logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۴۱۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بسیج علمی و پژوهشی از مجموعه‌های دانش‌بنیان و فناور حمایت می‌کند

بسیج-علمی-و-پژوهشی-از-مجموعه‌های-دانش‌بنیان-و-فناور-حمایت-می‌کند
رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان با اشاره به حمایت‌های این سازمان از بسیجیان گفت: مجموعه بسیج علمی، فناوری و پژوهشی، یکی از معاونت‌های سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در جهت حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌های دانش‌بنیان، فناور، مخترعین و مبتکرین عام بسیجی است.

علی رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج هرساله در یکی از روزهای هفته بسیج که مزین به عنوان «پژوهش و فناوری» است برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با هدف تجلیل از برگزیدگان علم و فناوری بسیج در حوزه های مختلف برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این حوزه‌ها شامل پایگاه‌های علمی بسیج، مرکز رشد بسیج، طرح‌ها و ابتکارات بسیج و برگزیدگان اقشار دانشور بسیج از جمله بسیج مهندسین عمران، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید است که فعالیت‌های علمی و فناورانه انجام می‌دهند.

رضاخانی افزود: برگزیدگان این جشنواره بر اساس شاخص‌های مختلف در طول یک سال گذشته، بررسی و انتخاب شده در همایشی از آن‌ها تجلیل می‌شود.

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان گفت: در حاشیه این همایش هم نمونه‌ای از طرح‌های ابتکاری بسیجیان استان در حوزه‌های مختلف در قالب نمایشگاهی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور در قالب تولید نمونه اولیه بوده که بعضاً به تجاری‌سازی نیز رسیده‌اند، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره و نمایشگاه فقط این است که بگوییم «ما می‌توانیم.»

رضاخانی با بیان اینکه بسیج همیشه در تمام میدان‌ها میدان‌دار بوده و حضور فعالی داشته است، خاطرنشان کرد: در عرصه علمی نیز به همین صورت است و در واقع حرف بسیجیانی که طرح‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف به عرصه نمایش می‌گذارند این است که ما می‌توانیم و فقط کافی است که به ما اعتماد شود.

وی افزود: در صورتی که از طرح‌ها و ایده‌هایی که جهت حل مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف توسط بسیجیان ارائه می‌شود، حمایت و پشتیبانی شود و به بسیجیان و فعالان این حوزه اعتماد شود بدون نیاز به واردات می‌توان مسائل و مشکلات را در داخل کشور حل کرد.

رضاخانی با اشاره به مشکلات مربوط به تحریم، ارز و واردات در کشور ادامه داد: اگر اعتماد و توجه صحیحی به این جوانان شود در عرصه‌های مختلف می‌توانیم خودکفا شده و جزء سرآمدان حوزه‌های مختلف در دنیا باشیم.

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان با اشاره به حمایت‌های این سازمان از بسیجیان گفت: مجموعه بسیج علمی، فناوری و پژوهشی، یکی از معاونت‌های سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در جهت حمایت و پشتیبانی از مجموعه‌های دانش‌بنیان، فناور، مخترعین و مبتکرین عام بسیجی است.

وی تصریح کرد: منظور از بسیجی، هر کسی است که دلسوز مملکت است، دوست دارد در این مملکت کار کند و طرح و ایده ارائه دهد و هیچگاه خسته نمی‌شود و می‌خواهد گوشه‌ای از مسائل و مشکلات کشور را حل کند.

رضاخانی با بیان اینکه ساختارهای متعددی را سعی کرده‌ایم که در مباحث آموزشی و پژوهشی ایجاد کنیم، اظهار داشت: پایگاه‌های علمی بسیج در سطح مساجد و محلات داریم که کارهای علمی و آموزشی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در سطح مراکز رشد بسیج، خاطرنشان کرد: 2 مرکز رشد فعال بسیج در مرکز استان فعال بوده و یک مرکز رشد بسیج نیز در شهرستان خدابنده با همکاری دانشگاه آزاد در حال راه‌اندازی است که طی روزهای آینده، راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج علمی، فناوری و پژوهشی استان زنجان گفت: 2 مرکز رشد بسیج نیز یکی در زنجان و دیگری در ابهر قرار است که ذیل ناحیه بسیج این شهرستان‌ها راه‌اندازی شود.

وی ابراز کرد: هدف از راه‌اندازی مراکز رشد بسیج این است که به مجموعه‌های فناور که ایده و طرح دارند، کمک کنیم و مکان و امکانات کارگاهی در اختیارشان قرار دهیم تا بتوانیم آن‌ها را در جهت حل مسائل اساسی استان و کشور در حوزه‌های مختلف، توانمند کنیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر