logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۴۰۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
قائم مقام رئیس‌ مؤسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی خبرداد

اجرای طرح پایش حوزه صنعت، معدن و تجارت در 450 شهرستان کشور

اجرای-طرح-پایش-حوزه-صنعت،-معدن-و-تجارت-در-450-شهرستان-کشور
قائم مقام رئیس‌ مؤسسه مطالعات و پژوهش‌­های بازرگانی با اشاره به برنامه دولت برای پایش حوزه صنعت، معدن و تجارت، گفت: پایش حوزه صنعت، معدن و تجارت در 450 شهرستان در سراسر کشور انجام می‌شود.

به گزارش موج رسا; سید علی تقوی امروز در جلسه تبیین امایش صنعتی و معدنی با اشاره به اجرای طرح‌های آمایشی توسط دولت سیزدهم، اظهار کرد: آمایش صنعتی، معدنی و تجارت مهمترین این پروژه‌ها است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح آمایش در ۴۵۰ شهرستان در دستور کار قرار دارد، ابراز کرد: بر اساس پتانسیل‌های استان و شهرستان این سند‌ها تشکیل می‌شود.

قائم مقام رئیس‌ مؤسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی با بیان اینکه این سندها از پایین به بالا تشکیل می‌شود، تصریح کرد: این اسناد به ترتیب شهرستانی، استانی و کشوری تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکیل این اسناد دو هدف را دنبال می‌کند، عنوان کرد: موضوع اشتغال و ارزش افزوده هدف تشکیل این اسناد است.

تقوی با اشاره به موضوعاتی که در سند و آمایش مورد توجه است، افزود: پروژه‌هایی که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند در این آمایش مورد توجه هستند.

وی بیان کرد: پروژه‌های دارای زنجیره ارزش اهمیت داده می‌شود و واحدهای راکد که می‌توانند به چرخه تولید بازگردند مورد توجه قرار می‌گیرد و همچنین راه اندازی دوباره معادن راکد در دستور کار برنامه ۱۴۰۴ است.

قائم مقام رئیس‌ مؤسسه مطالعات و پژوهش­های بازرگانی با بیان اینکه این سند و برنامه نیازمند یک سری موضوعات است، ابراز کرد: توسعه زیرساخت های معدنی، توسعه زیر ساخت های صنعت، توسعه زیرساخت های شهرک های صنعتی باید مورد توجه جدی ضقرار گیرد.

وی با بیان اینکه این سند برنامه راهبردی وزارت صمت خواهد بود، تصریح کرد: در این طرح بخش خصوصی به کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی سند راهبردی خوبی برای استان می‌کنند.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر