logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۴۰۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان زنجان:

ورود ایران به پیمان شانگهای فرصت صادراتی بسیار خوبی برای استان زنجان ایجاد کرد

ورود-ایران-به-پیمان-شانگهای-فرصت-صادراتی-بسیار-خوبی-برای-استان-زنجان-ایجاد-کرد-
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش صادرات، گفت: براساس برآوردهای انجام شده پیمان شانگهای و نقشه راه صادراتی زنجان موجب افزایش صادرات استان به یک میلیارد دلار می‌شود.

علی یگانه فرد در گفت‌وگو با خبرنگار  موج رسا; با اشاره به پیوستن ایران به سازمان شانگهای، اظهار کرد: اتاق بازرگانی استان زنجان فعال شدن صادرات در این حوزه را در نقشه راه صادراتی استان در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه با توجه به نقشه راه صادراتی استان زنجان ما اگر بخواهیم در این پیمان فعالیت داشته باشیم باید در حوزه کشاورزی فعالیت کنیم، ابراز کرد: متاسفانه شرکت تولیدی توانمندی در این حوزه در سطح استان وجود ندارد و متاسفانه ما در این حوزه با ضعف مدیریت مواجه هستیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه ما بیش از چهار ماه است در حوزه کشاورزی به دنبال راه اندازی شرکت توانمندی هستیم که محصولات کشاورزی باکیفیت تولید کند، تصریح کرد: متاسفانه ما موفق نشده ایم این کار را انجام دهیم و باید سازکار های زیربنایی استان در این حوزه اصلاح شود تا ما بتوانیم در سطح استان برای صادرات در این کشور ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ما در تولید ماهی قزل‌آلا در کشور جزو رتبه‌های برتر هستیم، تصریح کرد: متاسفانه در این حوزه عملا به بحث صادرات ورود میدانی نکرده ایم.

یگانه فرد با بیان اینکه باید زمینه‌های تولید محصول صادراتی در استان اصلاح شود، عنوان کرد: سیب زمینی در کشور های مورد پیمان شانگهای به خصوص روسیه به شدت مورد نیاز است ولی متاسفانه ما در تولید این محصول به صورت یکپارچه عمل نکرده ایم.

وی با بیان اینکه ورود ایران به این پیمان فرصت صادراتی بسیار خوبی برای ما ایجاد کرده است، افزود: در این پیمان تعرفه های صادراتی به سمت صفر شدن پیش خواهد رفت و این پیمان مزیت زیادی برای صادرکنندگان دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات دولت برای افزایش صادرات افزود: با این اقدامات دولت مزیت‌های صادراتی افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به برنامه‌ها برای افزایش صادرات به ۱۵ کشور همسایه بیان کرد: متاسفانه ما نمی‌توانیم از فرصت‌های ایجاد شده توسط دولت استفاده کنیم و ما باید برای این‌ها چاره اندیشی کنیم.

یگانه فرد با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش صادرات استان تا یک میلیارد دلار انجام شده است، ابراز کرد: متاسفانه الان صادرات استان کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار است و در صورت اصلاح زیرساخت‌ها و زمینه‌های ایجاد شده صادرات به یک میلیارد دلار می‌رسد.

وی با بیان اینکه ما بعد از ۱۶ سال وارد این پیمان شده‌ایم، افزود: علاوه بر همکاری‌های امنیتی، این پیمان فرصت‌های خوبی برای توسعه اقتصاد و مبادله با کشور ها در برابر ما باز کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی استان زنجان خاطر نشان کرد: در صورت آماده شدن زیر ساخت‌ها با ورود ایران به پیمان شانگهای و نقشه راه صادراتی استان صادرات یک میلیارد دلاری به راحتی قابل دسترسی است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر