logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۳۹۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر عامل شرکت آب منطقه زنجان:

137 حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان مسدود شد

137-حلقه-چاه-غیرمجاز-در-استان-زنجان-مسدود-شد
مدیر عامل آب منطقه زنجان با اشاره به اقدامات شرکت آب منطقه استان زنجان در انسداد چا‌ه‌های غیرمجاز، گفت: 137 حلقه چاه غیرمجاز در استان زنجان پرشده است.

به گزارش موج رسا; اسماعیل افشاری امروز در جلسه شورای حفاظت از آب استان با اشاره به افت سطح آب‌های زیرزمین استان زنجان، اظهار کرد: سطح آب‌های زیرزمینی دشت ابهر یک متر و 20 سانتی‌متر کاهش داشته است که میزان کاهش سطح آب دشت ابهر از زمان شروع مطالعات 40 متر بوده است.

وی با بیان اینکه سطح آبی دشت زنجان 50 سانتی متر کاهش یافته است، ابراز کرد: سطح آب‌های زیرزمینی دشت زنجان از آغاز مطالعات تا به امروز 23 متر آفت کرده است.

مدیر عامل آب منطقه زنجان با بیان اینکه آب‌های سطحی استان برای ما خط قرمز است، تصریح کرد: آب‌های سطحی استان از دسترس ما خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه 80 درصد از آب شرب استان وابسطه به آب‌های زیر زمینی است عنوان کرد: 95 درصد آب صنعت نیز از آب های زیرزمینی تامین می‌شود.

افشاری با بیان اینکه طرح سد سازی در استان زنجان با تاخیر نسبت به سایر استانها اجرا شده است، افزود: سد سازی در استان با بی‌پولی دولت‌ها و اقدامات مقابله‌ای با سد سازی هم زمان شد.

وی با اشاره به اینکه در سال 99، 6.6 میلیمتر بارش در استان اتفاق افتاده است ابراز کرد: امسال این حجم به 21.7 میلی متر رسیده است.

مدیر عامل آب منطقه استان زنجان با بیان اینکه امسال 137 حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده است، عنوان کرد: امسال برای 115 حلقه چاه مجاز کنتور نصب شده است.//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر