logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۳۹۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان خرمدره:

ویژگی‌های شخصیتی شهید طهرانی مقدم باید بیش از پیش تبیین و به جوانان معرفی شود

ویژگی‌های-شخصیتی-شهید-طهرانی-مقدم-باید-بیش-از-پیش-تبیین-و-به-جوانان-معرفی-شود
امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: شهید طهرانی‌مقدم، شهید اقتدار و اسوه مقاومت و ایمان بود و لازم است ویژگی‌های شخصیتی او بیش از پیش تبیین و معرفی شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: شهید طهرانی‌مقدم، شهید اقتدار و اسوه مقاومت و ایمان بود و لازم است ویژگی‌های شخصیتی او بیش از پیش تبیین و معرفی شود.

وی خاطرنشان کرد: صدا و سیما به جای معرفی سلبریتی‌هایی که خود را ده‌ها پله از مردم بالاتر می‌دانند و به فکر جیب خود هستند، چنین انسان‌های وارسته‌ای را به جامعه معرفی کند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور افزود: صدا و سیمای کشور، آمار مقایسه‌ای ارائه کند که چند درصد برنامه‌ها را به این شخصیت‌های مهم اختصاص داده است.

امام جمعه شهرستان خرمدره با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س) گفت: همانگونه که امام راحل می فرمایند، خواست نظام این است که به زن، شخصیت اجتماعی داده و از ملعبه بودن زن خودداری کند.

وی اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) معیار و تراز یک دختر و زن باشخصیت است و حرکت در مسیر ایشان، دختران و زنان را در مسیر تعالی و انسانیت قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به روز کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: جاهلیت، عامل بدبختی انسان‌هاست و کتاب، اصلی‌ترین ابزار خروج جامعه انسانی از جاهلیت است.

خطیب جمعه خرمدره با اشاره به لزوم نظارت بر نشر کتاب‌ افزود: بسیاری از کتاب‌ها به جای نجات انسان از جاهلیت، او را گمراه‌تر می‌کنند و بر این اساس لازم است که نظارت جدی بر انتشار کتاب صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: سیاست مبتنی به مذاکرات نتیجه‌محور، تنها راه جلوگیری از اعمال سیاست‌های استعماری آمریکاست.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اظهار داشت: اگر قرار است مذاکرات نتیجه نداشته باشد، اصرار بر انجام آن هم غیرمنطقی است.

وی تصریح کرد: توجه کنیم که توسل به راهکارهای جایگزین از جمله توسعه ارتباط عزتمندانه با شرق، جبهه استکبار را وادار به پذیرش خواسته‌های ملت عزیز ایران خواهد کرد. 

امام‌جمعه شهرستان خرمدره با اشاره به طرح‌های مربوط به اصلاحات اقتصادی گفت: اگرچه ضرورت اصلاح اقتصادی بر کسی پوشیده نیست اما در عین حال باید توجه کنیم که با توجه به ضعف شدید در بنیه اقتصادی مردم در تأمین اقلام اولیه و ضروری زندگی، حساسیت اصلاحات اقتصادی را بالا برده و لزوم توجه به پیش‌نیازهای لازم قبل از شروع اصلاحات بسیار لازم و ضروری است.

وی افزود: اجرای پلکانی، نگاه واقع‌بینانه به مشکلات اقتصادی، محور قرار دادن معیشت مردم به جای دولت، تعادل در نگاه به خارج در هزینه‌ها و درآمدهای دولت و ملت از جمله قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین، برق و گاز و پیشگیری از ورود مافیاهای اقتصادی در طرح که مسبوق به سابقه است از اصلی‌ترین مواردی است که در اجرای طرح اصلاحات اقتصادی باید مورد توجه دولتمردان به‌ویژه دولت انقلابی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به افزایش قیمت حامل‌های انرژی‌ اظهار داشت: افزایش بی‌رویه قیمت حامل‌های انرژی با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی کشور، عادلانه نبوده و معیشت مردم را با چالش جدی مواجه ساخته و عدالت اجتماعی را زیر سؤال می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قرار بر محاسبه جهانی قیمت انرژی باشد، قبل از آن باید برای تأمین درآمد مردم با معیارهای جهانی برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه شهرستان خرمدره در ادامه با اشاره به خواست مردم برای تغییر در مدیریت‌ها در دولت سیزدهم گفت: مردم به رئیس جمهور انقلابی رأی داده‌اند و انتظار دارند کسانی در مسئولیت‌ها باشند که اعتقاد به شعارهای دولت دارند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر در مسئولان تصمیم‌گیر شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها هم حق دولت است و هم حق مردمی که به دولت و به ویژه رئیس جمهور رأی داده اند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه طرح‌های عمرانی و شهرسازی در خرمدره باید به گونه‌ای باشد که محیط زیست بی‌بدیل خرمدره را تحت الشعاع قرار ندهد، اظهار داشت: یکپارچه‌سازی شهرها به قیمت تخریب منابع طبیعی نه لازم است و نه منطقی لذا گسترش شهر بدون تخریب منابع طبیعی ضمن آن که هم ممکن است و هم لازم، از تراکم بیش از حد جمعیت هم جلوگیری خواهد کرد.

وی افزود: ایده برچیدن زمین‌های کشاورزی و احداث ساختمان به جای آن به هیچ وجه قابل دفاع نیست.

امام جمعه شهرستان خرمدره با اشاره به تحرکات مذبوحانه سازمان‌یافته رضاخانی در برخی‌ دانشگاه‌ها و یا بوستان‌ها برای کشف حجاب گفت: حجاب، حیا و عفاف، جزء لاینفک ارزش‌های الهی، انسانی و تاریخی مردم مؤمن ایران بوده و مردم غیور ایران اسلامی اجازه نخواهند داد، اقدام شرم‌آور برخی شهوت‌پرستان غربگرا، ارزش های الهی و انسانی را به محاق برد.

وی ابراز کرد: از قوه قضائیه انتظار می‌رود با چنین رفتارهای سازمان یافته ای برخورد قانونی کرده و مرتکبین را مجازات نماید.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اظهار کرد: دستور رئیس جمهور مبنی بر ممنوعیت محرمانگی حقوق پرداختی به مدیران، یک دستور قانونی بوده و مطالبه جدی مردم است.

وی خاطرنشان کرد: محرمانه بودن حقوق مدیر یک شرکت یا اداره به هیچ وجه قابل قبول نیست و حقوق اگر مبتنی بر حق است که نیاز به محرمانه بودن ندارد و اگر نابجا و ناحق است که نباید پرداخت شود.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: محرمانه بودن حقوق، تلقی درجه‌بندی شهروندان را ایجاد کرده و این تلقی با ادامه آن روند باطل، تقویت خواهد شد.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر