logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۳
[ شناسه خبر : ۲۴۱۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

جریمه و برخوردها در تخلفات صنفی بازدارنده نیست/ قانون نظام صنفی برای افزایش بازدارندگی نیاز به اصلاح دارد

جریمه-و-برخوردها-در-تخلفات-صنفی-بازدارنده-نیست-قانون-نظام-صنفی-برای-افزایش-بازدارندگی-نیاز-به-اصلاح-دارد
رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان با اشاره به اقدامات بازرسان اتاق اصناف مرکز استان زنجان، گفت: جریمه تخلفات صنفی بازدارنده نیست و قانون اصناف برای افزایش بازدارندگی نیاز به اصلاح دارد.

سید محمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه قیمت لباس در زنجان کمی بالا است، اظهار کرد: مقایسه کردن قیمت لباس در زنجان با قیمت‌ها در تهران درست نیست چرا که تهران مرکز و معدن تغذیه لباس در بازار ایران است.

وی با بیان اینکه ما معمولا قیمت‌ها را برای اعلام اعتراض و انتقاد با استان‌های همجوار بررسی می‌کنیم، ابراز کرد: معمولا قیمت‌ پوشاک در زنجان باید با استان‌های اردبیل، همدان، قزوین و... مقایسه شود نه با تهران.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه، تصریح کرد: بخشی از افزایش قیمت‌ها به این امر بستگی دارد.

وی بیان کرد: در بحث لباس باید به این امر توجه داشت که اجناس تقلبی در بازار زیاد شده است و خریدار فکر می‌کند که لباس‌ها مانند هم هستند در حالی که این طور نیست و بخشی از اختلاف قیمت نیز به اختلاف قیمت اجناس تقلبی و اصل برمی‌گردد.

موسوی با بیان اینکه عدم درج قیمت بر روی کالا ها یک تخلف صنفی است و برخورد‌ها از طرف بازرسان اتاق اصناف انجام می‌شود، عنوان کرد: جریمه عدم درج قیمت بر روی کالا فقط  94 هزار تومان بوده که این موضوع هیچ بازدارندگی ندارد.

وی با بیان اینکه عدم ارائه فاکتور فروش و یا خرید توسط تمامی اصناف یک تخلف صنفی است، افزود: بازرسان اتاق اصناف در این حوزه فعالیت دارند و برخورد ها صورت می‌گیرد ولی جریمه این تخلف صنفی بسیار کم است.

رئیس اتاق اصناف مرکز زنجان با بیان اینکه بازرسان اتاق اصناف در تمامی تخلفات برخورد ها را انجام می دهند، ابراز کرد: متاسفانه برخورد های لازم بازدارنده نیست.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون نظامی صنفی در مجلس در حال بررسی است، تصریح کرد: اگر تخلفات صنفی مانند عدم ارائه فاکتور، گرانفروشی، عدم درج قیمت کالا ها و... تکرار شود حتی تا تعطیلی واحد صنفی پیش می‌رویم.

موسوی با بیان اینکه ده سال پیش جریمه تخلفات صنفی بازدارنده بود اما الان بازدارنده نیست، عنوان کرد: اولویت بازرسان و ناظران اتاق اصناف کالاهای اساسی است و نه کالا های لوکس.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر