logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۶
[ شناسه خبر : ۲۴۰۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری:

حضور آیت‌الله رئیسی در دولت فرصت عملیاتی کردن نقشه جامع دینی را فراهم کرده است

حضور-آیت‌الله-رئیسی-در-دولت-فرصت-عملیاتی-کردن-نقشه-جامع-دینی-را-فراهم-کرده-است
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور آیت‌الله رئیسی در دولت فرصت عملیاتی کردن نقشه جامع دینی را فراهم کرده است که باید از این فرصت استفاده شود.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله محمد قاسم دولابی امروز در دیدار رئیس جمهور با نخبگان و علما، خانواده‌های شهدا و ایثارگران استان زنجان، اظهارداشت: دولت آیت‌الله رئیسی در حال حاضر مشغول آوار برداری از میراث گذشته است و انتظار توجه و نگاه به آینده و داشتن نقشه جامع، در شرایط حاضر خواسته نابجای است.

وی با بیان اینکه نداشتن نقشه جامع دینی در گذشته مشکلات عدیده‌ای را برای کشور به وجود آورده است، افزود: ناکارآمدی نسخه‌های شرقی و غربی نیز برهمگان عیان است.
این مسئول دستیبابی به نسخه‌های کارآمد دینی برای مدیریت جامعه در ابعاد مختلف را از دغدغه‌های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: از دیدگاه ایشان نقشه جامعی طراحی نشده است تا جهت و هدف حرکت را مشخص کند.
نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: موقعیت تاریخی کشور ایران در شرایط امروز  و همراهی مطلوب سه قوه به ویژه قوه مجریه زمان توجه به نقشه جامع دینی کشور را فراهم کرده است.
آیت‌الله دولابی خاطرنشان کرد: امروز حوزه‌های علمیه الگوهای قابل قبولی را در حوزه‌های بانکداری، شهرسازی، معماری هنر و رسانه عرضه‌ داشته‌اند که باید از این ظرفیت استفاده شود.
وی حضور دولت سیزدهم در راس کشور را فرصت غیر قابل تکرار برای عملیاتی کردن نقشه جامع دینی و  میدان دادن به نخبگان علمی و دانشگاهی در حل مشکلات عنوان کرد و افزود: باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.
حجت‌الاسلام یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان در ادامه این جلسه  اظهارداشت: مسئله فرهنگ به دلیل شرایط اقتصادی به عنوان مسئله آخر از سوی مسئولان پیگیری شد که این موضوع آسیب‌های جدی به این حوزه وارد کرد.
وی با بیان اینکه امروز جوانان از هویت خود به دور مانده‌اند، افزود: امروز جوانان زنجانی از استان به سایر استان‌ها می‌روند که باید زمینه بازگشت این نخبگان به استان فراهم شود.
این مسئول با اشاره به مشکلات مراکز حوزه علمیه و قرار گرفتن در حاشیه شهر و فرسوده بودن مراکز داخلی حوزه علمیه استان، گفت: باید فکری برای مراکز علمی شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان ادامه داد: مساجد و حوزه‌های استان زنجان فاقد رقبه بوده و باید زیرساخت‌های فرهنگی برای هنرمندان استان انجام شده و موزه شهدای نیمه کار زنجان که ۱۲ سال است برجا مانده است، تکمیل شود.//ن
 
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر