logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۴۰۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
وزیر جهاد کشاورزی خبرداد

اختصاص اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سراسر کشور

اختصاص-اعتبار-۱۰۰-میلیارد-تومانی-برای-توسعه-سامانه‌های-نوین-آبیاری-در-سراسر-کشور
وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به وضعیت استان زنجان که در تولیدات کشاورزی مطرح است، گفت: استان زنجان می تواند کالای اساسی ۴۵ درصد از مردم ایران را تامین کند.

به گزارش موج رسا; سید جواد ساداتی نژاد در جلسه شورای اداری استان زنجان که با حضور رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به ۸۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان زنجان، اظهار کرد: استان زنجان هر ساله در این اراضی تولید محصولات کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه تولیدات کشاورزی استان زنجان از نظر ریالی دو درصد از تولیدات کشاورزی ایران است، افزود: سالانه 18 هزار میلیارد تومان محصولات کشاورزی در استان زنجان تولید می شود.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ارزش افزوده استان زنجان سالانه 17 درصد از ارزش افزوده کل کشور است تصریح کرد: 32 درصد از اشتغال استان زنجان در حوزه کشاورزی است.
وی بیان کرد: استان زنجان سالانه 35 میلیون دلار صادرات محصولات کشاورزی دارد.
ساداتی نژاد با اشاره به تراکم جمعیت در استان زنجان، افزود: استان زنجان می تواند مرکزی برای تولید کالاهای اساسی 45 درصد از جمعیت ایران باشد.
وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم یکی از برنامه های محوری سند دار شدن اراضی کشاورزی ایران است عنوان کرد: در دولت سیزدهم مشکل ۶۰ ساله سند اراضی کشاورزی حل می شود‌.
وزیر جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد:در  22 بهمن امسال در شهرستان سلطانیه و خرمدره  جشن سند دار شدن اراضی کشاورزی را برگزار می کنیم.
وی با بیان اینکه در استان زنجان مطالعات خوبی در زنجیره تولید گوشت قرمز و گوشت مرغ و گیاهان دارویی شروع شده است، افزود: فقط 30 هکتار گلخانه در این استان وجود دارد در حالی که ظرفیت این استان حداقل 600 هکتار گلخانه است.
ساداتی نژاد بابیان اینکه هزار میلیارد تومان تسهیلات مناسب برای احداث گلخانه در این استان اختصاص پیدا می کند، ابراز کرد: در حوزه صنایع تبدیلی استان زنجان ضعف دارد و برای رفع این مشکل تسهیلاتی مصوب شد.
وی با بیان اینکه برای حل مشکل آب عشایر  7.5 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا می کند عنوان کرد: 5.5 میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب شرب در محدوده های عشایری اختصاص پیدا می کند.
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای تکمیل سامانه های نوین آبیاری 100 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا می کند تصریح کرد: 150 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 10 سد معیشتی کشاورزان تخصیص پیدا می کند.
وی با بیان اینکه 15 میلیارد تومان اعتبار برای آب کشاورزی اختصاص پیدا می کند خاطر نشان کرد: برای تکمیل زیر ساخت های شهرک های کشاورزی 50 میلیارد تومان اعتبار اختصاص پیدا می کند‌.
ساداتی پور با بیان اینکه 10 میلیارد تومان برای ناوگان مبارزه با آفات اعتبار در نظر گرفته شده است ادامه داد: 100 میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب خیز داری و آب خان داری اختصاص پیدا می کند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر