logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۳۹۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

کارگاه‌های تولید سموم تقلبی در استان زنجان شناسایی و پلمب می‌شود

کارگاه‌های-تولید-سموم-تقلبی-در-استان-زنجان-شناسایی-و-پلمب-می‌شود
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در راستای جمع آوری سموم کشاورزی تقلبی گفت: دو تن از انواع سموم تقلبی در استان جمع آوری شده است.

رباب شب‌خیز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به تعداد فروشگاه‌های مجاز فروش سموم کشاورزی در استان زنجان، اظهار کرد: 109 فروشگاه مجاز فروش سموم کشاورزی در استان زنجان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه فروشگاه‌های مجاز فروش سموم کشاوری مانند داروخانه های بخش کشاورزی هستند، ابراز کرد: از فروشگاه های سموم کشاورزی به صورت دوره ای نظارت می شود و تمامی سموم در فروشگاه های مجاز دارای برچسب و تاییده سازمان حفظ نباتات هستند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید بر خرید سموم کشاورزی از فروشگاه های مجاز ادامه داد: کشاورزان با داشتن فاکتور خرید می‌تواند مشکلات حاصل از سموم را پیگیری و خسارت های خود را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه سموم تقلبی از طریق دلالان و دستفروشان در سطح جامعه توزریع می‌شود، افزود: در این فصل چون با پیک مصرف سموم مواجه نیستیم سموم تقلبی در استان وجود ندارد و توزیع سموم تقلبی بیشتر در فصل بهار زیاد است.

شبخیز با بیان اینکه سعی کرده ایم با نظارت‌ها و با کمک تعزیرات و دادستانی توزیع سموم تقلبی را کنترل کنیم، تصریح کرد: سعی کرده ایم این مسئله را در استان به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به افزایش قیمت سموم کشاورزی، عنوان کرد: اکثر سموم کشاورزی وارداتی هستند و یا مواد اولیه تولید سموم کشاورزی وارداتی است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تاثیرات مستقیم ارز بر قیمت سموم کشاورزی، خاطر نشان کرد: هیچ یارانه ای برای سموم کشاورزی در نظر گرفته نشده است و ارز دولتی برای واردات سموم کشاورزی از سال گذشته حذف شده است.

وی با اشاره به کشاورز کارت های توزیع شده توسط سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ادامه داد: کشاورزان با این کارت‌ها می توانستند از تخفیفات 12 درصدی برای خرید بذر، سموم و کود استفاد کنند.

شب‌خیز با اشاره به جمع آوری سموم تاریخ مصرف گذشته در سطح استان از مراکز توزیع سموم کشاورزی، عنوان کرد: حدود دو تن سموم کشاورزی تاریخ مصرف گذشته از مراکز توزیع مجاز جمع آوری شده است.

وی با اشاره به شناسایی و پلمب کارگاه سموم تقلبی در استان زنجان، خاطر نشان کرد: امسال دو مورد تولید و توزیع سموم تقلبی در استان وجود داشت که بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به نحوه پرداخت خسارت های ناشی استفاده از سموم تقلبی به کشاورزان، افزود: بعد از نمونه برداری های صورت گرفته از سم و بررسی کارشناسان جهاد کشاورزی و تایید خسارت های ناشی از کیفیت نامناسب سموم، شرکت تولید و یا وارد کننده موظف به پرداخت خسارت به کشاورزان می‌باشد.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر