logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۳۹۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

وسایل بازی پارک‌ها با تصمیم ستاد کرونا جمع آوری شده است

وسایل-بازی-پارک‌ها-با-تصمیم-ستاد-کرونا-جمع-آوری-شده-است
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان گفت: تجهیزات بازی موجود در پارک‌ها و فضاهای سبز شهر زنجان که با مصوبه ستاد کرونا جمع‌آوری شده بود، مجدداً در آینده نزدیک و به مرور با اخذ استانداردهای لازم نصب خواهند شد.

محسن قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در شرایط اوج شیوع بیماری کرونا و بر اساس مصوبات ستاد استانی کرونا و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی استان، تجهیزات بازی موجود در پارک‌های شهر زنجان جهت جلوگیری از تجمع شهروندان جمع‌آوری شدند.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای تذکرات و دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی استان جمع‌آوری شده‌اند، خاطرنشان کرد: نامه مربوط به نصب تجهیزات به شهرداری‌های مناطق 4 گانه شهر زنجان صادر شده و مناطق با دریافت استانداردهای لازم، تجهیزات را مجدد در پارک‌ها نصب خواهند کرد.

قربانی با تاکید بر اینکه هدف از جمع‌آوری تجهیزات بازی پارک‌ها جلوگیری از تجمع مردم بود، افزود: ابتدا بنرهایی جهت عدم استفاده شهروندان از تجهیزات مذکور در پارک‌ها نصب شد اما باز هم شهروندان و به‌ویژه کودکان از این تجهیزات استفاده می‌کردند که در نهایت تصمیم بر جمع‌آوری شد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه تعدادی از تجهیزات بازی نیز از استاندارد کافی برخوردار نبودند، گفت: در هر صورت، تجهیزات جمع‌آوری شده ما در برنامه است که در اسرع وقت با دریافت استانداردهای مربوطه، مجدد در پارک‌ها نصب شوند و متولی نصب تجهیزات نیز شهرداری‌های مناطق هستند.

وی در پاسخ به اینکه جمع‌آوری تجهیزات بازی سبب اجتماع شهروندان در شهربازی‌های سرپوشیده شده و خطر انتشار ویروس در آنجا بالاتر است، ابراز کرد: شهرداری، متولی شهربازی‌های سرپوشیده و محیط‌های بسته نیست لذا ما فقط متولی این امر بودیم که امکانات و تجهیزات شهرداری باعث اشاعه بیماری کرونا نشود که در این زمینه نیز به دستورالعمل‌های ستاد کرونا و دانشگاه علوم پزشکی استان عمل کردیم.

قربانی تصریح کرد: حتی در راستای این دستورالعمل‌ها شهربازی پارک ملت زنجان را نیز تعطیل کردیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان با بیان اینکه در زمینه سرقت تجهیزات بازی موجود در پارک‌ها واقعاً مشکل داریم، گفت: شهرداری با صَرف هزینه‌های فراوان اقدام به خرید تجهیزات و اخذ استانداردهای مربوطه می‌کند اما متاسفانه گاهی شاهد سرقت این تجهیزات می‌شویم که زیبنده شهر نیست.

وی با بیان اینکه نیاز به جلب مشارکت مردم در این رابطه داریم، اظهار کرد: بیش از 100 پارک و زمین بازی در داخل آن‌ها در سطح شهر زنجان داریم که اگر مردم در نگهداری این تجهیزات، مشارکت نکنند آنطور که باید و شاید نمی‌توانیم به شهروندان خدمات ارائه داده و کارها را پیش ببریم.

قربانی خاطرنشان کرد: شهرداری، متولی نگهداری اموال و تجهیزات عمومی است اما لازم است هم مردم و هم سایر نهادها از جمله نیروی انتظامی نیز در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر