logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۴۱۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول بسیج سازندگی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد

اعطای حدود 80 میلیارد تومان تسهیلات برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان زنجان

اعطای-حدود-80-میلیارد-تومان-تسهیلات-برای-طرح‌های-اقتصاد-مقاومتی-استان-زنجان
مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به برنامه های بسیج سازندگی در هفته بسیج، گفت: 80 میلیار تومان تسهیلات برای طرح های عمرانی در نظر گرفته شده است.

فرشاد پیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به 6 محور برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج اظهار کرد: برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج در محورهای ایجاد صندوق‌های قرض الحسنه، اقتصاد مقاومتی، طرح‌های عمرانی و محرومیت زدایی، تفاهم نامه‌هایی که با ادارات دولتی بسته می‌شود، آموزش و توانمند سازی، و خدمات رسانی که در قالب نهضت کمک مومنانه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های بسیج سازندگی به صورت مستمر در طول سال با این رویکردها در حال انجام است، ابراز کرد: برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج به صورت گسترده توسط یک هزار 150 گروه جهادی سراسر استان زنجان در 22 قشر جامعه بسیج فعالیت خواهند کرد.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با بیان اینکه در هفته بسیج حداقل 110 گروه جهادی در محور‌های چهار گانه به صورت ویژه فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: در روز 6 آذر ماه گروه‌های جهادی استان با روحیه دفاع مقدسی به مناطق هدف اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به خدماتی که در اردوهای جهادی هفته بسیج برگزار می‌شود، عنوان کرد: خدمات پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی، عمرانی، اقتصادی، آموزشی، و توانمند سازی در مناطق هدف ارائه می‌شود.

پیری با بیان اینکه یکی از برنامه‌هایی که در بسیج سازندگی از سال‌های گذشته دنبال می‌شد گروه‌های جهادی مستقل است، افزود: برای استقلال بیشتر این گروه‌ها شورای جهادی شهرستان‌ها را تشکیل داده‌ایم که مدیران گروه‌های جهادی با هم در این شورا برنامه‌ریزی و با دستگاه‌های دولتی تعامل می‌کنند.

وی با بیان اینکه در سه شهرستان شورای جهادی تشکیل شده است ابراز کرد: شورای جهاد بقیه شهرستان‌ها در هفته بسیج شکل می‌گیرد.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به شعار هفته بسیج، تصریح کرد: گروه‌های جهادی با شعار بسیج پاره تن مردم به مردم استان خدمت رسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه 531 صندوق قرض الحسنه در جامعه هدف افتتاح شده است عنوان کرد: در هفته بسیج 11 صندوق قرض الحسنه افتتاح می‌شود.

پیری با بیان اینکه 90 طرح عمرای و محرومیت زدایی برای استان پیش‌بینی شده است، افزود: تعدادی از این پروژه‌ها ساخت خانه‌های محروم و آب شرب است که به دنبال حل مشکل آب برخی روستا هستیم.

وی با بیان اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی برای اولین بار تسهیلات خوبی به طرح‌های اقتصادی مقاومتی در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: عمده تسهیلات ما قرض الحسنه با بازپرداخت 7 ساله است.

مسئول بسیج سازندگی استان زنجان با اشاره به اینکه 5 بانک عامل اقدام به پرداخت تسهیلات اقتصاد مقاومتی می‌کند، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حداقل 80 میلیار تومان وام قرض الحسنه در بخش اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در طول هفته بسیج دو کارگاه افتتاح می‌شود که با صندوق‌های قرض‌الحسته استان به ثمر رسیده است.

پیری با بیان اینکه این تسهیلات با همکاری بانک‌های عامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد اظهار کرد: امیدواریم این بانک‌ها تسهیلگری کنند تا این وام‌ها به زودی محقق شود.

وی با بیان اینکه این وام‌ها در راستای ایجاد مشاغل خانگی و مشاغل خرد اعطا می‌شود، ادامه داد: این مشاغل برای استان خوب است تا تحولی در استان شکل گیرد.

مسئول بسیج سازندگی بیان کرد: توزیع بسته‌های بهداشتی، معیشتی، اهدای جهیزیه و توزیع غدای گرم، توزیع لوازم التحریر، ارائه خدمات مسکن مانند پرداخت اجاره بها و... از برنامه‌های بسیج سازندگی در هفته بسیج است.

وی با اشاره به نهضت آب شرب خاطر نشان کرد: در صورت تحقق اعتبارات در 70 روستای استان مسئله آب پایدار سازی و مشکل آب شرب روستایی حل می‌شود.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر