logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۴۰۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس جمهور:

پسماندهای روی زنجان در اسرع وقت باید تعیین تکلیف شوند

پسماندهای-روی-زنجان-در-اسرع-وقت-باید-تعیین-تکلیف-شوند
رئیس جمهور گفت: به طور کلی نسبت به همه صنایع باید توجه داشت که هر توسعه‌یافتگی و انجام هرگونه کار صنعتی، فرع بر محیط زیست بوده و حفاظت از جان مردم بسیار مهم است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شامگاه پنج‌شنبه (27 آبان) در پایان سفر یک‌روزه خود به استان زنجان در نشست هبری در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه کیک یا همان پسماندهای روی چه زمانی تبدیل به سود می‌شوند و مردم، دیگر از آن رنج نمی‌برند، اظهار داشت: امروز طی سفر به استان زنجان توفیقی شد تا بازدیدی از چند مجموعه و واحد صنعتی داشته و جلسات مختلفی در این زمینه برگزار کرده و دغدغه‌ها و مشکلات مردم را پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع مربوط به پسماند روی واحدهای صنعتی زنجان در سفر قبلی بنده به عنوان رئیس قوه قضائیه نیز از دغدغه‌ها و انتقادات مردم زنجان بود که مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: 3 اقدام مهم در این زمینه انجام شد که اولین اقدام، مهار کردن پسماندها بود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه جابه‌جایی پسماندها در محلی دیگر، اقدام دوم بود، افزود: البته در محل جدید نیز اهالی روستایی که پسماندها در آن دپو می‌شود، معترض هستند که این امر نیز باید بررسی شود.

وی ادامه داد: اقدام سوم در این رابطه، تعیین تکلیف پسماندها بود که باید از حجت‌الاسلام اژه‌ای (رئیس فعلی قوه قضائیه) تشکر کنم که زمانی که بنده، قول بررسی و تعیین تکلیف این موضوع را داده بودم، ایشان (حجت‌الاسلام اژه‌ای) مسئول پیگیری بودند که وضعیت مالکیت پسماندها مشخص شد و این پسماندها ثروت مردم استان زنجان است.

رئیس جمهور گفت: آنچه مهم است اینکه اگر تعیین تکلیف پسماندها ادامه پیدا نکند همچنان مردم در رنج خواهند بود و در اسرع وقت یا شرکت تهیه باید ماموریت و مسئولیت این کار را بر عهده بگیرد و یا اینکه قرارگاه سازندگی این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات استاندار زنجان، هر 2 مسیر در حال پیگیری است، تصریح کرد: این موضوع باید به طور جدی و سریع پیگیری شود و حتی اگر لازم شد به بخش دیگر واگذار شود.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری در این رابطه صورت گرفت و قرار شد هم وزارت صمت و هم استانداری زنجان پیگیری کنند.

وی ابراز کرد: به طور کلی نسبت به همه صنایع باید توجه داشت که هر توسعه‌یافتگی و انجام هرگونه کار صنعتی، فرع بر محیط زیست بوده و حفاظت از جان مردم بسیار مهم است.

رئیس جمهور گفت: به دنبال توسعه‌یافتگی هستیم و صنایع نیز باید فعال باشند اما حفظ محیط زیست و همچنین جان انسان‌ها مساله اول است.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تلخ‌کامی مردم زنجان در بخش اقتصاد علی‌رغم مشارکت و همراهی با کارگزاران نظام در عرصه‌های مختلف، مشکلات مربوط به تعاونی‌های مسکن و آخرین وضعیت شرکت پتروشیمی زنجان اظهار کرد: امروز مردم، تجمعاتی کرده و خواسته‌هایی داشتند که در مسیر، توقف کرده و خواسته‌ها را شنیدیم.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه مشکلات مربوط به تعاونی‌ها و همچنین شرکت پتروشیمی، جزء این خواسته‌ها بودند که قرار شد رسیدگی کنیم، خاطرنشان کرد: مقرر شد تا استاندار زنجان در این زمینه رسیدگی و بررسی کرده و اگر به نقطه روشنی رسیدند به مردم نیز بگویند چرا که در دولت، بنا داریم تا آنچه به نتیجه رسیده را به صورت شفاف به مردم بگوییم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه روند تشکیل شورای اداری استان‌ها در دولت سیزدهم تغییر یافته است، گفت: نمایندگان مجلس، مشکلات را به دولت بیان می‌کنند و تمام موارد به صورت کارشناسی در ریاست‌جمهوری بررسی می‌شوند.

وی با اشاره به گزارش برخی وزرا در جلسه شورای اداری امروز اظهار داشت: خبرنگاران این گزارش‌ها را ثبت و ضبط کرده و در ادامه نیز پیگیری کنند چرا که اصحاب سانه در پیگیری این موضوعات می‌توانند کمک کنند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به کلید خوردن تولید مسکن در استان زنجان خاطرنشان کرد: این کار فقط کلنگ‌زنی نبوده بلکه کار ساخت واحدها از قبل آغاز شده بود که امیدواریم شاهد نتایج خوب آن باشیم.

وی با بیان اینکه گزارش اشتغال توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز نکته قابل توجهی بود، افزود: پروژه‌های نیمه‌تمام به‌ویژه واحدهای صنعتی که از سال‌های قبل شروع شده باید به یک سامان برسند وگرنه آسیب می‌بینیم به‌ویژه اتمام واحدهای صنعتی با توجه به آمار بیکاری، بسیار مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سفرهای استانی، مقدماتی دارد، گفت: ابتدا کار کارشناسی در محل مربوطه با مسئولین محلی صورت می‌پذیرد و سپس یک مرحله در مرکز در حوزه معاونت اجرایی ریاست‌جمهوری با حضور کارشناسان وزارتخانه‌ها انجام می‌شود و سپس جلسه‌ای با حضور معاون اول برگزار می‌شود تا اقدامات کارشناسی‌شده تبدیل به سند و قطعی شود.

وی تصریح کرد: لذا تمام اعتباراتی که تعلق می‌گیرد از قبل، صورتجلسه شده و امیدواریم اجرایی شود و مردم هم با گزارشات مسئولین در جریان مسائل قرار گیرند.

آیت‌الله رئیسی در پایان خاطرنشان کرد: دلم می‌خواست در اجتماع مردم زنجان و سایر شهرستان‌های این استان شرکت داشته باشم که به دلیل بیماری کرونا این امکان فراهم نشد.

رئیس جمهور در پاسخ به اینکه مردم شهرستان‌ها از طریق نمایندگان مجلس، سلام خود را به ایشان رسانده بودند، گفت: بنده هم به آن‌ها سلام می‌کنم و افتخار می‌کنم که در خدمت مردم باشیم و هر خدمتی را وظیفه خود می‌دانیم.

وی افزود: امیدواریم هرچه زودتر این مشکلات در پایتخت شور و شعور حسینی به برکت امام حسین(ع) و برادرش حضرت ابوالفضل(ع) حل شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر