logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۴۰۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان خبرداد

تامین ۵۰ درصد از نیاز سلولزی کشور توسط واحدهای تولیدی استان زنجان

تامین-۵۰-درصد-از-نیاز-سلولزی-کشور-توسط-واحدهای-تولیدی-استان-زنجان
استاندار زنجان با اشاره به نیازمندیهای استان، گفت: دو خطه کردن راه آهن استان نیازمند ورود حاکمیت است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس جمهور و برخی از وزرا برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های استان زنجان، اظهار کرد: محصولات کشاورزی خاصی مانند طرد آلو در استان تولید می‌شود و استان قطب تولید ماهی قزل آلا است.

وی با بیان اینکه معادن غنی و فعال در استان وجود دارد، افزود: استان زنجان قطب تولید فرش است.

استاندار زنجان با بیان اینکه شهرستان خدابنده مرکز تولید گندم و سیب‌زمینی استان است ابراز کرد: این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی آماده جهش است و سرمایه گذاران می‌توانند از ظرفیت‌های این منطقه جهت سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زادگاه خرمدره صنعتی‌ترین شهرستان استان است تصریح کرد: در این شهرستان معادن غنی مانند معدن سنگ آهن وجود دارد.

افشارچی با بیان اینکه شهرستان خرمدره قطب تولید مواد سلولزی است عنوان کرد: این شهرستان ۵۰ درصد نیاز کشور را در مواد سلولوزی تولید می‌کند.

وی با اشاره به جایگاه و صنعت کفش هیدج خاطر نشان کرد: زنجیره تولید مرغ استان نیز در شهرستان هیدج است.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان مرکز تولید صنایع دستی مانند ملیله، چارق، چاقو و مس است ابراز کرد: زنجان قطب تولید سرب و روی کشور است.

وی با اشاره به راه اندازی صنعت چند قلوزایی را در زنجان تصریح کرد: استان زنجان مرکز تولید و نگهداری دام سبک کشور با دو پروژه یک صد هزار راسی در سلطانیه و خدابنده می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه زنجان با مشکل آب مواجه است عنوان کرد: سدهایی که ساخته شده و همچنین در حال بوده جوابگوی نیاز استان نیست.

وی با اشاره به طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان_ قزوین خاطر نشان کرد: دو خطه کردن راه آهن بین زنجان و قزوین در تاکستان دچار مشکل شده است.

افشارچی با بیان اینکه ما نمی‌خواهیم به صورت نمادین راه آهن دو خطه داشته باشیم افزود: صنعت راه آهن برای استان سود آور است و ما به دنبال کم کردن زمان مسیر حرکت قطار از زنجان به تهران هستیم و تحقق این امر نیاز به ورود حاکمیت دارد.

وی با اشاره به وضعیت راه‌های استان ابراز کرد: استان زنجتن کریدور جنوب به شمال است که استان همدان را به شمال کشور وصل می‌کند.

استاندار زنجان با اشاره به پروژه‌های مهم استان عنوان کرد: پروژه‌های آب، راه آهن و راه را به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد و خیلی از پروژه آب و راه در دست پیگیری است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر