logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۴۰۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
رئیس جمهور:

سهم ایران در اقتصاد منطقه کافی نیست/بیانیه گام دوم انقلاب سند تحولگرایی کشور

سهم-ایران-در-اقتصاد-منطقه-کافی-نیست-بیانیه-گام-دوم-انقلاب-سند-تحولگرایی-کشور-
رئیس جمهور گفت:سهم ما در اقتصاد منطقه کافی نیست و باید با توجه به وجود ظرفیت‌ها در این حوزه این سهم از ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برسد که با توجه به پیوستن به زیرساخت‌های اقتصادی منطقه در شانگهای این موضوع  امکانپذیر است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله ابراهیم رئیسی در جمع نخبگان، علما و خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان زنجان، اظهارداشت: مسئله فرهنگ در کشور مهم بوده و زنجان به عنوان مرکز فرهنگی و داشتن مفاخر، فقها، حکما و عالما از جمله شیخ اشراق، علامه هیدجی، سرداران بزرگ و غواصان دریادل بر تارک جهان می‌درخشد.

وی ادامه داد: باید بدانیم که چه کسانی مسئولیت را برعهده ما گذاشته و ما باید چگونه عمل کنیم، عمل غواصان دریا دل پیش روی همه ما بوده و باید بدانیم چه نسل و مخلصانی این میراث را در اختیار ما گذاشته‌اند. 
رئیس جمهور با بیان اینکه جلساتی که نام شهدا در آن بدرخشد همیشه مهم و حیاتی است، افزود:  یادواره شهدا برای ما درس آموز است که چه می‌کنیم و چه باید انجام بدهیم.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: همواره باید به مسئله فرهنگ در زنجان و کشور توجه شود و حکم مقام معظم رهبری به شورای فرهنگ عمومی باید مورد توجه واقع شده و برای توسعه فرهنگی و فعال کردن اقتصاد فرهنگ تلاش کرد.
وی ادامه داد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و الگوسازان باید تلاش مضاعفی داشته و ما به عنوان دولت هدایت نظارت و حمایت جدی تسهیلاتی و حقوقی از اهل فرهنگ انجام می‌دهیم.
عالیترین مقام دولت با تقدیر از کادر بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کرونا و تزریق ۱۰۰ میلیون دز واکسن در کشور، گفت:  کارهای انجام شده در حوزه واکسیناسیون از جان مردم صیانت می‌کند که در زنجان کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است.
رئیس جمهور خاطرنشان کرد: پرداخت معوقات کادر پزشکی در ستاد کرونا مطرح شده و توجه به محیط زیست که نباید آلوده شود اگرچه صنایع پیشرفته مهم است، نیز پیگیری می‌شود اگرچه از سفر قبل تا این سفر کارهایی در استان زنجان انجام شده است.
آیت‌الله رئیسی اولویت دولت را اتمام پروژه‌های نیمه تمام و سرو سامان دادن به این موضوع عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی هیچ پروژه جدیدی آغاز نمی‌شود.
وی مطرح کردن توجه به حوزه و حقوق زنان را نکات درستی عنوان کرد افزود: امروز باید به زنان سرپرست یا بدسرپرست یا شاغل توجه شود که مراکز تولیدی پیشنهاد شده از سوی بانوان از سوی استاندار زنجان پیگیری شود.
مقام عالی دولت بیان داشت: در پیوست حکم مقام معظم رهبری به شورای عالی فرهنگی، حفظ کرامت زنان و توجه به بنیان خانواده مورد توجه بوده که باید به این موضوع اهمیت داده شود.
رئیس جمهور وجود مهدکودک در محل کار بانوان به ویژه مراکز تولیدی را نکته خوبی عنوان کرد و گفت: در قانون جمعیت این موضوع  نیز آمده و دولت هم همت می‌کند.
آیت‌الله رئیسی یادآورشد: مواردی که برای استان و منطقه ضرورت دارد باید در بودجه سال آینده لحاظ شود.
وی خواستار فعال شدن فرودگاه زنجان و توجه به صنایع تبدیلی و ارزش افزوده شد و افزود: توجه به حوزه صنایع تبدیلی از برنامه‌های دولت است و کار مقدماتی و قراردادهای آن منعقد شده که امیدواریم در اجرا و عمل نیز نتایج آن پربار باشد.
عالیترین مقام دولت بیان داشت: تقسیم امکانات بر اساس عدالت در بودجه سال آینده که عدالت محور است مورد تاکید بوده و در آن به آمایش سرزمین توجه می‌شود که باید مشکلات کوچک آن حل شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه زنجان دارای ظرفیت‌های کشاورزی، صنایع، گردشگری و معدنی است، افزود:  وجود ۸۱ معدن غیرفعال در این استان قابل تحمل نیست و اداره کل صمت باید این موضوع را پیگیری و از خام فروشی پرهیز شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه حق‌ابه در شرق و غرب کشور در دیپلماسی آب در کشور مورد توجه است، یادآورشد: سهم ما در اقتصاد منطقه کافی نیست و باید با توجه به وجود ظرفیت‌ها در این حوزه این سهم از ۲۰ میلیارد دلار به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلار برسد که با توجه به پیوستن به زیرساخت‌های اقتصادی منطقه در شانگهای این موضوع  امکانپذیر است.
وی گفت: مسئله تولید، رفع موانع تولید و پشتیبانی از آن باید در همه تصمیم گیری‌ها مورد توجه باشد چرا کارخانه‌ای که می‌تواند نگرانی‌ها را در استان حل کند، باید غیر فعال شود.
رئیس جمهور برضرورت ارتباط دانشگاه و نخبگان با دولت تاکید کرد و گفت: حتما باید دانشگاه اتاق فکر دولت باشد چرا که دولت به دنبال تحولگرایی است و بیانیه گام دوم انقلاب سند این تحواگرایی است که باید از ظرفیت‌های دانشگاه در این زمینه استفاده شود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به حضور خود در جمع هئیتی‌های زنجان در مرکز،افزود: از گوشه و کنار زنجان جوانان اهل حضور در میدان‌های مختلف در تهران دور هم گرد آمده‌اند که من با روحیه کار و تلاش آنها آشنا هستم.
وی با اشاره به آشنایی خود از حسینینه اعظم و زینبیه اعظم زنجان، گفت: همچنین با ظرفیت‌های دانشگاهی و اجرایی این استان آشنا هستم که این امر مسئولیت ما را بیشتر می‌کند.
عالیترین مقام دولت بیان داشت: دانشگاه‌های زنجان باید در کنار اقتصاد، کشاورزی و بهداشت بوده و کارخانه عظیم تولید روستایی فعال شود تا روستاییان از محل زندگی خود مهاجرت نکنند.
رئیس جمهور تصریح کرد: ضروری است کریدور ارتباط مسئولان و نخبگان ایجاد شده و از این ظرفیت‌ها استفاده شود هماهنگونه که گروه‌های جهادی باید از طریق دولت حمایت شوند که سازوکار این موضوع فراهم شده است.
آیت‌الله رئیسی ادامه داد: حمایت از صنایع خرد و کارگاه‌های تولیدی کوچک باید مورد توجه بوده و زمینه برای گام‌های بلند در کشور که به وسیله سرداران، سلحشوران و غواصان دریادل به ما یاد داده شده است، فراهم شود.
وی با بیان اینکه پیش روی ما سردار سلیمانی با شعار ما می‌توانیم است، افزود: با توجه به زیرساخت‌ها و نیروی انسانی موجود عقب‌ماندگی‌ها را می‌توان جبران کرد چرا که بیش از همیشه امیدوارم که به دست اقشار مختلف کارهای بزرگی انجام می‌شود.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر