logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۴۱۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

شهدا خود را در راه امنیت، عزت و اقتدار کشور فدا کردند

شهدا-خود-را-در-راه-امنیت،-عزت-و-اقتدار-کشور-فدا-کردند-
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: شهدا هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشته و صرف انقلاب کردند تا امروز ما در امنیت و عزت زندگی کنیم.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله شیخ علی خاتمی امروز در مراسم یازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب" تنها گریه کن" در زنجان، اظهارداشت: کتاب همواره به عنوان نردبان معرفت، آگاهی و دانایی محسوب می‌شود که هفته کتاب فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی ادامه داد: زمانی که اولین آیات قرآن کریم بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد ایشان را به خواندن دعوت کرد که این موضوع اهمیت خواندن و کتاب را بیشتر نمایان می‌کند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: کتاب قرآن در عصری به پیامبر گرامی اسلام نازل شد که افراد انگشت شماری قادر به خواندن و نوشتن بودند اما معجزه الهی محقق شد و پیامبر(ص) توانست آیات نازل شده از سوی خداوند متعال را تلاوت کند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تفسیر سوره علق گفت: خداوند تاج کرامت را بر تارک فرزند آدم نهاد و او را اشرف مخلوقات بر روی زمین معرفی کرد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: آغاز دین اسلام با علم، دانایی، فهم و شعور بوده و هدف غایی آن رسیدن انسان به کمال بندگی است.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در زمینه ارتقای سوادآموزی در کشور کارهای خوبی انجام شده است، افزود: این اقدامات کافی نبوده و باید در زمینه سواد آموزی گام‌های بیشتری برداشته شود.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: ابزار مهم علم آموزی کتابت و نوشتن بوده و آنچه فکر و اندیشه ما را می‌سازد، آگاهی است که هر چه میزان آگاهی انسان بیشتر شود، قدرت تفکر او نیز بیشتر می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با استناد به غزل سعدی، «رسد آدمی به جایی که به جز خدا نبیند»،گفت: این شعر به معراج پیامبر گرامی اسلام و جایگاه انسانیت اشاره دارد.

وی افزود: در اثر معراج انسان به درجه‌ای از معرفت می‌رسد که زمین برای او کافی نبوده و باید درجات متعالی را طی کند.

امام جمعه زنجان نهضت عاشورا را تاثیرگذار در خلق فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: در هشت سال دوران دفاع مقدس صحنه‌های بی‌نظیری خلق شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان یادآورشد: شهدا هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشته و صرف انقلاب کردند تا امروز ما در امنیت و عزت زندگی کنیم.

در پایان این مراسم از کتاب «ابوبصیر» خاطرات رزمنده خلیل ابوبصیر به قلم فرزاد بیات موحد رونمایی شد.//ن 

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر