logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۴
[ شناسه خبر : ۲۴۱۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان::

۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی (طرح نهضت ملی مسکن) کلنگ زنی شد

۱۷-هزار-و-۴۳۰-واحد-مسکونی-(طرح-نهضت-ملی-مسکن)-کلنگ-زنی-شد
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان تشریح کرد: دستاوردهای سفر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی (طرح نهضت ملی مسکن) کلنگ زنی شد و اعتبارات بسیار خوبی برای توسعه راههای استان تخصیص یافت که تحول خوبی را در حوزه ناوگان ریلی و جاده ای ایجاد می کند.

به گزارش موج رسا; و به از نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(زنجان) مسعود بیات منش از تخصیص اعتبار ویژه برای اتمام پروژه‌های حوزه راه و مسکن استان زنجان همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی خبرداد و اظهار کرد: در این سفر حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های در نظر گرفته شد تا بخشی از پروژه‌های حوزه راه زنجان رفع شود.

وی با بیان اینکه با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد مسکونی (طرح نهضت ملی مسکن) کلنگ زنی شد، گفت: در این سفر، وزیر راه و شهرسازی از پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ۷۴۴ واحدی کوی برکت و کوی زنگان بازدید کرد و در روند اجرای پروژه‌ها قرار گرفت.
بیات منش ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۵ هزار واحد مسکونی در این استان پیش‌بینی شده است و این استان در این زمینه جزو استان‌های پیشتاز است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه اعتباراتی برای راه‌های استان در نظر گرفته شده که در این خصوص نیز حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شد تا بخشی از مشکلات پروژه‌های حوزه راه زنجان رفع شود، افزود: با تخصیص این میزان اعتبار شاهد تسریع در روند اجرای پروژه‌های حوزه راه در زنجان خواهیم بود و با توجه به پیشی بینی تخصیص اعتبار در سال‌های آینده تمام محورهای اصلی زنجان تا سه سال آینده تبدیل به بزرگراه می‌شود.
 
بیات منش با بیان اینکه پروژه خط آهن زنجان به قزوین یکی از پروژه‌های مهم در کشور است، گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل خط دوم راه‌آهن زنجان به قزوین مورد نیاز بود که توافقات لازم برای تخصیص این اعتبار در سفر روز  پنج شنبه رئیس‌جمهور به استان زنجان انجام شده است.
 
وی با اشاره به تخصیص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل محور کبودرآهنگ - قیدار - همدان، گفت: ۳۰ میلیارد تومان نیز برای محور کلور - درام پیش‌بینی شده است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به تصویب توسعه باند فرودگاه زنجان، گفت: این طرح برخی مشکلات فنی دارد که مورد بررسی قرار گرفته و منابع برای انجام فاز مطالعات این امر تامین می‌شود.
 
بیات منش با اشاره به اینکه برای پروژه‌های زنجان به دندی و تخت سلیمان و زنجان به بیجار بیش از ۳۴ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان زنجان ۴۷ کیلومتر در ۲ محور بهره برداری شد که ۳۵ کیلومتر آن در محور زنجان به بیجار و ۱۲ کیلومتر نیز از سلطانیه به خدابنده و در ادامه به کبودرآهنگ در استان همدان است و برای احداث این محور در استان نیز حدود پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و کل اعتبار هزینه شده برای ۲ جاده هم حدود یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال است.
 
وی افزود: ۶۰ کیلومتر از پروژه دو بانده کردن محور زنجان به بیجار باقی مانده که عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از آن در استان زنجان و در استان کردستان نیز ۱۲ کیلومتر در دست اجرا است.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه مطالبات پیمانکاران پروژه دو بانده کردن جاده‌های استان زنجان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، ابراز داشت: پروژه‌های زنجان – دندی – تخت سلیمان شاخه غربی و زنجان – بیجار شاخه جنوبی در قالب یک طرح تعریف شده‌اند و امسال ۳۴ میلیارد ریال اعتبار برای این دو پروژه در نظر گرفته خواهد شد و با تزریق اعتبار این پروژه‌ها طی بازه زمانی چهار یا پنج سال به پایان می رسند.
 
بیات منش ادامه داد: بر اساس قیمت روز حدود هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای اتمام پروژه دو بانده کردن محور زنجان به بیجار نیاز بوده و برای پایان همه پروژه‌های دو بانده در استان زنجان ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
وی گفت: همزمان با سفر هیئت دولت به استان زنجان، میز ارتباط مردمی حوزه راه و شهرسازی با حضور نمایندگان تام الاختیار وزیر راه و شهرسازی به مدت دو روز در جهت پاسخگویی به شکایات، مشکلات، درخواست‌های مردمی در محل راه و شهرسازی زنجان برگزار شد.
 
مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان متذکر شد: در این راستا فعالین عرصه راه و مسکن و مردم استان با حضور در راه و شهرسازی مسائل و مشکلات خود را با نمایندگان تام الاختیار وزیر در میان گذاشته و نسبت به بررسی و رفع مشکلات مطروحه اقدام کردند.
 
بیات منش ادامه داد: نمایندگان تام الااختیار راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، راهداری، حمل و نقل، راه آهن، فرودگاه و بانک مسکن  از صبح روز چهارشنبه ۲۶ آبان ماه تا اواخر روز پنجشنبه در میز خدمت حضور داشته و پاسخگوی مشکلات و پیشنهادات مردم استان بودند و استقبال از میز خدمت راه و شهرسازی بی نظیر بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر