logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۵
[ شناسه خبر : ۲۴۰۸۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ماهنشان:

بازسازی ساختار و سازمان فرهنگ در گام دوم انقلاب ضرورت دارد

بازسازی-ساختار-و-سازمان-فرهنگ-در-گام-دوم-انقلاب-ضرورت-دارد
امام جمعه ماهنشان با اشاره به حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری گفت: این شورا مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی و تاثیرگذار است و در گام دوم انقلاب، بازسازی ساختار و سازمان فرهنگ ضرورت دارد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام محمدرضا علی‌اکبری امروز در خطبه‌های نماز جمعه ماهنشان با اشاره به سفر یک‌روزه رئیس‌جمهوری به همراه تعدادی از وزرا به استان زنجان اظهار داشت: این سفرها بدون تشریفات بوده و از عملکرد خوب دولت سیزدهم محسوب می‌شود و قابل قدردانی و تشکر است.

وی با بیان اینکه سفرهای استانی دولت در تمام سطوح باید خروجی‌محور باشد، خاطرنشان کرد: از مسئولین استانی و شهرستانی، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها به‌خصوص صداوسیمای مرکز زنجان که پوشش خبری خوبی از این سفر، ارائه نمودند، تشکر و قدردانی می‌شود.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری افزود: از مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی انتظار می‌رود تا مصوبات سفر رئیس‌جمهوری نسبت به شهرستان ماهنشان را پیگیری و محقق نمایند.

امام جمعه ماهنشان در ادامه با اشاره به حکم انتصاب اعضای جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط مقام معظم رهبری گفت: این شورا مرکز فرماندهی فرهنگ در یک قرارگاه ملی و تاثیرگذار است و در گام دوم انقلاب، بازسازی ساختار و سازمان فرهنگ ضرورت دارد.

وی ابراز کرد: اقتضای این ضرورت مهم، داشتن نگاه نو و ارتقای نگاه، احساس مسئولیت متصدیان فرهنگی و نخبگان و فعالان فرهنگی به مقوله فرهنگ است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با تاکید بر اینکه ساز و اسکلت زیربناها در چله اول انقلاب، نهاده شده است، اظهار داشت: اکنون در چله دوم انقلاب، هنگامه دمیدن روح فرهنگ در نظام اسلامی است و آن هم جز با محتوای انقلابی و مدیر انقلابی، شدنی نیست.

وی با اشاره به 100 روزگی دولت سیزدهم و اینکه بی‌انصافی‌ها و فضاسازی‌هایی علیه دولت انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در جنبه رویکردی و روحی طی این مدت، نمره قبولی گرفته و در حوزه عملکردی هم گام‌های بلندی را برداشته اما تا دستیابی به نمره مطلوب باید گام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را بر اساس ایده‌ها و برنامه‌های روشن و شفاف بردارد.

امام جمعه ماهنشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح 2 ماه گذشته نفتالی بنت (رئیس دولت رژیم صهیونیستی) که طرح مرگ با هزاران ضربه چاقو را مطرح کرد، گفت: این طرح سلسله  عملیات امنیتی و رسانه‌ای کوچک بر پیکره ایران  با هدف خودمشغولی و تحلیل قوای ایران است که نتیجه آن ادراک نادرست و محاسبه نادرست و سرانجام رفتارهای نادرست از سوی مسئولان و مردم است.

وی اظهار داشت: حمله به سیستم حمل‌ونقل ریلی، حمله هکری به سامانه سوخت‌رسانی، هدف قرار دادن مرکز هسته‌ای و دفاعی عملیات پهپادی و ترور نیروهای انقلاب و تشدید تحریم نفتی ایران از جمله مصادیق طرح هزار ضربه چاقو است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبری با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن در فساد اقتصادی، روانی و عملی می‌خواهد ملت ایران را به ستوه آورد، خاطرنشان کرد: دشمن در شرایط کنونی از حضور دولت، مجلس و قوه قضاییه انقلابی و انسجام و همدلی ایشان برای رفع مشکلات مردم، سخت ترسان و بیمناک است.

وی افزود: هوشیاری، اتحاد، تدبیر، مدیریت صحیح، دوری از سخنان نسنجیده، دوری از اختلاف و دودستگی در چنین شرایطی لازمه مبارزه با طرح شوم دشمن است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر