تحریم‌ها حمایت کرده و از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام حسینی نسب امروز در خطبه‌های نمازجمعه با توصیه به تقوای الهی، به ادامه بحث خانواده و برکات ادای حقوق والدین پرداخت و اظهار کرد: ادای حقوق والدین موجب محبوبیت نزد اهل بیت پیامبر(ص)، قرار گرفتن در سایه عرش الهی و موجب آرامش در حال جان دادن می‌شود.

وی با اشاره به هشتم آذر زمان مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ با محوریت لغو تحریم‌ها و تعهدپذیر شدن طرف غربی به برجام و با بیان اینکه با نزدیک شدن به این روز آمریکا و غرب به اقدامات نمایشی رو آورده و با ائتلاف سازی نمایشی می‌خواهند ایران را مجبور کنند از مواضع اصولی خود برای لغو تحریم‌ها و راستی آزمایی‌ها دست بردارد، افزود: جهان فقط آمریکا و سه کشور اروپایی و چند کشور نوکر آمریکا نیست و چین و روسیه و اکثر کشورها بر حقانیت ایران تاکید دارند و قطعا در برابر ۲۰۰ کشور جهان، آنان نمی‌توانند ادعای اجماع جهانی داشته باشند. 

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب با بیان اینکه دشمنان به زیاده خواهی خود و عقب‌نشینی ایران که متاسفانه در دولت قبل انجام می‌شد، عادت کرده‌اند اما بدانند که با دولت انقلابی روبرو هستند، افزود: آمریکا و غرب جز پایان تحریم‌های ظالمانه راهی ندارند و ملت انقلابی از مواضع اصولی دولت انقلابی در لغو تحریم‌ها حمایت کرده و از حقوق خود کوتاه نخواهد آمد.

وی به اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به بخش گردشگری استان در سفر رئیس جمهور اشاره کرد و افزود: سهم بیشتر این مبلغ باید به گنبد سلطانیه  اختصاص داده شود.

امام جمعه سلطانیه با گرامیداشت روز مجلس و با قدردانی از برخی مصوبات مجلس شورای اسلامی از جمله طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و تحقیق و تفحص درباره پرداخت و دریافت حقوقهای نجومی، گفت: اقتصاد و معیشت دغدغه اصلی مردم است و دولت و مجلس باید با تلاش مضاعف گرانی‌ها را متوقف کنند.

وی با بیان اینکه اقشار ضعیف برای تامین نیازهای ضروری خود در مشکل هستند اما از طرف دیگر دوباره بحث حقوقهای نجومی مطرح شده و برخی با انتشار فیش حقوق خود، داغ اقشار ضعیف و کم درآمد را بیشتر می‌کنند، افزود: حقوق‌های نجومی، هجمه به ارزشها، فسادزا، اعتماد زُدا و ضد عدالت است.

امام جمعه سلطانیه با تاکید بر اینکه از قوای سه گانه که ندای مقابله با فساد سر می‌دهند می‌خواهیم با همه نوع مظاهر فساد از جمله حقوق‌های نجومی برخورد نمایند و برای همیشه به این مساله پایان دهند، افزود: نظام پرداخت حقوق و مزایا باید شفاف باشد و همه پرداختی‌ها باید در سامانه حقوق و مزایا ثبت شود تا از پرداختی‌های مخفیانه و خارج از ضوابط جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید از منشاء حقوقهای نجومی تحقیق و تفحص کند و قوه قضائیه نیز برخورد نماید، افزود: اما قبل از آنها دولت باید از حقوق نجومی جلوگیری کند نه اینکه یک روز وزیر بهداشت و یک روز وزیر اقتصاد تقاضای افزایش حقوق کارکنان خود را داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسینی‌نسب فساد سلبریتی‌ها اعم از بازیگران سینما و تلویزیون و برخی بازیکنان ورزشی را نمونه دیگری از فساد در جامعه دانست و با بیان اینکه آنان به برکت نظام اسلامی مشهور شده‌اند اما به ارزشهای اسلام و انقلاب دهن کجی می‌کنند، کشف حجاب می‌کنند، سگ گردانی می‌کنند اما باز در صحنه تلویزیون یا تیم‌هاي ورزشي دیده می‌شوند، تاکید کرد: صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت ورزش باید با این هنجارشکنان برخورد نمایند.

وی با گرامیداشت هفته بسیج و پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج مستضعفان و با بیان اینکه بسیج لشکر الهی، انقلابی و مردمی و نماد خدمت خالصانه و خار چشم دشمنان است و هر چند ۴۲ ساله از عمر پر برکتش گذشته اما آرزوی تحقق یافته ۱۴۰۰ ساله اسلام است، افزود: بسیج از عوامل اقتدار انقلاب اسلامی است که با دستور امام تاسیس و با هدایتهای رهبر معظم و بسیجی انقلاب اسلامی در همه عرصه می‌درخشد.

امام جمعه سلطانیه با قدردانی از عملکرد خالصانه بسیجیان شهرستان خصوصا گروه‌های جهادی که در مناطق محروم خدمت رسانی می‌کنند، افزود: مسئولان از گروه‌های جهادی حمایت نمایند.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت دو دانشمند هسته‌ای شهید فخری‌زاده و شهید شهریاری که توسط دشمنان ترور و به شهادت رسیدند و با بیان اینکه یادآوری این حوادث هم تجلیل از خدمات آنان و هم بازخوانی جنایت دشمنان است، افزود: دشمن با ترور دانشمندان کشورمان درصدد توقف علم و دانش، جلوگیری از پیشرفت کشور و مقابله با ملت ایران بود اما خون شهدا جریان ساز شد و شکست خورد.

خطیب جمعه سلطانیه ابراز کرد: با همه جنایت‌هایی که آمریکا و دشمنان ملت ایران مرتکب شده‌اند عده‌ای در شعار مرگ بر آمریکا تشکیک می‌کنند. 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن و با بیان اینکه مرگ بر آمریکا شعار قرآن است، افزود: شعار مرگ بر آمریکا به معنای مرگ بر ظلم، جنایت، نسل کشی و ترور و تروریسم است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر