logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۲۴۱۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خبرداد

احتمال بروز اپیدمی آنفولانزا در پیک ششم کرونا در استان زنجان

احتمال-بروز-اپیدمی-آنفولانزا-در-پیک-ششم-کرونا-در-استان-زنجان-
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از احتمال بروز اپیدمی آنفولانزا در پیک ششم کرونا در استان زنجان خبرداد و گفت: ۷۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان زنجان در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند.

به گزارش موج رسا; محمدرضا صائینی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان اظهارداشت: در افزایش اطلاعات و آگاهی مردم اطلاع رسانی نقش مهمی دارد که رسانه‌ها تاثیرگذارترین در این زمینه هستند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ۶۵۰ واحد در مناطق شهری و روستایی خدمت ارائه می‌کنند، افزود: نفوذ خوبی در جمعیت استان زنجان داریم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه ارائه خدمات پزشک خانواده روستایی گام‌های خوبی برداشته شده است و ۱۰۰ درصد جمعیت زیر پوشش کامل پزشکی قرار داشته و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان ادامه داد: در حال حاضر خدمات بهداشتی در روستاها رایگان بوده و همه شهرهای استان زنجان تحت پوشش پرونده الکترونیکی هستند.

صائینی با اشاره به ارائه بسته خدمتی برای همه گروه‌های سنی، گفت: برنامه فوق‌العاده‌ای در حوزه جمعیت وجود دارد که باید حوزه سلامت در کنار حاکمیت در این زمینه نقش آفرینی کند چرا که در سنوات گذشته با افت جمعیت مواجه بودیم که باید دستگاه‌های مختلف به وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

وی گفت: با شیوع بیماری کرونا اولین جلسات کرونا در بهمن ماه قبل از ورود بیماری کرونا در زنجان برگزار شد و رهگیری که از زنجان آغاز شد به داد کشور رسید.

این مسئول با بیان اینکه آزمایشات وسیع و رهگیری افراد تا ۱۰ نفر در استان انجام و اولین آزمایشگاه کووید ۱۹ در دانشکده پزشکی استان زنجان راه‌اندازی شد، افزود: روزانه تا ۳ هزار نمونه پی سی آر در استان انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان یادآورشد: مراقبین سلامت پیگیر اوضاع بیماران کرونایی بودند که در زنجان ۳۲ مراکز منتخب کووید ۱۹ راه‌اندازی شد که در حال حاضر ۳۰ مرکز خدمات رسانی می‌کنند.

صائینی خاطرنشان کرد: زنجان مرکز تامین و توزیع شمالغرب کشور بوده و پرکارترین روزهای خود را طی کرده است تا واکسن را به سلامت به مقصد رساندیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر پوشش واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در نوبت اول ۸۹ درصد و دوز دوم ۸۲.۷۳ صدم بوده و واکسیناسیون کامل به ۷۳.۵ درصد رسیده است.

این مسئول از شیوع بیماری آنفولانزا در آذرماه خبرداد و گفت: احتمال افزایش موارد ابتلا به آنفولانزا و هم دوره بودن با پیک ششم کرونا، به دلیل رعایت کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و افزایش برگزاری اجتماعات وجود دارد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر