logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۳۹۳۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان خبرداد

شناسایی ۸۷ نقطه حادثه‌خیر در راه‌های استان زنجان

شناسایی-۸۷-نقطه-حادثه‌خیر-در-راه‌های-استان-زنجان-
مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در سال جاری، ۸۷ نقطه جدید پرحادثه در استان زنجان در محورهای مواصلاتی شناسایی شده است.

به گزارش موج رسا; عبدالحسین علی‌اکبری امروز در شورای راهبری تصادفات استان زنجان، اظهار داشت: موقعیت استان در زمینه حمل‌ونقل بین‌المللی دارای اهمیت بوده و در مسیر ترانزیت به کشورهای مختلف و در کریدور شرق به غرب قرار دارد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۴ جلسه کمیسیون ایمنی با ۲۳ مصوبه که عمدتا این مصوبات اجرایی شده است، برگزار شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در شش ماهه سال جاری ۱۴ میلیون و ۱۳۰ هزار و ۴۶۱ تردد در استان زنجان ثبت شده است که نسبت به سال گذشته ۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از وجود ۳۲ دستگاه سامانه تخلف سرعت در استان زنجان خبرداد و گفت: ۷۸ دستگاه تردد شمار نیز در همه ورودی‌ها و خروجی‌های استان زنجان نصب هستند.

علی اکبری ادامه داد: برنامه جامع کاهش تصادفات در ۵ محور مورد توجه است که خستگی و خواب آلودگی بیشترین علت تصادفات در سطح استان زنجان محسوب می‌شود.

وی یادآورشد: ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی‌ها اتفاق می‌افتد که برنامه‌های ویژه‌ای در این زمینه اجرایی شده است.

این مسئول از وجود ۹۷ نقطه حادثه‌خیز در استان زنجان خبرداد و گفت: ۵۰ نقطه در استان دارای تصادف کم و ۴۷ نقطه دارای تصادف خاص هستند که با اقدامات انجام شده، تنها ۱۳ نقطه باقی مانده و ۸۷ نقطه جدید حادثه‌خیز شناسایی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به آمادگی برای راهداری زمستانی در استان زنجان، افزود: امسال ۲۱درصد اعتبارات راهداری در استان زنجان تخصیص یافته است.

مهران ستاره مدیرکل پزشک قانونی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه، اظهار داشت: در هفت ماهه سال جاری ۲۷ نفر در تصادفات درون شهری فوت کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

ستاره ادامه داد: در سال جاری ۱۴۲ نفر در تصادفات برون شهری فوت شده‌اند که این آمار نشان از افزایش ۶.۷ درصدی است.

وی آمار کلی فوتی‌های استان زنجان در سال ۹۹ را ۱۷۱ نفر عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۲۰۰ نفر رسیده است که ۱۶.۹ درصد افزایش یافته است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر