logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۳۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
امام جمعه قیدار:

باید مراقب نفوذ دشمنان در داخل باشیم/ برخی‌ها در داخل اهداف دشمنان را دنبال می‌کنند

باید-مراقب-نفوذ-دشمنان-در-داخل-باشیم-برخی‌ها-در-داخل-اهداف-دشمنان-را-دنبال-می‌کنند

امام جمعه قیدار با تاکید بر توجه جدی به نفوذ دشمنان گفت: باید مراقت نفوذ دشمنان باشیم چرا که برخی‌ها در داخل اهداف دشمنان را دنبال می‌کنند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار اظهار کرد: سرگذشت اولین رئیس جمهوری اسلامی ایران در سال 59 یکی از مقاطع عبرت‌آموز تاریخ معاصر است و زندگی سیاسی بنی صدر از آن روزی که به عنوان معتمد مردم مسلمان ایران در چهره‌ای منافقانه در اوج قدرت قرار گرفت تا آنجایی که به عنوان چهره‌ طرد شده از کشور فرار کرد، عبرت ها و درس های فراوانی دارد.

وی افزود: سه چیز عامل سقوط و عزل بنی صدر شد یکی غرور و تکبر که به رای مردم مغرور شد دوم شیفته غرب بودن او وقتی بحث امریکا و اروپا می‌شد، خود باخته بود و به عزت و اقتدار کشور در مقابل آن ها فکر نمی‌کرد و سوم فاصله گیری از ولایت.

امام جمعه قیدار ادامه داد: دشمن تنها در خارج از كشور نيست؛ گاهى اوقات دشمن، داخل كشور هم نفوذ مى‏كند. در سال ۸۸ ملاحظه كرديد.

وی افزود: شهيد چمران سرسپرده ولايت بود نمونه كامل هجرت ،جهاد و شهادت بود. در سنگر نبرد دل دشمنان خدا را لرزانده بود.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: شهید چمران یک انسان خود ساخته تکلیف مدار و تکلیف محوری بود  در هر نقطه‌ای از دنیا که قدم می گذاشت خود را مکلف به دفاع از اسلام و ارزش های اسلامی می دانست غیرتمند و دارای  تفکر جهادی بود.

وی ادامه داد: ويژگي شهید چمران، و اساتيد بسيجي شهيد، مثل دكتر شهرياري، احمدي روشن، محمدي و ... كه به شهيد چمران اقتدا كردند اين بود كه هرگز خود را ندیدند و به خدا رسيدند.

امام جمعه قیدار افزود: امروز به غیرتمندی استادان ارزشی بیش از هر زمان دیگر در محیط دانشگاه ها نیاز است، اساتید بسیجی ما باید شهید چمران را الگوی خود قرار دهند و در این جنگ نرم که جوانان و دانشگاهیان و خانواده های ما را هدف گرفتند غیرتمندانه از مرزهای اعتقادی و ارزش های اسلامی دفاع کنند

وی ادامه داد: ماندگاری و گسترش دین خدا در گرو «تبلیغ» است، اگر امروزه عطر خوش وحی در قالب مذهب و آموزه های اخلاقی جامعه به مشام می رسد، به سبب تبلیغ پیامبران، اولیای الهی و مبلّغان بزرگ دینی است.

موسوی بیان کرد: تبلیغ، عامل آشتی بندگان با خداوند است و هنر مبلغ به این است که بندگان خدا را با خداوند متعال آشتی می دهد به همین خاطر مبلغ جایگاه والائی در پیشگاه الهی دارد.

وی ادامه داد: روز قدس روز همت براى نجات كشورهاى اسلامى خصوصاً قدس‏ عزیز است روز هشدار به ابر قدرت بوده روز فریاد همگانی ملت های اسلامی بر سر صهیونیزم بین الملل است روز به خاک مالیدن دماغ مستکبرین عالم است.

امام جمعه قیدار افزود: امسال جنایت سعودی‌ها و سکوت جامعه بین‌المللی در قبال آن و خوشحالی صهیونیست‌ها از این حملات، و پیوند ذلت بار و خیانت آمیز میان آل سعود و چند کشور عربی با صهیونست‌ها و غربی‌ها بر اهمیت روز قدس افزوده است لذا روز قدس خیزش همگانی علیه تمام کسانی است که خواسته و ناخواسته منافع رژیم صهیونیستی را در منطقه تامین می‌کنند و سعودی‌ها در صف اول حامیان صهیونیسم هستند.

وی اضافه کرد: جمعه آینده همه باهم یک صدا با زبان روزه دوباره با فریاد رسا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس سر خواهیم داد.

موسوی افزود: در دوران دفاع مقدس جهاد سازندگی نقش بسیار بزرگی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشته و در دو میدان سازندگی در روستاها و سنگر سازی در جبهه ها فعالیت داشتند، به همین خاطر دو مدال افتخار از حضرت امام گرفتند یکی سنگر سازان بی سنگر که در زیر باران گلوله ها در حالی که خود پناهگاهی نداشتند برای رزمندگان اسلام سنگر می‌ساختند و یکی این که امام فرمودند سپاه و جهاد دو بال انقلاب هستند.

وی افزود: اهمیت جهاد کشاورزی از آن جهت است که از ارکان اصلی در تامین امنیت غذایی و غذای پاک مردم است و بهترین و اساسی ترین نقش را در تحقق اقتصاد مقاومتی می‌تواند ایفا کند.

موسوی افزود: مسئولان بايد به بخش كشاورزي نگاه ویژه داشته باشند، بخش كشاورزي شريان اصلي در اداره کشور است چون استقلال ناشي از امنيت غذايي است و امنیت غذائی هم در سایه کشاورزی است.

وی ادامه داد:26خرداد شهادت مجاهدان دلير اسلام؛ شهيدان بخارايي، اماني، صفار هرندي و نيك‏نژاد ازعاملان اعدام انقلابي حسنعلي منصور،نخست‏وزير رژيم شاه (1344ه.ش)است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: زمانی که آمریکائیها سال 1343 قراداد ننگین استعماری كاپيتولاسيون را که به عوامل بيگانه مصونيت می داد هر جنايت و خيانتی را، در ايران مرتكب شوند، از مجازات در امان باشند، توسط شاه و حسنعلي منصور به تصويب رساندند حضرت امام (ره) در سخنراني معروف خود در چهارم آبان 43 ماهیت این قرارداد ننگین را افشا کردند و به همه اعلام خطر کردند و فرمودند:«... اي سياسيون، اي بازرگانان، اي علماي ايران، اي مراجع اسلام! من اعلام خطر مي‏كنم. والله گناهكار است كسي‏كه داد نزند، والله مرتكب كبيره است كسي كه فرياد نكند» خدايا دولت (منصور) به مملكت ما خيانت كرد. اين‏ها خائنند به مملكت ايران. خدايا آن‏ها را نابودكن.»

وی اضافه کرد: اعضاي مؤتلفه اسلامي در لبیک به اعلام خطر امام خميني(ره)، گروه جهاد مسلحانه را تشكيل دادند و کمتر از 3 ماه بعد از سخنراني تاريخي امام(ره) در اول بهمن 43 مطابق با هفدهم ماه رمضان در عملياتي به نام «بدر» حكم الهي را درباره حسنعلي منصور اجرا كردند.

موسوی افزود: مقاومت شجاعانه این عزیزان و حمايت مراجع تقليد و روحانيت در ايران و عراق موجب شد كه كاپيتولاسيون آمريكايي شاه و منصور در ايران متوقف بماند.

وی ادامه داد: رژيم ستمگر طاغوت چهار يار مؤتلفه اسلامي «محمد صادق اماني، محمد بخارايي، رضا صفارهرندي و مرتضي نيك‏نژاد» را پس از محاكمه‏اي كاملاً مخفي در سحرگاه 26 خرداد 44 به شهادت رساند.

امام جمعه قیدار افزود: خون پاك اين شهدا و ساير شهداي انقلاب اسلامي نظام طاغوت  را در بهمن فرخنده 57 ساقط كرد و برای همیشه، كاپيتولاسيون و ساير قراردادهای ننگين استعمار لغو شد.

منبع اشراق آنلاین

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر