logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۲۴۰۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت فاطمه معصومه (س) الگوی ولایتمداری است

حضرت-فاطمه-معصومه-(س)-الگوی-ولایتمداری-است-
کارشناس مسائل مذهبی گفت: حضرت فاطمه معصومه(س) الگوی ولایتمداری برای مردم جامعه محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار با تسلیت ایام وفات حضرت معصومه (س)، موج رسا; ،اظهار داشت: بر اساس روایات وارده با وجود اینکه مزار حضرت فاطمه زهرا(س) مخفی مانده است اما هر کس می‌خواهد فضیلت زیارت مزار مطهر صدیقه کبری (س) را کسب کند، می‌تواند حرم مطهر حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند. 

وی ادامه داد: در بین ۴۰ فرزند حضرت موسی بن جعفر(ع) به غیر از حضرت رضا(ع) که عصمت کبری دارد، حضرت فاطمه معصومه(س) دارای مقام عالیه است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: بر اساس روایتی از امام جواد(ع)، هر کس حضرت فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود که این امر نشان دهنده شان و عظمت این بانوی بزرگ اسلام است.

کارشناس مسائل مذهبی یادآور شد: شخصیت حقیقی، خانواگی، موقعیت و مکانی که حضرت معصومه (س) در آن دفن می‌شود دارای ویژگی‌های خاصی بوده و از نظر مکانی شهر قم از دیدگاه مقام معظم رهبری تنها جایی است که مشرکی در آن نبوده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی ادامه داد: وجود حضرت معصومه(س) و تربیت شخصیت‌های مهمی همچون آیت‌الله بروجردی و حائری در حوزه علمیه قم نشان از جایگاه، عظمت و عنایت الهی این شهر تاریخ اسلام است.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) عابده به تمام معنا بوده و عبادت‌های ایشان معروف است، افزود: "موسی بن خزرج" که مدتی در منزل ایشان سکونت داشت نسبت به خشوع، خضوع و نماز ایشان اعتراف می‌کند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان یادآور شد: حضرت فاطمه معصومه(س) محدثه بوده و اخبار مربوط به ائمه معصومین(ع) از طریق ایشان منتقل شده است و در کتاب علامه امینی به این روایت‌ها از جمله "من کنت مولی فهذا علی مولی" استناد شده است.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به زیارتنامه حضرت معصومه(س) و اشاره به مقام شفاعت ایشان در این زیارتنامه، گفت: این حضرت جزو کسانی است که شفیع روز جزا بوده و تنها امامزاده بانویی است که دارای زیارتنامه از امام معصوم است.

حجت‌الاسلام بیگدلی حضرت فاطمه معصومه(س) را الگوی با ارزشی برای جامعه اسلامی معرفی کرد و گفت: ایشان در دوران خود برای حمایت از امام زمان عصرش از مدینه تا طوس را پیموده و در مسیر این راه نسبت به معرفی امام رضا(ع)، امام موسی بن جعفر، نهضت پیامبر گرامی با اطلاع رسانی، بصیرت افزایی و روشنگری اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه(س) زمانی که امام زمان دورانش به او نیاز دارد این مسیر طولانی را انتخاب می‌کند تا به محضر حضرت امام رضا(ع) برسد، افزود: اگر چه در طول راه ایشان مسموم شده و در شهر قم تدفین می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان حضرت معصومه (س) را الگوی تاثیرگذاری در طول تاریخ اسلام برای دختران، زنان و مردان معرفی کرد و افزود: عالم تشیع مدیون ایشان و فرزندان موسی بن جعفر(ع) هستند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر