logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۳۹۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس کل دادگستری استان زنجان خبرداد

تشکیل 100 پرونده در مورد ترک فعل مسؤولان زنجانی

تشکیل-100-پرونده-در-مورد-ترک-فعل-مسؤولان-زنجانی
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: در مسئله ترک فعل مسئولان، بیش از 100 پرونده در استان تشکیل شده است و در این باره دستگاه قضا جدیت دارد و آنرا یکی از خسارت‌های وارده غیر قابل قبول برای جامعه می‌داند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام صادقی نیارکی در دیدار با دبیر، معاونان و مدیران حزب موتلفه اسلامی در شهرستان‌های اظهار کرد: تحرک بخشی، پویایی و سرزنده بودن و حس مطالبه‌گری نیاز امروز جامعه است و احزاب ریشه‌دار و مورد اعتماد، همچون حزب مؤتلفه اسلامی می‌تواند این نقش را به عنوان یک محور، به خوبی ایفا کند. 

رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن تاکید بر فرهنگ سازی مطالبه‌گری درست و فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تصریح کرد: مطالبه‌گری دلسوزانه با شرایط پرهیز از افترا، تخریب و توهین و استناد به دلایل درست، تاثیر مهمی در سالم‌سازی اداری و اجتماعی دارد و دستگاه قضاء حامی این نوع درخواست عمومی و مردمی است.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به مسئله تشویش اذهان عمومی گفت: تشویش اذهان عمومی زمانی مصداق جرم پیدا می‌کند که نویسنده یا منتشر کننده، نیت و قصد برهم زدن افکار عمومی را داشته باشد و هدف او خیرخواهی جامعه نباشد.

صادقی نیارکی با بیان اینکه بستر کار سیاسی در امر اجتماع حاصل می‌شود، از احزاب، به ویژه حزب مؤتلفه اسلامی خواست: با توجه به ظرفیت خود، به آسیب‌های اجتماعی حساس باشند و به عنوان دیده‌بانان فعال، آگاه و هوشمند و قابل اتکاء، حوزه ماموریتی خود را با رصد این امور، گسترش دهند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اعلام اینکه در مسئله ترک فعل مسئولان، بیش از 100 پرونده در استان تشکیل شده است، تاکید کرد: در این باره دستگاه قضا جدیت دارد و آنرا یکی از خسارت‌های وارده غیر قابل قبول برای جامعه می‌داند.

وی در بخشی از سخنانش، با گرامیداشت شهدای حزب موتلفه اسلامی گفت: شهدای برجسته، موسسان و سیاسیون برجسته و اعضای آن از افتخارات کشور هستند که با هیچ حزبی قابل قیاس نیستند.

صادقی نیارکی با بیان اینکه قدمت انقلابی و اصالت حزب مؤتلفه اسلامی نشان می‌دهد این حزب متکی به یک جریان، شخص یا تشکیلات نیست، تصریح کرد:  اتکای مؤتلفه به نظام و اصل دین است و اهداف آن عمومیت و پایگاه مردمی و اجتماعی دارد و باید از این ظرفیت در سالم سازی اجتماعی و سپهر سیاسی کشور بهره برد.

پیش از سخنان رئیس کل دادگستری استان، دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان زنجان، با یادآوری مبارزات انقلابی حزب مؤتلفه اسلامی با تایید امام راحل(ره) و عضویت شخصیت‌های مهم انقلابی در این حزب، همچون مقام معظم رهبری، شهید بهشتی، شهید لاجوردی و فدائیان اسلام، همچون شهیدان بخارایی، امانی، صفار هرندی، نیک نژاد، اندرزگو و نواب صفوی گفت: به گواه تاریخ انقلاب، تنها حزب انقلابی قبل از انقلاب که در کوران حوادث قبل و بعد از انقلاب، همچنان وفاداری خود را نسبت به نظام و آرمان‌های بلند آن حفظ و تقویت کرده حزب مؤتلفه اسلامی است.

رضا رحیم پور همچنین افزود: خواستگاه حزب مؤتلفه اسلامی و منشور آن، الهی بوده و بدون افراط و تفریط با نصب العین قرار دادن فرمایشات ولی فقیه در مسیر حراست از ارزش‌های انقلاب و اسلام حرکت می‌کند و گاهی برای این مهم، نیاز بوده است که در مسائل اجرایی و سیاسی هم ورود کند.

وی ضمن تشکر از اعتماد دستگاه عدلیه به حزب مؤتلفه اسلامی و همچنین قدردانی از  اهتمام قاطع دستگاه قضا در مبارزه با مفاسد و رفع موانع تولید گفت: حزب مؤتلفه اسلامی این آمادگی را دارد که در صلح و سازش دعاوی و داوری، به دستگاه قضا یاری دهد تا از تشکیل پرونده‌ها کاسته شود. 

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان زنجان همچنین به رئیس دستگاه قضا در استان پیشنهاد کرد: در کمیته پیشگیری از جرائم، حزب موتلفه اسلامی، به عنوان نماینده احزاب برای همفکری در پیشگیری از جرم  به ویژه ایجاد زمینه برای سلامت سیاسی و اجتماعی در جامعه مشارکت داشته باشد. 

در این دیدار همچنین هر یک از معاونان و دبیران حزب مؤتلفه اسلامی شهرستانهای استان زنجان دیدگاه‌ها و درخواست‌های خود را در زمینه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و اقتصادی با رئیس کل دادگستری استان زنجان، در میان گذاشتند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر