logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبرداد

آمادگی کامل برای مقابله با کمبود آب در استان زنجان هستیم/ مدیریت مصرف آب و فرهنگسازی مهمترین راهکار غلبه بر بحران آب است

آمادگی-کامل-برای-مقابله-با-کمبود-آب-در-استان-زنجان-هستیم-مدیریت-مصرف-آب-و-فرهنگسازی-مهمترین-راهکار-غلبه-بر-بحران-آب-است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان از آمادگی کامل برای تأمین آب شرب مشترکین در تابستان سالجاری خبر‌داد. 

مهندس جزء قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تاکید بر اینکه تابستان امسال به هیچ عنوان کمبود آب نداریم اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا تمام نیازهای مشترکین در سراسر استان را تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: در این بین مردم مدیریت مصرف را فراموش نکنند تا با همراهی مردم تنش آبی برای تابستان امسال نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان افزود: در حال حاضر در سطح استان زنجان بیش از 264هزار مشترک وجود دارد که از این تعداد 60 هزار و 406 فقره مشترک پر مصرف ( دارای مصرف بالای 20 متر مکعب در شبانه روز) هستند که حدود 25 درصد مشترکین را شامل می شود.

وی تصریح کرد: در راستای کاهش مصرف مشترکین پر مصرف در سطح استان 20 هزار برگه اخطاریه برای صرفه جویی در مصرف و مدیریت مصرف توزیع شده است.

جزء قاسمی میزان سرانه مصرفی آب مشترکین استان را 200 لیتر در شبانه روز برای هر نفر  اعلام کرد و گفت: این میزان در سطح کشور 190 لیتر در شبانه روز است.

وی با اشاره به اینکه روزانه مصرف آب شرب توسط مشترکین 154 هزار متر مکعب است افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 7 درصد افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان به منابع تامین آب شرب مشترکین زنجانی اشاره و خاطر نشان کرد: حدود 77 درصد نیاز مشترکین از طریق آب‌های زیرسطحی ( بیش از 53 میلیون متر مکعب‌) و 23 درصد (‌بیش از 16 میلیون متر مکعب‌) از طریق برداشت از سد تهم تامین می‌شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر