logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۴۰۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان:

برنامه‌های هفته کتاب با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می‌شود

برنامه‌های-هفته-کتاب-با-هدف-توسعه-و-ترویج-فرهنگ-مطالعه-و-کتابخوانی-برگزار-می‌شود
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اعلام برنامه‌های کانون استان در هفته کتاب و کتابخوانی گفت: برنامه‌های این هفته با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان؛ علیرضا نوری ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی با موضوع اهمیت و توجه بیشتر به امر مطالعه و پژوهش در بین کودکان و نوجوانان و نقش آن در پیشرفت تحصیلی و در نهایت آثار آن در بهتر زندگی کردن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌های این هفته با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه برگزار می‌شود.

نوری افزود: افزایش آگاهی کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی به اهمیت مطالعه و کتابخوانی، توجه ویژه به فعالیت‌های کتاب‌محور در طول هفته کتاب، تقویت علاقه و انگیزه برای مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان و اولیای تربیتی، آشنا کردن کودکان و نوجوانان با کتاب‌های خوب، جلب توجه افکار عمومی به مطالعه و کتابخوانی و اقدامات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این زمینه از مهمترین اهداف این هفته است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برخی از برنامه‌های پیش‌بینی شده هفته کتاب گفت: برگزاری مسابقه فرهنگی و هنری کتابخوانی با عنوان «حال خوش خواندن»، تولید فیلم 90 ثانیه‌ای معرفی کتاب دوست‌داشتنی من (ویژه کودکان نوجوانان)، ساخت و ارسال تصاویر عروسک شخصیت‌های کتاب مورد علاقه (ویژه کودکان و نوجوانان)، قصه‌گویی، معرفی کتاب، معرفی نویسندگان و شاعران و مصاحبه به‌صورت گروهی یا تک‌نفره با مشارکت و همکاری کانون استان های آذربایجان شرقی و اردبیل از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: دیدار و بازدید از کتابسراها و کتاب‌فروشی‌های موفق شهر و تجلیل از مروجان کتابخوانی، معرفی مربیان فرهنگی استان برای معرفی کتاب در برنامه‌های صدا و سیمای استان زنجان، اجرای فعالیت‌ها و برنامه‌های کتاب‌محور در مراکز کانون استان (به صورت مجازی و حقیقی) و برگزاری جشن ویژه کتاب از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته کتاب است.

نوری خاطرنشان کرد: اجرای فعالیت‌های کتاب‌محور توسط کتابرسانان سیار استان در مدارس، فضاسازی موضوعی مراکز، برگزاری جلسات انجمن قصه‌گویی با موضوع بازآفرینی قصه‌های کهن برای مربیان مراکز و علاقه‌مندان به قصه‌گویی واجرای ویژه‌برنامه فرهنگی و هنری برای کودکان و نوجوانان توسط کتابرسانان سیار برای کانون اصلاح و تربیت هم از دیگر برنامه‌هایی است که همزمان با هفته کتاب اجرایی می‌شود.

وی افزود: اجرای برنامه‌های نقد و بررسی کتاب در گروه‌های مجازی توسط مراکز کانون استان از جمله اجرای ویژه‌برنامه 2 پنجره (نقد داستان و شعر) زمان نیز به مناسبت هفته کتاب، اجرایی می‌شود.

*‌ فراخوان برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «حال خوش خواندن»

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: این کانون در نظر دارد همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی و با مشارکت کانون پرورش فکری استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل، مسابقه‌ای با عنوان «حال خوش خواندن» را برگزار کند.

وی افزود: این مسابقه در 4 بخش فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی برگزار می‌شود.

نوری اظهار داشت: از این رو اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان در نظر دارد همزمان با آغاز هفته کتاب وکتابخوانی، طرح‌های توسعه و ترویج کتا‌خوانی را در فضای مجازی اجرا نماید و ضمن ارج نهادن به تلاش‌های متعهدانه و دلسوزانه همه مربیان در مراکز، انتظار می‌رود همکاران با برنامه‌ریزی درست و دقیق نسبت به اجرای برنامه‌های کتاب‌‌محور مطابق شیوه‌نامه اقدام نمایند.

وی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای این مسابقه، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی به‌واسطه مطالعه، ارتقای تقویت سواد خواندن، ارتقای سطح کمّی و کیفی فعالیت‌های کتاب‌محور در مراکز، تشویق و ترغیب کودکان برای شرکت در برنامه‌های کتابخوانی و ارتقای سطح مهارت‌های زندگی به‌واسطه مطالعه است.

وی ادامه داد: این فعالیت‌ها در 2 قالب مجازی و حضوری (حقیقی) اجرا می‌گردد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: کتاب و کتابخوانی، یک ویژگی ممتاز فرهنگی است و توسعه فرهنگی هر کشوری در گرو اهمیت دادن به کتابخوانی و ترویج مطالعه در جامعه، خصوصاً در میان کودکان و نوجوانان است.

وی افزود: توسعه و ترویج کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها، همواره مورد توجه مربیان کانون بوده و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر