logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۱
[ شناسه خبر : ۲۴۱۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

کاهش ۳۸ درصدی درآمد دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان

کاهش-۳۸-درصدی-درآمد-دانشگاه-علوم-پزشکی-استان-زنجان-
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: ۵۰ درصد بودجه سالانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی از طریق خود دانشگاه کسب می‌شود که در سال ۹۹ حدود ۳۸ درصد درآمد کاهش یافت.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شرایط مساعد امروز نباید ما را گول بزند چرا که این وضعیت به سرعت قابل برگشت و وارد شدن به پیک ششم بیماری کرونا است.

وی با بیان اینکه زنجان در زمینه تزریق واکسیناسیون جزو سه استان اول بوده و بیشترین تزریق را داشت، افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن و ۸۳ درصد واکسن نوبت دوم را دریافت کرده‌اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیون و ۴۶۳ هزار دوز واکسن در استان زنجان تزریق شده است و مراکز تجمیعی واکسن همچنان آماده خدمات رسانی هستند.

وی ادامه داد: قبل از شیوع بیماری کرونا ۲ هزار تخت برای بیماران در زمینه‌های مختلف در استان زنجان وجود داشت که با شیوع بیماری کرونا بخشی از خدمات دچار آسیب جدی شد اگر چه سعی کردیم مابقی خدمات استمرار یابد.

این مسئول با بیان اینکه با ورود به بحث مبارزه با بیماری کرونا هیچ بودجه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی اختصاص نیافت،افزود:  ۳۲ مرکز ۱۶ ساعته در دوران کرونا فعال شده و سرویس می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: یکی از کارهای اساسی در استان زنجان انجام تست‌های سرپایی و رهگیری و پیگیری بیماران بود که گاهی به ازای هر یک نفر ۱۲ نفر رهگیری شدند.

قزلباش با اشاره به اینکه ۵۰ درصد بودجه سالانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی از طریق خود دانشگاه کسب می‌شود که در سال ۹۹ حدود ۳۸ درصد درآمد کاهش یافت، افزود: چرا که مردم واهمه داشته و به بیمارستان مراجعه نکرده و تعداد اعمال جراحی نیز کاهش یافت.

وی گفت: دانشگاه در این شرایط کارها را پیش برد اما در برابر هزینه‌های سنگین اعتبارات پیش‌بینی و اختصاص یافته هیچ بود.

این مسئول با اشاره به شهادت شش نفر از کادر بهداشت و درمان استان زنجان در خط مقابله با بیماری کووید ۱۹، گفت: طرح شهید سلیمانی یکی از طرح‌های مهم برای کنترل و مبارزه با بیماری کرونا محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر با توجه به مطالعات انجام شده در بخش سرپایی با کاهش ۳ برابری مواجه هستیم، گفت: تزریق واکسن موجب کاهش آمار و مرگ بیماران می‌شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر